Sześć stacji wyłączonych z r ...

W najbliższy weekend, z ruchu zostanie wyłączonych sześć stacji: Świętokrzyska, Centrum, Politechnika, Pole Mokotowskie, Racławicka oraz Wie ...

Grzegorz

Dzisiaj rano nagle zmarł Pan Grzegorz Ledzion Członek Zarządu ,Dyrektor ds. Eksploatacji, wieloletni pracownik Metra Warszawskiego Sp. z o.o ...

Metro na Wolę i na Targówek

Zapadła decyzja odnośnie budowy kolejnych odcinków drugiej linii metra. Jednocześnie dobudowane zostaną po trzy stacje w obu kierunkach.

Wielki kredyt na nowe wagony ...

Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju udzieli kredytu na zakup pociągów dla drugiej linii metra. Według ratusza są jeszcze szanse, że jej budow ...
Content Management Powered by UTF-8 CuteNews
rss

Co słychać pod ziemią

"Zapomniane" stacje metra poczekają na lepsze czasy

Czy ratusz wróci do planów budowy stacji Muranów i Plac Konstytucji? Każda kosztowały by po 100 mln złotych. Na sporządzenie dokumentacji do obu stacji miasto wydało 340 tys. zł. - To ważna inwestycja, ale na razie są inne priorytety - mówi większość radnych.

W 2006 roku Zarząd Transportu Miejskiego zapowiadał, że stacje zostaną dobudowane. Zlecono sporządzenie planów, przygotowanie decyzji acpinistracyjnych i... nic. Tymczasem pomysł wraca jak bumerang za sprawą radnych i społeczników.

Dojechać do muzeum

- Zebraliśmy już ponad 4 tysiące podpisów z Muranowa i Nowego Miasta. Obłożenie stacji Ratusz jest tak duże, że nie można czasem wsiąść do pociągu. Nowa stacja jest tam potrzebna - przekonuje Stanisław Wacławczyk, członek stowarzyszenia mieszkańców Nowego i Starego Miasta. - Tuż obok planowanej stacji Muranów buduje się Muzeum Historii Żydów Polskich. Dojazd metrem byłby też z korzyścią dla promocji miasta - zauważa.

Za pomysłem budowy stacji lobbują też śródmiejscy radni.

- Między stacjami na placu Bankowym i przy dworcu Gdańskim jest 1,5 kilometra odstępu. Umieszczeni między nimi stacji nie będzie zbytnim zagęszczeniem, a dla mieszkających tam starszych ludzi byłoby dużo wygodniej - twierdzi śródmiejski radny Grzegorz Walkiewicz.

Są inne priorytety

Na razie jednak na budowę "zapomnianych" stacji nie ma ani pieniędzy. Nie ma też woli politycznej.

- W 2013 roku skończy się budowa centralnego odcinka II linii, i trzeba będzie podjąć decyzję: czy budować te dwie stacje, czy rozwijać metro dalej w stronę osiedli na obrzeżach miast - zwraca uwagę radny SLD Dariusz Klimaszewski. - Po prawej stronie Wisły brakuje obwodnicy, brakuje metra, jest cywilizacyjnie zacofana. To tam miasto powinno inwestować w pierwszej kolejności - dodaje.

Co ciekawe, z radnym PO zgadzają się też radni opozycji. - Ta inwestycja jest potrzebna, ale nie jest w tym momencie najbardziej priorytetowa - przyznaje radny PiS Dariusz Figura. - W pierwszej kolejności trzeba rozwijać metro na Bródno, Gocław, czy Bemowo - dodaje.

07 stycznia 2010
Komentarzy: 4
Krystian @ 11.01.2010 19:28
Stacja Plac Konstytucji jest absolutnie zbędna! Z przystanku Metro Politechnika na plac idzie się całe 5 minut i naprawdę nie warto na skrócenie tego czasu wywalać 100mln złotych...
Yacek @ 19.01.2010 10:33
Zgadzam sie z poprzednikiem, też uwazam ze w tym momencie wazniejsza jest druga linia metra i jej rozwój w strone bardziej odleglych od Centrum dzielnic, Na odcinku od Pl.bankowego a wlasciwie jeszcze wcześniej do Dw.gdanskiego metro pokrywa sie z linia tramwajową i to powinno wystarczyć w zupelności. Dla Ludzi starszych mozna by jedynie pomyslec o tramwajach niskopodłogowych...
Maciuś @ 23.01.2010 18:48
Macie racje, ale w innych stolicach europy, w ich centrach stacje metra są bardzo blisko siebie i bardzo ułatwia to komunikacje.
Denerwuje mnie też tak biskie ułożenie stacji "Wawrzyszew" wzglądem "Młocin" i "Starych Bielan" nie wiem po co zoatał zbudowany "Wawrzyszew"!!!
Matik @ 02.02.2010 19:43
Ja mam znak zapytania nad Racławicką, jest ona położona między Wierzbnem a Polem Mokotowskim. Po co ją wybudowano lepiej mogli wybudować Plac Konstytucji. Ułatwiło by to komunikację dla mieszkańców Śródmieścia.
Odpowiedz
Imię (wymagane)

Security Image

Wpisz tekst z obrazka (wymagane)
| Wykasuj dane

Komentarze

Metro na Wolę i na Targów ...

dobry pomysł na budowę 3 linii tej trasy
oby doszło do porozumienia tych stron.
- KAROL R

Departament propozycji: p ...

Czwarta linia metra w Warszawie z Wilanowa przez Sadybę wzdłuż Sobieskiego, przez Plac Unii Lubelskiej, stacje metra Politechnika, Dworzec Centralny i wzdłuż Alei Jana Pawła, obok Arkadii, p ...
- mateusz

Pies zatrzymał metro

We've arrievd at the end of the line and I have what I need!
- Arsenio

Metro dla niepełnosprawnych

That's a qu-tiiwktced answer to a difficult question
- Craig

Departament propozycji: p ...

Myślę, że na obecną chwilę, budowanie obwodowych linii metra w Warszawie nie ma sensu i nigdy nie będzie miało racji bytu, czyli takich otaczających Centrum i Środmieścia Warszawy.
Le ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

Kolejna np. piąta linia metra, powinna być poprowadzona Alejami Krakowskimi, ulicą Grójecką, Alejami Jerozolimskimi do Ronda Waszyngtona, dalej Alejami Jerzego Waszyngtona do Ronda Wiatraczn ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

W przyszłości kolejna linia metra (np. czwarta w kolejności) powinna powstać z Ursynowa, dalej ul.Poleczki, przy Lotnisku Okęcie, dalej wzdłuż ul.Żwirki i Wigury, dalej do Placu Zbawiciela, ...
- Tomasz

Wielki kredyt na nowe wag ...

jeden właśnie się spalił....
- kkkknjnj

Yackoo proponuje: wstawci ...

Niestety, mf3j przyjaciel, metro nie jdieze do Westchester County, w związku z tym, jedynym sposobem, aby dostać się do i od Grand Central jest na Metro-North, ktf3ry jest kolej podmiejska.J ...
- Victoria

Nie! Dla 24h metra

Niestety, prawa strona Warszawy jest sycmetatysznie odcinana od miasta przez ZTM. Z pętli na Targf3wku Mieszkaniowym w kierunku Centrum kursowały linie 160, 460, 162, 462, 410, 517, a ich tr ...
- Ecem

© 2001-2011 Piotr Pietrzak

Niniejsza strona internetowa jest serwisem informacyjnym na temat Metra Warszawskiego. Jest to najstarsza strona o tematyce "metrowskiej" w polskim internecie, której założenie datuje się na połowę 2001 roku. Nie jest oficjalną stroną firmy Metro Warszawskie Sp. z o.o. Autor strony nie pracuje dla metra w Warszawie. W celu skontaktowania się z władzami Metra Warszawskiego należ udać się na oficjalną stronę spółki.