Sześć stacji wyłączonych z r ...

W najbliższy weekend, z ruchu zostanie wyłączonych sześć stacji: Świętokrzyska, Centrum, Politechnika, Pole Mokotowskie, Racławicka oraz Wie ...

Grzegorz

Dzisiaj rano nagle zmarł Pan Grzegorz Ledzion Członek Zarządu ,Dyrektor ds. Eksploatacji, wieloletni pracownik Metra Warszawskiego Sp. z o.o ...

Metro na Wolę i na Targówek

Zapadła decyzja odnośnie budowy kolejnych odcinków drugiej linii metra. Jednocześnie dobudowane zostaną po trzy stacje w obu kierunkach.

Wielki kredyt na nowe wagony ...

Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju udzieli kredytu na zakup pociągów dla drugiej linii metra. Według ratusza są jeszcze szanse, że jej budow ...
Content Management Powered by UTF-8 CuteNews
rss

Co słychać pod ziemią

Szybka Kolej Miejska zaczyna tworzyć sieć połączeń

Szybka Kolej Miejska stopniowo wyjeżdża na kolejne trasy Od września zacznie kursować z Otwocka do Dworca Wschodniego. Duże roszady szykowane są w grudniu, a kolejne w przyszłym roku, po dostawie 13 pociągów.

SKM stała się dobrą alternatywą dla stojących w korkach. Dlatego będzie wyjeżdżać na kolejne trasy. Od początku września zacznie kursować z Dworca Wschodniego do Otwocka. - Musimy jeszcze podpisać odpowiednie porozumienie z władzami Józefowa i Otwocka, które muszą dofinansować kursy, ale to raczej formalność - planuje Leszek Ruta, szef Zarządu Transportu Miejskiego. Robert Flaziński z otwockiego magistratu mówi, że radni zgodzili się w lipcu na dofinansowanie kursów i dlatego nie ma już przeszkód, by SKM-ka zaczęła dojeżdżać do ich miasta.

Pociągi linii S-1 będą na razie kończyć trasę na Dworcu Wschodnim, bo do tunelu średnicowego nie da się już wpuścić więcej składów. Na tym samym peronie pasażerowie bez kasowania dodatkowego biletu przesiądą się do jadących w stronę Śródmieścia pociągów SKM z Sulejówka lub do składów Kolei Mazowieckich. SKM z Otwocka ma kursować co 40 min. Do uruchomienia linii S-1 zachęcił ZTM sukces frekwencyjny tzw. powodziowej SKM-ki, gdy po zamknięciu Wału Miedzeszyńskiego w czerwcu uruchomiono kursy z Falenicy do Warszawy Wschodniej.

Dyrektor Ruta zapowiada, że pod Warszawą powstaną też autobusowe linie dowozowe - z Wiązowny do Józefowa, z Wólki Mlądzkiej do Otwocka. Kolejne będą też najprawdopodobniej na peryferiach Warszawy - z Zerzenia do Międzylesia. Nie wiadomo tylko, czy uda się je uruchomić już na początku września.

Dojazdy do centrum z linii otwockiej staną się jeszcze bardziej wygodne w grudniu. Wtedy ZTM planuje spore roszady w układzie linii SKM. Linia S-1 zacznie kursować z Otwocka przez Dworzec Śródmieście do Pruszkowa, a linia S-2 z Sulejówka na trasie skróconej do Dworca Zachodniego. Jedynie w kilku kursach w godzinach szczytu dotrze do Pruszkowa, bo na tym odcinku panuje największy tłok.

Według prezesa SKM Leszka Walczaka, żeby można było obsłużyć te trasy, trzeba by wynająć dodatkowo kilka starych pociągów. Będą one stopniowo wycofywane w ciągu roku, gdy do stolicy zaczną docierać składy z bydgoskiej Pesy. 13 pociągów ma dojechać między majem a październikiem 2011 r. Jeśli jesienią przyszłego roku uda się skończyć budowę łącznika kolejowego na Lotnisko Chopina, to w grudniu pewne są kolejne roszady w układzie linii SKM. Nowe pociągi wystartują z portu lotniczego przez Służewiec i Śródmieście do Dworca Wschodniego. Stąd połowa pojedzie do Legionowa, a połowa do Sulejówka. Jeszcze nieznana jest ich numeracja.

Linia S-1 pozostanie na trasie z Pruszkowa do Otwocka, która jako pierwsza została zelektryfikowana przed wojną. W barwach SKM mają już wtedy jeździć wyłącznie nowe pociągi z Pesy i przebudowane kilka lat temu w nowosądeckim Newagu. Stolica odda zaś rozklekotane składy, które wynajmuje m.in. od SKM-ki z Trójmiasta.

04 sierpnia 2010
Skomentuj jako pierwszy!
Odpowiedz
Imię (wymagane)

Security Image

Wpisz tekst z obrazka (wymagane)
| Wykasuj dane

Komentarze

Metro na Wolę i na Targów ...

dobry pomysł na budowę 3 linii tej trasy
oby doszło do porozumienia tych stron.
- KAROL R

Departament propozycji: p ...

Czwarta linia metra w Warszawie z Wilanowa przez Sadybę wzdłuż Sobieskiego, przez Plac Unii Lubelskiej, stacje metra Politechnika, Dworzec Centralny i wzdłuż Alei Jana Pawła, obok Arkadii, p ...
- mateusz

Pies zatrzymał metro

We've arrievd at the end of the line and I have what I need!
- Arsenio

Metro dla niepełnosprawnych

That's a qu-tiiwktced answer to a difficult question
- Craig

Departament propozycji: p ...

Myślę, że na obecną chwilę, budowanie obwodowych linii metra w Warszawie nie ma sensu i nigdy nie będzie miało racji bytu, czyli takich otaczających Centrum i Środmieścia Warszawy.
Le ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

Kolejna np. piąta linia metra, powinna być poprowadzona Alejami Krakowskimi, ulicą Grójecką, Alejami Jerozolimskimi do Ronda Waszyngtona, dalej Alejami Jerzego Waszyngtona do Ronda Wiatraczn ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

W przyszłości kolejna linia metra (np. czwarta w kolejności) powinna powstać z Ursynowa, dalej ul.Poleczki, przy Lotnisku Okęcie, dalej wzdłuż ul.Żwirki i Wigury, dalej do Placu Zbawiciela, ...
- Tomasz

Wielki kredyt na nowe wag ...

jeden właśnie się spalił....
- kkkknjnj

Yackoo proponuje: wstawci ...

Niestety, mf3j przyjaciel, metro nie jdieze do Westchester County, w związku z tym, jedynym sposobem, aby dostać się do i od Grand Central jest na Metro-North, ktf3ry jest kolej podmiejska.J ...
- Victoria

Nie! Dla 24h metra

Niestety, prawa strona Warszawy jest sycmetatysznie odcinana od miasta przez ZTM. Z pętli na Targf3wku Mieszkaniowym w kierunku Centrum kursowały linie 160, 460, 162, 462, 410, 517, a ich tr ...
- Ecem

© 2001-2011 Piotr Pietrzak

Niniejsza strona internetowa jest serwisem informacyjnym na temat Metra Warszawskiego. Jest to najstarsza strona o tematyce "metrowskiej" w polskim internecie, której założenie datuje się na połowę 2001 roku. Nie jest oficjalną stroną firmy Metro Warszawskie Sp. z o.o. Autor strony nie pracuje dla metra w Warszawie. W celu skontaktowania się z władzami Metra Warszawskiego należ udać się na oficjalną stronę spółki.