Sześć stacji wyłączonych z r ...

W najbliższy weekend, z ruchu zostanie wyłączonych sześć stacji: Świętokrzyska, Centrum, Politechnika, Pole Mokotowskie, Racławicka oraz Wie ...

Grzegorz

Dzisiaj rano nagle zmarł Pan Grzegorz Ledzion Członek Zarządu ,Dyrektor ds. Eksploatacji, wieloletni pracownik Metra Warszawskiego Sp. z o.o ...

Metro na Wolę i na Targówek

Zapadła decyzja odnośnie budowy kolejnych odcinków drugiej linii metra. Jednocześnie dobudowane zostaną po trzy stacje w obu kierunkach.

Wielki kredyt na nowe wagony ...

Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju udzieli kredytu na zakup pociągów dla drugiej linii metra. Według ratusza są jeszcze szanse, że jej budow ...
Content Management Powered by UTF-8 CuteNews
rss

Co słychać pod ziemią

19WE wkrótce w Warszawie

Już niedługo warszawska Szybka Kolej Miejska wzbogaci się o 4 nowe elektryczne zespoły trakcyjne. Będą to wyleasingowane w wyniku przetargu składy 19WE, wyprodukowane w nowosądeckim Newagu, które zostały już pomalowane w barwy ZTM Warszawa.

Szybka Kolej Miejska w Warszawie wybrała ofertę konsorcjum nowosądeckiego Newagu i ING Lease Polska w przetargu na leasing 4 elektrycznych zespołów trakcyjnych. Oferta ta była tańsza o ponad 30 mln zł od propozycji bydgoskiej PESY i Bankowego Funduszu Leasingowego.

Newag Nowy Sącz zaoferował pociągi 19WE za 87,2 mln zł (koszty pociągów i rat leasingowych).

O 19WE ze stron Newagu:

19 WE - to nowy produkt Spółki NEWAG spełniający najnowsze wymagania i oczekiwania klientów rynku kolejowego. Jest pojazdem jednoprzestrzennym, bezprzedziałowym, wyposażonym m.in. w pełny monitoring wnętrza, klimatyzację, nowoczesny system informacji pasażerskiej. Wnętrze zostało dostosowane do przewozu osób na wózkach inwalidzkich – przewidziano windę, szerokie przejazdy oraz miejsce do przewozu wózków.

W pojeździe zastosowane zostały nowoczesne wózki specjalnie zaprojektowane i wykonane dla tego typu pojazdu. Wózki typu 70RSNa i 70RST posiadają dwustopniowe usprężynowanie, które skutecznie tłumi drgania. I stopień posiada amortyzatory hydrauliczne wraz z podwójnymi sprężynami śrubowymi. Usprężynowanie II stopnia stanowią amortyzatory hydrauliczne i dwie poduszki pneumatyczne.

Przedział pasażerski:

· pojazd jednoprzestrzenny (zabudowa zależna od przeznaczenia pojazdu),
· estetyczne i funkcjonalne wnętrze,
· wandaloodporne fotele,
· nowoczesny system informacji pasażerskiej (rozgłoszeniowy oraz tablice świetlne kierunkowe),
· monitoring wnętrza pojazdu,
· zabudowana klimatyzacja,
· miejsca dla niepełnosprawnych na wózkach inwalidzkich,
· winda umożliwiająca wjazd wózkom inwalidzkim

Kabina maszynisty:

· nowoczesne i ergonomiczne wnętrze,
· klimatyzowane stanowisko pracy,
· zwiększone bezpieczeństwo dzięki zastosowaniu sztywniejszej klatki bezpieczeństwa, regulowany fotel bezpieczeństwa

Cechy użytkowe:

· pojazd przeznaczony do obsługi ruchu aglomeracyjnego,
· możliwość podróżowania z prędkością do 160 km/h,
· atrakcyjny, aerodynamiczny kształt linii nadwozia,
· wysokość podłogi umożliwiająca łatwe wsiadanie i wysiadanie,
· wysoki komfort podróżowania dzięki nowoczesnemu układowi zawieszenia
· klimatyzacja oraz ogrzewanie z automatyczną regulacją.

Napęd:

· optymalne właściwości trakcyjne dzięki zastosowaniu 8 silników trójfazowych, asynchronicznych rozmieszczonych na wagonach skrajnych,
· dwustopniowa przekładnia trakcyjna,
· zastosowanie indywidualnego napędu falownikowego na każdej osi napędowej pojazdu.

W zależności od potrzeb pojazd może być dostarczony w wersji cztero - lub sześcioczłonowej (oznaczenie 20WE). Poprzez możliwość konfiguracji wnętrza przedziału pasażerskiego pojazd ten może być wykorzystywany zarówno w ruchu podmiejskim jak
i dalekobieżnym. Dla ruchu dalekobieżnego przewidziano zabudowę toalet w systemie zamkniętym, oraz toalet przystosowanych dla osób niepełnosprawnych.

27 stycznia 2010
Skomentuj jako pierwszy!
Odpowiedz
Imię (wymagane)

Security Image

Wpisz tekst z obrazka (wymagane)
| Wykasuj dane

Komentarze

Metro na Wolę i na Targów ...

dobry pomysł na budowę 3 linii tej trasy
oby doszło do porozumienia tych stron.
- KAROL R

Departament propozycji: p ...

Czwarta linia metra w Warszawie z Wilanowa przez Sadybę wzdłuż Sobieskiego, przez Plac Unii Lubelskiej, stacje metra Politechnika, Dworzec Centralny i wzdłuż Alei Jana Pawła, obok Arkadii, p ...
- mateusz

Pies zatrzymał metro

We've arrievd at the end of the line and I have what I need!
- Arsenio

Metro dla niepełnosprawnych

That's a qu-tiiwktced answer to a difficult question
- Craig

Departament propozycji: p ...

Myślę, że na obecną chwilę, budowanie obwodowych linii metra w Warszawie nie ma sensu i nigdy nie będzie miało racji bytu, czyli takich otaczających Centrum i Środmieścia Warszawy.
Le ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

Kolejna np. piąta linia metra, powinna być poprowadzona Alejami Krakowskimi, ulicą Grójecką, Alejami Jerozolimskimi do Ronda Waszyngtona, dalej Alejami Jerzego Waszyngtona do Ronda Wiatraczn ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

W przyszłości kolejna linia metra (np. czwarta w kolejności) powinna powstać z Ursynowa, dalej ul.Poleczki, przy Lotnisku Okęcie, dalej wzdłuż ul.Żwirki i Wigury, dalej do Placu Zbawiciela, ...
- Tomasz

Wielki kredyt na nowe wag ...

jeden właśnie się spalił....
- kkkknjnj

Yackoo proponuje: wstawci ...

Niestety, mf3j przyjaciel, metro nie jdieze do Westchester County, w związku z tym, jedynym sposobem, aby dostać się do i od Grand Central jest na Metro-North, ktf3ry jest kolej podmiejska.J ...
- Victoria

Nie! Dla 24h metra

Niestety, prawa strona Warszawy jest sycmetatysznie odcinana od miasta przez ZTM. Z pętli na Targf3wku Mieszkaniowym w kierunku Centrum kursowały linie 160, 460, 162, 462, 410, 517, a ich tr ...
- Ecem

© 2001-2011 Piotr Pietrzak

Niniejsza strona internetowa jest serwisem informacyjnym na temat Metra Warszawskiego. Jest to najstarsza strona o tematyce "metrowskiej" w polskim internecie, której założenie datuje się na połowę 2001 roku. Nie jest oficjalną stroną firmy Metro Warszawskie Sp. z o.o. Autor strony nie pracuje dla metra w Warszawie. W celu skontaktowania się z władzami Metra Warszawskiego należ udać się na oficjalną stronę spółki.