Sześć stacji wyłączonych z r ...

W najbliższy weekend, z ruchu zostanie wyłączonych sześć stacji: Świętokrzyska, Centrum, Politechnika, Pole Mokotowskie, Racławicka oraz Wie ...

Grzegorz

Dzisiaj rano nagle zmarł Pan Grzegorz Ledzion Członek Zarządu ,Dyrektor ds. Eksploatacji, wieloletni pracownik Metra Warszawskiego Sp. z o.o ...

Metro na Wolę i na Targówek

Zapadła decyzja odnośnie budowy kolejnych odcinków drugiej linii metra. Jednocześnie dobudowane zostaną po trzy stacje w obu kierunkach.

Wielki kredyt na nowe wagony ...

Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju udzieli kredytu na zakup pociągów dla drugiej linii metra. Według ratusza są jeszcze szanse, że jej budow ...
Content Management Powered by UTF-8 CuteNews
rss

Co słychać pod ziemią

Jaki tabor dla Metra Warszawskiego?

Do końca I kwartału 2010 r. Metro Warszawskie rozpisze przetarg na 35 pociągów na potrzeby I i II linii podziemnej kolejki. O tym, jakich składów będzie potrzebować spółka, dyskutowano dziś podczas konferencji zorganizowanej przez Railway Market Forum.

Konferencję otworzył dyrektor warszawskiego Zarządu Transportu Miejskiego, Leszek Ruta, który przedstawił warszawski system transportu zbiorowego oraz znaczenie w nim metra i jego specyfikę. Korzysta z niego ok. 550 tys. osób dziennie, jeżdżących 32 pociągami, czyli 192 wagonami w godzinach szczytu. - To bardzo dobry wynik, ale wskazujący na pilną potrzebę utworzenia II linii w naszej stolicy - podkreślał Ruta. Jak poinformował, metro to najszybszy środek transportu w Warszawie - średnia prędkość komunikacyjna jego pociągów to 37,5 km/h (podczas gdy SKM - 24,4 km/h, autobusy - 23, tramwaje - 18,6 km/h).

Dyrektor warszawskiego ZTM, Leszek Ruta.


Dyrektor Ruta podkreślił także miastotwórczą rolę budowy metra. - Takie tereny jak np. teren Huty stają się z typowo przemysłowych obszarów, obiektem zainteresowania budownictwa mieszkaniowego - stwierdził. - Nowa linia metra to głównie oczekiwanie mieszkańców Warszawy w zakresie rozwoju transportu zbiorowego ze względu na prędkość, bezpieczeństwo, niezawodność i komfort jazdy - powiedział Leszek Ruta.

Więcej na stronie Rynku Kolejowego.

18 lutego 2010
Komentarzy: 1
Matik @ 23.02.2010 19:26
Mieszkam na Kabatach i mam już linie metra, ale często bywam na Pradze bo mam tam j.angielski. Dojazd tramwajem na Kijowską zajmuje mi dużo czasu. Większość warszawiaków jest za budową drugiej linni Metra. Postarajcie się zbudować metro jak najszybciej jest to możliwe.Pozdrawiam:)
Odpowiedz
Imię (wymagane)

Security Image

Wpisz tekst z obrazka (wymagane)
| Wykasuj dane

Komentarze

Metro na Wolę i na Targów ...

dobry pomysł na budowę 3 linii tej trasy
oby doszło do porozumienia tych stron.
- KAROL R

Departament propozycji: p ...

Czwarta linia metra w Warszawie z Wilanowa przez Sadybę wzdłuż Sobieskiego, przez Plac Unii Lubelskiej, stacje metra Politechnika, Dworzec Centralny i wzdłuż Alei Jana Pawła, obok Arkadii, p ...
- mateusz

Pies zatrzymał metro

We've arrievd at the end of the line and I have what I need!
- Arsenio

Metro dla niepełnosprawnych

That's a qu-tiiwktced answer to a difficult question
- Craig

Departament propozycji: p ...

Myślę, że na obecną chwilę, budowanie obwodowych linii metra w Warszawie nie ma sensu i nigdy nie będzie miało racji bytu, czyli takich otaczających Centrum i Środmieścia Warszawy.
Le ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

Kolejna np. piąta linia metra, powinna być poprowadzona Alejami Krakowskimi, ulicą Grójecką, Alejami Jerozolimskimi do Ronda Waszyngtona, dalej Alejami Jerzego Waszyngtona do Ronda Wiatraczn ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

W przyszłości kolejna linia metra (np. czwarta w kolejności) powinna powstać z Ursynowa, dalej ul.Poleczki, przy Lotnisku Okęcie, dalej wzdłuż ul.Żwirki i Wigury, dalej do Placu Zbawiciela, ...
- Tomasz

Wielki kredyt na nowe wag ...

jeden właśnie się spalił....
- kkkknjnj

Yackoo proponuje: wstawci ...

Niestety, mf3j przyjaciel, metro nie jdieze do Westchester County, w związku z tym, jedynym sposobem, aby dostać się do i od Grand Central jest na Metro-North, ktf3ry jest kolej podmiejska.J ...
- Victoria

Nie! Dla 24h metra

Niestety, prawa strona Warszawy jest sycmetatysznie odcinana od miasta przez ZTM. Z pętli na Targf3wku Mieszkaniowym w kierunku Centrum kursowały linie 160, 460, 162, 462, 410, 517, a ich tr ...
- Ecem

© 2001-2011 Piotr Pietrzak

Niniejsza strona internetowa jest serwisem informacyjnym na temat Metra Warszawskiego. Jest to najstarsza strona o tematyce "metrowskiej" w polskim internecie, której założenie datuje się na połowę 2001 roku. Nie jest oficjalną stroną firmy Metro Warszawskie Sp. z o.o. Autor strony nie pracuje dla metra w Warszawie. W celu skontaktowania się z władzami Metra Warszawskiego należ udać się na oficjalną stronę spółki.