Sześć stacji wyłączonych z r ...

W najbliższy weekend, z ruchu zostanie wyłączonych sześć stacji: Świętokrzyska, Centrum, Politechnika, Pole Mokotowskie, Racławicka oraz Wie ...

Grzegorz

Dzisiaj rano nagle zmarł Pan Grzegorz Ledzion Członek Zarządu ,Dyrektor ds. Eksploatacji, wieloletni pracownik Metra Warszawskiego Sp. z o.o ...

Metro na Wolę i na Targówek

Zapadła decyzja odnośnie budowy kolejnych odcinków drugiej linii metra. Jednocześnie dobudowane zostaną po trzy stacje w obu kierunkach.

Wielki kredyt na nowe wagony ...

Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju udzieli kredytu na zakup pociągów dla drugiej linii metra. Według ratusza są jeszcze szanse, że jej budow ...
Content Management Powered by UTF-8 CuteNews
rss

Co słychać pod ziemią

Bombardier zwycięzcą przetargu na lokomotywy do push-pulli

Koleje Mazowieckie poinformowały dzisiaj o wyborze najkorzystniejszej oferty w przetargu na dostawę 11 nowych, dwukabinowych lokomotyw elektrycznych. Zwycięzcą okazała się firma Bombardier Transportation GmbH.

Mimo wcześniejszych spekulacji, że faworytem w postępowaniu przetargowym jest chińska firma CSR Zhuzhou Electric Locomotive Co. Ltd., to Koleje Mazowieckie uznały, że to Bombardier zaoferował najlepsze warunki. Jak informują Koleje Mazowieckie, oferta tej firmy otrzymała łącznie 100 pkt., a w poszczególnych kryteriach:

* cena - 70 pkt.,
* termin dostawy ostatniej z 11 lokomotyw - 25 pkt.,
* termin gwarancji - 5 pkt.

Przypomnijmy - w postępowaniu przetargowym złożono następujące oferty:

* CSR Zhuzhou Electric Locomotive Co. Ltd. (ZELC) - 34 mln 980 tys. euro netto,
* Bombardier - 40 mln 520 euro netto,
* Siemens - 44 mln 028 tys. 988 euro netto.

Koleje Mazowieckie mają zamiar kupić 11 lokomotyw dwukabinowych. Kontrakt ma obejmować także świadczenie usług serwisowych w okresie 4 lat od daty przekazania każdego z elektrowozów oraz przeszkolenie pracowników zamawiającego.

Zamówienie ma zostać zrealizowane do 31 grudnia 2011 r. Zamawiający wymagał wniesienia wadium w wysokości 450 tys. euro. Jednym z wymogów wzięcia udziału w przetargu, jakie postawiono przed chętnymi firmami, było wykazanie się niezbędnym doświadczeniem. Producenci musieli udowodnić, że dostarczyli zamawiającym w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, nie mniej niż 5 sztuk nowych lokomotyw elektrycznych przystosowanych technicznie do eksploatacji z prędkością co najmniej 160 km/h, jedno lub dwukabinowych.

Według dokumentacji przetargowej, nowo pozyskane lokomotywy muszą cechować się następującymi danymi technicznymi:

* układ osi - Bo'Bo'
* dopuszczalny nacisk osi na tor - < 210 kN
* długość ze zderzakami - < 20 m
* budowa - modułowa
* prędkość eksploatacyjna z wagonami o masie 420 t - min. 160 km/h

Koleje Mazowieckie eksploatują 36 wagonów push-pull produkcji kanadyjskiego Bombardiera. Zostały one zakupione bez lokomotyw, które miałyby je ciągnąć (lub pchać). Poprzednio rozpisywane przetargi na pozyskanie odpowiednich, używanych elektrowozów nie doprowadziły do pozyskania takich maszyn (ofert było zbyt mało lub były za drogie). Z tego względu KM posługują się lokomotywami EU07 dzierżawionymi od PKP Cargo. Te dość wiekowe elektrowozy nie mogą jednak zapewnić pełnego wykorzystania nowoczesnych wagonów.

15 lutego 2010
Skomentuj jako pierwszy!
Odpowiedz
Imię (wymagane)

Security Image

Wpisz tekst z obrazka (wymagane)
| Wykasuj dane

Komentarze

Metro na Wolę i na Targów ...

dobry pomysł na budowę 3 linii tej trasy
oby doszło do porozumienia tych stron.
- KAROL R

Departament propozycji: p ...

Czwarta linia metra w Warszawie z Wilanowa przez Sadybę wzdłuż Sobieskiego, przez Plac Unii Lubelskiej, stacje metra Politechnika, Dworzec Centralny i wzdłuż Alei Jana Pawła, obok Arkadii, p ...
- mateusz

Pies zatrzymał metro

We've arrievd at the end of the line and I have what I need!
- Arsenio

Metro dla niepełnosprawnych

That's a qu-tiiwktced answer to a difficult question
- Craig

Departament propozycji: p ...

Myślę, że na obecną chwilę, budowanie obwodowych linii metra w Warszawie nie ma sensu i nigdy nie będzie miało racji bytu, czyli takich otaczających Centrum i Środmieścia Warszawy.
Le ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

Kolejna np. piąta linia metra, powinna być poprowadzona Alejami Krakowskimi, ulicą Grójecką, Alejami Jerozolimskimi do Ronda Waszyngtona, dalej Alejami Jerzego Waszyngtona do Ronda Wiatraczn ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

W przyszłości kolejna linia metra (np. czwarta w kolejności) powinna powstać z Ursynowa, dalej ul.Poleczki, przy Lotnisku Okęcie, dalej wzdłuż ul.Żwirki i Wigury, dalej do Placu Zbawiciela, ...
- Tomasz

Wielki kredyt na nowe wag ...

jeden właśnie się spalił....
- kkkknjnj

Yackoo proponuje: wstawci ...

Niestety, mf3j przyjaciel, metro nie jdieze do Westchester County, w związku z tym, jedynym sposobem, aby dostać się do i od Grand Central jest na Metro-North, ktf3ry jest kolej podmiejska.J ...
- Victoria

Nie! Dla 24h metra

Niestety, prawa strona Warszawy jest sycmetatysznie odcinana od miasta przez ZTM. Z pętli na Targf3wku Mieszkaniowym w kierunku Centrum kursowały linie 160, 460, 162, 462, 410, 517, a ich tr ...
- Ecem

© 2001-2011 Piotr Pietrzak

Niniejsza strona internetowa jest serwisem informacyjnym na temat Metra Warszawskiego. Jest to najstarsza strona o tematyce "metrowskiej" w polskim internecie, której założenie datuje się na połowę 2001 roku. Nie jest oficjalną stroną firmy Metro Warszawskie Sp. z o.o. Autor strony nie pracuje dla metra w Warszawie. W celu skontaktowania się z władzami Metra Warszawskiego należ udać się na oficjalną stronę spółki.