Sześć stacji wyłączonych z r ...

W najbliższy weekend, z ruchu zostanie wyłączonych sześć stacji: Świętokrzyska, Centrum, Politechnika, Pole Mokotowskie, Racławicka oraz Wie ...

Grzegorz

Dzisiaj rano nagle zmarł Pan Grzegorz Ledzion Członek Zarządu ,Dyrektor ds. Eksploatacji, wieloletni pracownik Metra Warszawskiego Sp. z o.o ...

Metro na Wolę i na Targówek

Zapadła decyzja odnośnie budowy kolejnych odcinków drugiej linii metra. Jednocześnie dobudowane zostaną po trzy stacje w obu kierunkach.

Wielki kredyt na nowe wagony ...

Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju udzieli kredytu na zakup pociągów dla drugiej linii metra. Według ratusza są jeszcze szanse, że jej budow ...
Content Management Powered by UTF-8 CuteNews
rss

Co słychać pod ziemią

Czy pasażer zepsutego pociągu to złodziej?

Wraca problem biletu krótkookresowego i niepunktualnych pociągów SKM. Nasz czytelnik prowadzi na ten temat ciekawą korespondencję z Zarządem Transportu Miejskiego.

Chodzi o zapis, z którego wynika, że za usterki i opóźnienia pociągów SKM, musi płacić pasażer. Zdarza się to w przypadku, gdy bilet 20-minutowy powinien wystarczyć na przejazd na określonym odcinku, ale z powodu awarii, pociąg jedzie dłużej. Pasażer musi w takiej sytuacji skasować kolejny bilet. Pan Jacek wysłał dość emocjonalny list w tej sprawie do ZTM. Podesłał nam także odpowiedź urzędnika.

Bilety 20 minutowe w kontekście przejazdów SKM

Zapewne zgodzicie się za mną, że awarie wynikające z nieprzygotowania przewoźników kolejowych, jak również zarządcy infrastruktury kolejowej do strefy klimatycznej w jakiej leży Polska przestały być incydentalne. Można by wręcz pokusić się o stwierdzenie, że są zjawiskiem równie częstym jak opady śniegu w okresie zimy.

Jakiś czas temu do taryfy wprowadzone zostały dość niefortunnie bilety krótkookresowe. Niefortunnie, bo bez elementarnej ochrony pasażera. Rzecznik ZTM tłumaczył nam, pasażerom, że należy wykazać się odpowiednią przezornością dobierając takie bilety do pokonywanego odcinka podróży. Tu mam pierwsze pytanie: Czy podróż SKM z Warszawy Rembertów do Warszawy Wschodniej - planowy czas 8 minut, albo z Warszawy Ursus do Piastowa - planowy czas 4 minuty kwalifikuje się w/g Państwa wyczucia (nie zapisu taryfowego) do przejazdu z biletem 20 minutowym? Czy ponad dwukrotny albo nawet 5 krotny czas ważności to "dostateczna przezorność"?

Teraz mam drugie pytanie - zasadnicze - z góry bardzo proszę o nie cytowanie zapisów taryfowych te jestem w stanie przeczytać samodzielnie jasno z nich wynika, że za wszelkie zdarzenia winę ponosi pasażer - jak w kontekście stałych opóźnień pociągów - np. dzisiaj na odcinku Wa-wa Rembertów - Wa-wa Śródmieście wynoszących ponad 90minut + czas przejazdu czyli łącznie czas podróży wynosił blisko 120 minut, w zamkniętym pociągu, bez możliwości jego opuszczenia mają się zachować osoby, które skasowały w Rembertowie bilet 20/40/60 A NAWET JEDNORAZOWY - o ograniczonej przecież do 120 minut ważności! (sic!!!!) - czy podobnie jak zapis w taryfie uważacie Państwo, takie osoby za złodziei podróżujących bez biletu?

Czy nie uważacie Państwo, że ELEMENTARNA UCZCIWOŚĆ w stosunku do pasażerów nakazała by ich objąć ochrona zapisów taryfowych na okoliczność takich zdarzeń? Zapewne przewoźnicy miejscy z innych miast, czy kolejowi - choćby Koleje Mazowieckie zechcą Państwu zezwolić na skopiowanie ze swoich regulaminów odpowiednich zapisów, skoro ich stworzenie przerasta umiejętności ZTM.

Bardzo proszę o jasną odpowiedź - bez zwrotów typu: "incydentalne", "dokładamy wszelkich starań" itp, itd - czyli jasno - CZY OSOBA, KTÓRA NA DWIE GODZINY UTKNĘŁA W POCIĄGU SKM Z BILETEM 20/40/60/JEDNORAZOWYM TO WEDŁUG PAŃSTWA ZŁODZIEJ?

A oto odpowiedź ZTM-u. Faktycznie nie padają w niej zwroty "incydentalnie" oraz "dokładamy wszelkich starań"...

Szanowny Panie

Uprzejmie informuję, że zgodnie z Taryfą przewozową ZTM [podstawa prawna: Uchwała Nr XXVI/858/2008 Rady miasta stołecznego Warszawy z dnia 13 marca 2008 r. (ze zm.)] ważność biletu czasowego liczona jest według czasu faktycznego, a nie rozkładowego. Zatrzymanie pojazdu nie wydłuża ważności danego biletu.

W związku z tym, po zakończeniu ważności biletu powinien Pan dokasować kolejny. Jeżeli regularnie podróżuje Pan na danej trasie, zachęcam do zakupu biletu okresowego.

Źródło: Gazeta Wyborcza

17 lutego 2010
Komentarzy: 2
Piwoslaw @ 17.02.2010 11:34
W WKD bilet 19-minutowy (odp. 38- i 57-minutowy) ważny jest między przystankami, których przejazd wg rozkładu jest niewiększy niż 19 minut (odp. 38, 57).

Rozumiem, że w tramwajach i autobusach to nie miałoby sensu, gdyż czasy przejazdów dla tych środków są mocno orientacyjne. Niemniej dla Metra i linii SKM można by w taki sposób taryfę dopasować. W końcu jeśli autobus/tramwaj się zespuje, to pasażer nie jest uwięziony między stacjami na tak długo, jak może to mieć miejsce w SKM/Metrze.
emil @ 17.02.2010 13:22
moim zdaniem w opóźnionych składach nie powinno sie sprawdzać biletów bo pasażerowie i tak już zostali okradzeni z czasu, co wiecej powinni miec mozliwosc częściowego zwrotu kosztow biletu(chociaz wiemy ze to niemozliwe)..
Odpowiedz
Imię (wymagane)

Security Image

Wpisz tekst z obrazka (wymagane)
| Wykasuj dane

Komentarze

Metro na Wolę i na Targów ...

dobry pomysł na budowę 3 linii tej trasy
oby doszło do porozumienia tych stron.
- KAROL R

Departament propozycji: p ...

Czwarta linia metra w Warszawie z Wilanowa przez Sadybę wzdłuż Sobieskiego, przez Plac Unii Lubelskiej, stacje metra Politechnika, Dworzec Centralny i wzdłuż Alei Jana Pawła, obok Arkadii, p ...
- mateusz

Pies zatrzymał metro

We've arrievd at the end of the line and I have what I need!
- Arsenio

Metro dla niepełnosprawnych

That's a qu-tiiwktced answer to a difficult question
- Craig

Departament propozycji: p ...

Myślę, że na obecną chwilę, budowanie obwodowych linii metra w Warszawie nie ma sensu i nigdy nie będzie miało racji bytu, czyli takich otaczających Centrum i Środmieścia Warszawy.
Le ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

Kolejna np. piąta linia metra, powinna być poprowadzona Alejami Krakowskimi, ulicą Grójecką, Alejami Jerozolimskimi do Ronda Waszyngtona, dalej Alejami Jerzego Waszyngtona do Ronda Wiatraczn ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

W przyszłości kolejna linia metra (np. czwarta w kolejności) powinna powstać z Ursynowa, dalej ul.Poleczki, przy Lotnisku Okęcie, dalej wzdłuż ul.Żwirki i Wigury, dalej do Placu Zbawiciela, ...
- Tomasz

Wielki kredyt na nowe wag ...

jeden właśnie się spalił....
- kkkknjnj

Yackoo proponuje: wstawci ...

Niestety, mf3j przyjaciel, metro nie jdieze do Westchester County, w związku z tym, jedynym sposobem, aby dostać się do i od Grand Central jest na Metro-North, ktf3ry jest kolej podmiejska.J ...
- Victoria

Nie! Dla 24h metra

Niestety, prawa strona Warszawy jest sycmetatysznie odcinana od miasta przez ZTM. Z pętli na Targf3wku Mieszkaniowym w kierunku Centrum kursowały linie 160, 460, 162, 462, 410, 517, a ich tr ...
- Ecem

© 2001-2011 Piotr Pietrzak

Niniejsza strona internetowa jest serwisem informacyjnym na temat Metra Warszawskiego. Jest to najstarsza strona o tematyce "metrowskiej" w polskim internecie, której założenie datuje się na połowę 2001 roku. Nie jest oficjalną stroną firmy Metro Warszawskie Sp. z o.o. Autor strony nie pracuje dla metra w Warszawie. W celu skontaktowania się z władzami Metra Warszawskiego należ udać się na oficjalną stronę spółki.