Sześć stacji wyłączonych z r ...

W najbliższy weekend, z ruchu zostanie wyłączonych sześć stacji: Świętokrzyska, Centrum, Politechnika, Pole Mokotowskie, Racławicka oraz Wie ...

Grzegorz

Dzisiaj rano nagle zmarł Pan Grzegorz Ledzion Członek Zarządu ,Dyrektor ds. Eksploatacji, wieloletni pracownik Metra Warszawskiego Sp. z o.o ...

Metro na Wolę i na Targówek

Zapadła decyzja odnośnie budowy kolejnych odcinków drugiej linii metra. Jednocześnie dobudowane zostaną po trzy stacje w obu kierunkach.

Wielki kredyt na nowe wagony ...

Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju udzieli kredytu na zakup pociągów dla drugiej linii metra. Według ratusza są jeszcze szanse, że jej budow ...
Content Management Powered by UTF-8 CuteNews
rss

Co słychać pod ziemią

Metro dla niepełnosprawnych

Od pewnego czasu rozgorzała dyskusja między Metrem Warszawskim a niejakim Panem Markiem Sołtysem. Tematem sporu jest przystosowanie metra dla osób niepełnosprawnych, takich jak Pan Marek poruszających się na wózku inwalidzkim. Pan Marek zaistniał w mediach dzięki licznym filmom zamieszczanym w internecie, w których prezentuje niedogodności w metrze dla osób niepełnosprawnych. Niedawno Metro Warszawskie oficjalnie odpowiedziało na list otwarty Pana Marka na drażniący go temat.

Poniżej oficjalna odpowiedź Metra Warszawskiego na list otwarty Marka Sołtysa:

Szanowny Panie,
w związku z Pana listem dotyczącym możliwości dostępu osób niepełnosprawnych do metra w Warszawie uprzejmie informujemy, że Zarząd Metra Warszawskiego Sp. z o.o. podejmuje stałe działania dotyczące likwidacji barier i niedogodności, z jakimi na co dzień zmagają się osoby niepełnosprawne w metrze. W całej rozciągłości zgadzamy się z Pana stanowiskiem w kwestii konieczności zapewnienia wszystkim obywatelom możliwości pełnego uczestniczenia, niezależnie od stopnia ich sprawności, w życiu społecznym.


Pełną treść listu można pobrać w formacie pdf

Czy podzielacie zdanie i działania Pana Marka? Czy nie wydaje się Wam iż jest to nieuczciwe, aby krytykować tylko jeden środek transportu gdy pozostałe są jeszcze gorzej przystosowane dla niepełnosprawnych?

10 kwietnia 2010
Komentarzy: 7
Czarek @ 10.04.2010 15:32
Popieram działania związane z poprawą dostępności środków transportu dla osób niepełnosprawnych. Dotychczas uważałem, że metro jest dobrze przygotowane do tego zadania. Nadal uważam, że nie jest źle, ale można wiele zrobić. Działania Pana Marka otworzyły mi oczy na rzeczy, dotychczas mi nieznane.
Jacek @ 10.04.2010 16:22
Dla mnie jest on nieobiektywny. Uwziął się na metro. Zrozumię jego "krucjatę" dopiero wtedy gdy obejmie ona wszystkie środki komunikacji miejskiej, nie tylko metro. Czasem odnoszę wrażenie że ktoś mu płaci aby krytykować metro. Jego działania są słuszne lecz nieprawidłowo zaadresowane!
Mateusz @ 18.04.2010 18:05
Jest to robione specjalnie, inwalida ma z tego kasę, a kamerzysta zabawę. Fałszywa jest ta cała sytuacja.
marek @ 24.04.2010 21:10
On to robi bo metro leci w kulki, bo nie może wsiąść na każdej stacji a czasem czeka po pół godziny na francuskie. Chciałbyś tego. Wejdź na jego stronkę tpsw.pl to zobaczysz
Kolej @ 21.08.2010 13:38
W nowych liniach można by zamontować korytarze na stacjach w których jeździło by metro. Tak jest w Paryżu. Wejdź na: http://www.metro-stacja.com/img/par8.jpg i http://www.metro-stacja.com/img/par9.jpg
Ioana @ 12.09.2013 12:47
Dhi, I just re-read that book. I really... I don't want to say I love it, beucsae I think she pulls her punches at the end of it, but I love reading it. There's so much food for thought in it, isn't there.... I just read an article on the present-day Congo... apparently it's worse now than it was then, thanks to continued "intervention" from the U.S. (speaking of 'progress'). I wonder what would have happened if we would have just left Lumumba alone... Franklin, when you wrote that it's one of the last places from your childhood you can still visit, I realized I don't have any. I'm envious. I love this photo. It's full of many things, one of them being how little details make a place feel like home. Post some more of these, please? Even just on Flickr. I vist your photostream there regularly.
Craig @ 13.03.2014 17:02
That's a qu-tiiwktced answer to a difficult question
Odpowiedz
Imię (wymagane)

Security Image

Wpisz tekst z obrazka (wymagane)
| Wykasuj dane

Komentarze

Metro na Wolę i na Targów ...

dobry pomysł na budowę 3 linii tej trasy
oby doszło do porozumienia tych stron.
- KAROL R

Departament propozycji: p ...

Czwarta linia metra w Warszawie z Wilanowa przez Sadybę wzdłuż Sobieskiego, przez Plac Unii Lubelskiej, stacje metra Politechnika, Dworzec Centralny i wzdłuż Alei Jana Pawła, obok Arkadii, p ...
- mateusz

Pies zatrzymał metro

We've arrievd at the end of the line and I have what I need!
- Arsenio

Metro dla niepełnosprawnych

That's a qu-tiiwktced answer to a difficult question
- Craig

Departament propozycji: p ...

Myślę, że na obecną chwilę, budowanie obwodowych linii metra w Warszawie nie ma sensu i nigdy nie będzie miało racji bytu, czyli takich otaczających Centrum i Środmieścia Warszawy.
Le ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

Kolejna np. piąta linia metra, powinna być poprowadzona Alejami Krakowskimi, ulicą Grójecką, Alejami Jerozolimskimi do Ronda Waszyngtona, dalej Alejami Jerzego Waszyngtona do Ronda Wiatraczn ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

W przyszłości kolejna linia metra (np. czwarta w kolejności) powinna powstać z Ursynowa, dalej ul.Poleczki, przy Lotnisku Okęcie, dalej wzdłuż ul.Żwirki i Wigury, dalej do Placu Zbawiciela, ...
- Tomasz

Wielki kredyt na nowe wag ...

jeden właśnie się spalił....
- kkkknjnj

Yackoo proponuje: wstawci ...

Niestety, mf3j przyjaciel, metro nie jdieze do Westchester County, w związku z tym, jedynym sposobem, aby dostać się do i od Grand Central jest na Metro-North, ktf3ry jest kolej podmiejska.J ...
- Victoria

Nie! Dla 24h metra

Niestety, prawa strona Warszawy jest sycmetatysznie odcinana od miasta przez ZTM. Z pętli na Targf3wku Mieszkaniowym w kierunku Centrum kursowały linie 160, 460, 162, 462, 410, 517, a ich tr ...
- Ecem

© 2001-2011 Piotr Pietrzak

Niniejsza strona internetowa jest serwisem informacyjnym na temat Metra Warszawskiego. Jest to najstarsza strona o tematyce "metrowskiej" w polskim internecie, której założenie datuje się na połowę 2001 roku. Nie jest oficjalną stroną firmy Metro Warszawskie Sp. z o.o. Autor strony nie pracuje dla metra w Warszawie. W celu skontaktowania się z władzami Metra Warszawskiego należ udać się na oficjalną stronę spółki.