Sześć stacji wyłączonych z r ...

W najbliższy weekend, z ruchu zostanie wyłączonych sześć stacji: Świętokrzyska, Centrum, Politechnika, Pole Mokotowskie, Racławicka oraz Wie ...

Grzegorz

Dzisiaj rano nagle zmarł Pan Grzegorz Ledzion Członek Zarządu ,Dyrektor ds. Eksploatacji, wieloletni pracownik Metra Warszawskiego Sp. z o.o ...

Metro na Wolę i na Targówek

Zapadła decyzja odnośnie budowy kolejnych odcinków drugiej linii metra. Jednocześnie dobudowane zostaną po trzy stacje w obu kierunkach.

Wielki kredyt na nowe wagony ...

Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju udzieli kredytu na zakup pociągów dla drugiej linii metra. Według ratusza są jeszcze szanse, że jej budow ...
Content Management Powered by UTF-8 CuteNews
rss

Co słychać pod ziemią

SKM-ka nie może się rozpędzić bo... brakuje dobrych torów

W nocy ze środy na czwartek, wspólnie z urzędnikami byliśmy świadkami testu supernowoczesnego składu SKM-ki. Pociąg robi wrażenie: sam liczy pasażerów, jest wyposażony w monitoring i biletomaty. Jednak na razie nie rozwinie wszystkich swoich umiejętności, bo brakuje odpowiednich torów. Urzędnicy zapewniają jednak, że komfort jazdy się poprawi.

Relacja wideo w TVN Warszawa

Chociaż nowoczesne składy zabiorą pasażerów dopiero w piątek, my pokazujemy je już teraz. Ostatniej nocy nowoczesny pociąg wyruszył na jazdę próbną i to z nie byle kim na pokładzie. Wiceprezydent Warszawy - Jacek Wojciechowicz w podróż zabrał swoją córkę.

Będzie więcej miejsca

Przejazd na linii Warszawa - Grodzisk Mazowiecki przypominał bicie prędkości francuskiego TGV. Choć do oryginału daleko to liczy się zupełnie co innego - zapewniają urzędnicy. - Cały pojazd to jest nowość - zapewnia Jerzy Obrębski, wicedyrektor SKM. W środku znajdziemy nowoczesne monitory, czytelny system informacji i biletomaty. Ale to nie koniec udogodnień. Siedziska ustawiono bokiem do kierunku jazdy, jak w metrze. Dzięki temu 85-metrowy, klimatyzowany wagon pomieści 700 osób. - Będą to miejsca stojące w większości, ale myślę, że komfort będzie większy - mówi Obrębski.

Pasażerowie chcą zmian

Na poprawę komfortu liczą pasażerowie, między innymi Karolina Wojciechowicz. - Czasami zdarza mi się nie wsiąść do pociągu. Ponieważ jest jeden skład, a jest tyle ludzi na peronie - mówi córka wiceprezydenta. Jednak jej ojciec nie obiecuje, że po wyjechaniu na tory nowego składu, tego typu sytuacji już nie będzie. - Mamy nadzieję, że to się zmieni, bo tych składów teraz kupujemy 4. 13 kolejnych, to już jest kwestia kolejnych kilku miesięcy, a może lat - zapewnia wiceprezydent

Policzą pasażerów

Jednaj już teraz można powiedzieć, że pociągi wyróżniają się na tle pozostałych. Same będą liczyły wchodzących pasażerów. Dzięki temu kolejarze dowiedzą się, kiedy trzeba dołączyć kolejne wagony. Plusem tego pociągu jest też przyspieszenie. Skład może rozpędzić się nawet do 130 km na godzinę. Nie oznacza to jednak, że pojedziemy szybciej, bo w stolicy po prostu brakuje dobrych torów.

87 milonów złotych

Składy dla Warszawy produkuje firma z Nowego Sącza. Trzy kolejne nowe wagony dojadą do stolicy najpóźniej w czerwcu. Za leasing 4 składów na 15 lat, miasto zapłaciło 87 milionów złotych.

08 kwietnia 2010
Skomentuj jako pierwszy!
Odpowiedz
Imię (wymagane)

Security Image

Wpisz tekst z obrazka (wymagane)
| Wykasuj dane

Komentarze

Metro na Wolę i na Targów ...

dobry pomysł na budowę 3 linii tej trasy
oby doszło do porozumienia tych stron.
- KAROL R

Departament propozycji: p ...

Czwarta linia metra w Warszawie z Wilanowa przez Sadybę wzdłuż Sobieskiego, przez Plac Unii Lubelskiej, stacje metra Politechnika, Dworzec Centralny i wzdłuż Alei Jana Pawła, obok Arkadii, p ...
- mateusz

Pies zatrzymał metro

We've arrievd at the end of the line and I have what I need!
- Arsenio

Metro dla niepełnosprawnych

That's a qu-tiiwktced answer to a difficult question
- Craig

Departament propozycji: p ...

Myślę, że na obecną chwilę, budowanie obwodowych linii metra w Warszawie nie ma sensu i nigdy nie będzie miało racji bytu, czyli takich otaczających Centrum i Środmieścia Warszawy.
Le ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

Kolejna np. piąta linia metra, powinna być poprowadzona Alejami Krakowskimi, ulicą Grójecką, Alejami Jerozolimskimi do Ronda Waszyngtona, dalej Alejami Jerzego Waszyngtona do Ronda Wiatraczn ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

W przyszłości kolejna linia metra (np. czwarta w kolejności) powinna powstać z Ursynowa, dalej ul.Poleczki, przy Lotnisku Okęcie, dalej wzdłuż ul.Żwirki i Wigury, dalej do Placu Zbawiciela, ...
- Tomasz

Wielki kredyt na nowe wag ...

jeden właśnie się spalił....
- kkkknjnj

Yackoo proponuje: wstawci ...

Niestety, mf3j przyjaciel, metro nie jdieze do Westchester County, w związku z tym, jedynym sposobem, aby dostać się do i od Grand Central jest na Metro-North, ktf3ry jest kolej podmiejska.J ...
- Victoria

Nie! Dla 24h metra

Niestety, prawa strona Warszawy jest sycmetatysznie odcinana od miasta przez ZTM. Z pętli na Targf3wku Mieszkaniowym w kierunku Centrum kursowały linie 160, 460, 162, 462, 410, 517, a ich tr ...
- Ecem

© 2001-2011 Piotr Pietrzak

Niniejsza strona internetowa jest serwisem informacyjnym na temat Metra Warszawskiego. Jest to najstarsza strona o tematyce "metrowskiej" w polskim internecie, której założenie datuje się na połowę 2001 roku. Nie jest oficjalną stroną firmy Metro Warszawskie Sp. z o.o. Autor strony nie pracuje dla metra w Warszawie. W celu skontaktowania się z władzami Metra Warszawskiego należ udać się na oficjalną stronę spółki.