Sześć stacji wyłączonych z r ...

W najbliższy weekend, z ruchu zostanie wyłączonych sześć stacji: Świętokrzyska, Centrum, Politechnika, Pole Mokotowskie, Racławicka oraz Wie ...

Grzegorz

Dzisiaj rano nagle zmarł Pan Grzegorz Ledzion Członek Zarządu ,Dyrektor ds. Eksploatacji, wieloletni pracownik Metra Warszawskiego Sp. z o.o ...

Metro na Wolę i na Targówek

Zapadła decyzja odnośnie budowy kolejnych odcinków drugiej linii metra. Jednocześnie dobudowane zostaną po trzy stacje w obu kierunkach.

Wielki kredyt na nowe wagony ...

Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju udzieli kredytu na zakup pociągów dla drugiej linii metra. Według ratusza są jeszcze szanse, że jej budow ...
Content Management Powered by UTF-8 CuteNews
rss

Co słychać pod ziemią

"Dziś zaczęła się budowa drugiej linii metra"

Gdzie? Na ulicy Emilii Plater. Tak uciążliwy remont tłumaczy szef Zarządu Transportu Miejskiego Leszek Ruta, który był gościem "Miejskiego Reportera".

Co mają wspólnego te dwie inwestycje? - Na Emilii Plater powstanie buspas, a znikną miejsca parkingowe. Wiem, że to kontrowersyjne decyzje, ale ta ulica będzie pełnić rolę głównego objazdu ronda ONZ. To jest przygotowanie do tego, co będzie się działo już w listopadzie - tłumaczył na antenie TVN Warszawa szef ZTM.

Przyznał, że wszyscy muszą się nastawić na utrudnienia w Śródmieściu. - Najbardziej odczują je mieszkańcy Woli - dodał.

Długość ma znaczenie

Pytania szefowi ZTM zadawali nasi widzowie. Co interesowało ich najbardziej?

- Patrzę na te długie autobusy i zastanawiam się, czy one muszą być właśnie takie? Nimi się ciężko manewruje w korkach. Krótsze autobusy lepiej sobie radzą - dlaczego ich nie kupujemy? - pytał pan Andrzej z Woli.

- Gdyby spróbował pan wsiąść rano do autobusu linii E-4 na Tarchominie, zrozumiałby Pan, że inaczej się nie da - odpowiedział Ruta. Jego zdaniem, autobusy przegubowe jeszcze długo będą stałym obrazkiem na warszawskich ulicach. - To są osiedla - sypialnie, z których o jednej godzinie wydostać się chcą prawie wszyscy. A nie ma tam metra, ani tramwaju. Na szczęście już za dwa lata będzie - zapowiedział.

- Podobnie jest na linii 180 - dodał prowadzący program Igor Sokołowski. - Tam przegubowe autobusy wrócą, gdy zakończy się remont wiaduktu ul. Powązkowskiej - zapewnił szef ZTM.

"Głosują nogami"

Okazuje się jednak, że nie wszędzie długie autobusy się sprawdzają. - Jak taki wyjeżdża spod dworca Centralnego, to blokuje od razu trzy pasy dla samochodów. A jak ruszą dwa, to już w ogóle koszmar - zauważył Kamil ze Śródmieścia.

- Staramy się z różnym skutkiem "skracać" autobusy. Z różnym echem się to spotyka. Pracujemy nad tym, żeby w ścisłym centrum autobusów było jak najmniej. Dlatego skracamy linie do węzłów przesiadkowych, stacji metra i kolejowych - odpowiedział Ruta.

W odpowiedzi zadzwonił pan Dariusz z Mokotowa. - Mieliśmy linię 192 z węzła Wołoska na Pragę i 174 z al. Niepodległości na Pragę. Czemu one znikają?

- To kolejny dylemat: robić długie linie łączące bezpośrednio odległe punkty, czy krótkie, dowożące np. do metra? Długie narażone są na korki i jeżdżą nieregularnie. Pasażerowie "głosują nogami" na linie dojazdowe - ocenił.

Nocne regaty

Z kolei pan Andrzej z Białołęki zwrócił uwagę na problemy z dojazdem do nowych osiedli. - Na osiedle Regaty nie da się dotrzeć między 23:45 a 4 nad ranem. Czy można z tym coś zrobić?

Leszek Ruta znów dowodził, że każdy medal ma dwie strony: - Osiedle Regaty to przykład tego, że buduje się nie myśląc o potrzebach komunikacyjnych. Tam długi autobus na przykład w ogóle nie może wjechać. Z kolei nocny autobus krążący po wąskich uliczkach na pewno wywołałby protesty. Rozpatrzymy tę prośbę, jestem skłonny zrobić referendum wśród mieszkańców, ale znając typowe reakcje obawiam się dużej niechęci.

29 lipca 2010
Komentarzy: 1
Czarek @ 30.07.2010 18:13
Dobrze, że coś się wreszcie dzieje. Budujcie dokładnie, ale szybko :)
Odpowiedz
Imię (wymagane)

Security Image

Wpisz tekst z obrazka (wymagane)
| Wykasuj dane

Komentarze

Metro na Wolę i na Targów ...

dobry pomysł na budowę 3 linii tej trasy
oby doszło do porozumienia tych stron.
- KAROL R

Departament propozycji: p ...

Czwarta linia metra w Warszawie z Wilanowa przez Sadybę wzdłuż Sobieskiego, przez Plac Unii Lubelskiej, stacje metra Politechnika, Dworzec Centralny i wzdłuż Alei Jana Pawła, obok Arkadii, p ...
- mateusz

Pies zatrzymał metro

We've arrievd at the end of the line and I have what I need!
- Arsenio

Metro dla niepełnosprawnych

That's a qu-tiiwktced answer to a difficult question
- Craig

Departament propozycji: p ...

Myślę, że na obecną chwilę, budowanie obwodowych linii metra w Warszawie nie ma sensu i nigdy nie będzie miało racji bytu, czyli takich otaczających Centrum i Środmieścia Warszawy.
Le ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

Kolejna np. piąta linia metra, powinna być poprowadzona Alejami Krakowskimi, ulicą Grójecką, Alejami Jerozolimskimi do Ronda Waszyngtona, dalej Alejami Jerzego Waszyngtona do Ronda Wiatraczn ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

W przyszłości kolejna linia metra (np. czwarta w kolejności) powinna powstać z Ursynowa, dalej ul.Poleczki, przy Lotnisku Okęcie, dalej wzdłuż ul.Żwirki i Wigury, dalej do Placu Zbawiciela, ...
- Tomasz

Wielki kredyt na nowe wag ...

jeden właśnie się spalił....
- kkkknjnj

Yackoo proponuje: wstawci ...

Niestety, mf3j przyjaciel, metro nie jdieze do Westchester County, w związku z tym, jedynym sposobem, aby dostać się do i od Grand Central jest na Metro-North, ktf3ry jest kolej podmiejska.J ...
- Victoria

Nie! Dla 24h metra

Niestety, prawa strona Warszawy jest sycmetatysznie odcinana od miasta przez ZTM. Z pętli na Targf3wku Mieszkaniowym w kierunku Centrum kursowały linie 160, 460, 162, 462, 410, 517, a ich tr ...
- Ecem

© 2001-2011 Piotr Pietrzak

Niniejsza strona internetowa jest serwisem informacyjnym na temat Metra Warszawskiego. Jest to najstarsza strona o tematyce "metrowskiej" w polskim internecie, której założenie datuje się na połowę 2001 roku. Nie jest oficjalną stroną firmy Metro Warszawskie Sp. z o.o. Autor strony nie pracuje dla metra w Warszawie. W celu skontaktowania się z władzami Metra Warszawskiego należ udać się na oficjalną stronę spółki.