Sześć stacji wyłączonych z r ...

W najbliższy weekend, z ruchu zostanie wyłączonych sześć stacji: Świętokrzyska, Centrum, Politechnika, Pole Mokotowskie, Racławicka oraz Wie ...

Grzegorz

Dzisiaj rano nagle zmarł Pan Grzegorz Ledzion Członek Zarządu ,Dyrektor ds. Eksploatacji, wieloletni pracownik Metra Warszawskiego Sp. z o.o ...

Metro na Wolę i na Targówek

Zapadła decyzja odnośnie budowy kolejnych odcinków drugiej linii metra. Jednocześnie dobudowane zostaną po trzy stacje w obu kierunkach.

Wielki kredyt na nowe wagony ...

Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju udzieli kredytu na zakup pociągów dla drugiej linii metra. Według ratusza są jeszcze szanse, że jej budow ...
Content Management Powered by UTF-8 CuteNews
rss

Co słychać pod ziemią

Nie chcą stać w kolejce, forsują awaryjne bramki

Zniecierpliwiony i napierający tłum, pięć bramek i tylko dwa czynne wejścia na peron. To codzienność pasażerów na stacji metra Wierzbno. Codziennie w godzinach szczytu, ktoś zdesperowany oczekiwaniem na wejście do metra - forsuje bramkę awaryjną. Tłum rusza, ale już następnego dnia - sytuacja się powtarza. Kiedy wreszcie będzie normalnie?

Piątek godzina 16.00, kolejne tramwaje i autobusy przywożą setki pasażerów na stację metra Wierzbno. Tu, chcieć niestety nie znaczy móc, bramek jest tylko 5, ale tylko dwoma da się wejść na peron. Dwie pozostałe służą do wychodzenia a jedna jest... zepsuta.

Zabawa w kotka i myszkę

Dla pasażerów, którzy słyszą podjeżdżający na peron pociąg czasami jedynym rozwiązaniem jest otwarcie przejścia ewakuacyjnego, nie zważając na ostrzeżenie, że nieuzasadnione otwarcie będzie karane. W końcu ktoś nie wytrzymuje i otwiera bramki przejścia ewakuacyjnego. Kilkadziesiąt osób w jednej chwili zbiega na peron.

Wystarczy kilka minut i po kolejce nie ma śladu, kontrowersyjny pomysł pasażerów nie podoba się ochroniarzom. Ci zamykają bramki tylko po to, żeby za kilka minut znowu ktoś je otworzył. Zabawa w kotka i myszkę trwa tu bez końca...

Urzędnicy: jest zakaz, jest kara

Urzędnicy nie mają wątpliwości. - Takie zachowanie jest nielegalne, bo mogłoby utrudnić ewakuacje w razie wypadku, jest zakaz jest kara:

- Jest umieszczone ostrzeżenie, że za takie postępowanie grozi kara, policja może zgodnie z kodeksem wykroczeń nałożyć za to mandat do 500 złotych - mówi Igor Krajnow z Zarządu Transportu Miejskiego.

Krzysztofowi Szostakowi, który w tej sprawie napisał maila do Miejskiego Reportera na skrzynkę warszawa@tvn.pl podejście urzędników nie mieści się w głowie. Ci zamiast karać powinni przecież pomagać...

- Tutaj jest jeszcze miejsce spokojnie na dwie bramki dla ludzi wchodzących na teren metra - denerwuje się Krzysztof Szostak.

Metro: badamy przepustowość bramek

- W momencie kiedy będzie taka potrzeba to one są dostawiane, jeśli chodzi o Wierzbno tam są jedynie chwilowe spiętrzenia szczególnie w szycie porannym - broni się Anna Bartoń ze spółki Metro Warszawskie.

Pytanie, czy to co widzieliśmy po południu, było tylko złudzeniem? Kilka razy zadawaliśmy to samo pytanie...

- Badamy przepustowość bramek - odpowiadała niezmiennie Anna Bartoń z Metra.

09 lutego 2010
Komentarzy: 1
Matik @ 10.02.2010 21:40
Wiem.....:/
Odpowiedz
Imię (wymagane)

Security Image

Wpisz tekst z obrazka (wymagane)
| Wykasuj dane

Komentarze

Metro na Wolę i na Targów ...

dobry pomysł na budowę 3 linii tej trasy
oby doszło do porozumienia tych stron.
- KAROL R

Departament propozycji: p ...

Czwarta linia metra w Warszawie z Wilanowa przez Sadybę wzdłuż Sobieskiego, przez Plac Unii Lubelskiej, stacje metra Politechnika, Dworzec Centralny i wzdłuż Alei Jana Pawła, obok Arkadii, p ...
- mateusz

Pies zatrzymał metro

We've arrievd at the end of the line and I have what I need!
- Arsenio

Metro dla niepełnosprawnych

That's a qu-tiiwktced answer to a difficult question
- Craig

Departament propozycji: p ...

Myślę, że na obecną chwilę, budowanie obwodowych linii metra w Warszawie nie ma sensu i nigdy nie będzie miało racji bytu, czyli takich otaczających Centrum i Środmieścia Warszawy.
Le ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

Kolejna np. piąta linia metra, powinna być poprowadzona Alejami Krakowskimi, ulicą Grójecką, Alejami Jerozolimskimi do Ronda Waszyngtona, dalej Alejami Jerzego Waszyngtona do Ronda Wiatraczn ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

W przyszłości kolejna linia metra (np. czwarta w kolejności) powinna powstać z Ursynowa, dalej ul.Poleczki, przy Lotnisku Okęcie, dalej wzdłuż ul.Żwirki i Wigury, dalej do Placu Zbawiciela, ...
- Tomasz

Wielki kredyt na nowe wag ...

jeden właśnie się spalił....
- kkkknjnj

Yackoo proponuje: wstawci ...

Niestety, mf3j przyjaciel, metro nie jdieze do Westchester County, w związku z tym, jedynym sposobem, aby dostać się do i od Grand Central jest na Metro-North, ktf3ry jest kolej podmiejska.J ...
- Victoria

Nie! Dla 24h metra

Niestety, prawa strona Warszawy jest sycmetatysznie odcinana od miasta przez ZTM. Z pętli na Targf3wku Mieszkaniowym w kierunku Centrum kursowały linie 160, 460, 162, 462, 410, 517, a ich tr ...
- Ecem

© 2001-2011 Piotr Pietrzak

Niniejsza strona internetowa jest serwisem informacyjnym na temat Metra Warszawskiego. Jest to najstarsza strona o tematyce "metrowskiej" w polskim internecie, której założenie datuje się na połowę 2001 roku. Nie jest oficjalną stroną firmy Metro Warszawskie Sp. z o.o. Autor strony nie pracuje dla metra w Warszawie. W celu skontaktowania się z władzami Metra Warszawskiego należ udać się na oficjalną stronę spółki.