Sześć stacji wyłączonych z r ...

W najbliższy weekend, z ruchu zostanie wyłączonych sześć stacji: Świętokrzyska, Centrum, Politechnika, Pole Mokotowskie, Racławicka oraz Wie ...

Grzegorz

Dzisiaj rano nagle zmarł Pan Grzegorz Ledzion Członek Zarządu ,Dyrektor ds. Eksploatacji, wieloletni pracownik Metra Warszawskiego Sp. z o.o ...

Metro na Wolę i na Targówek

Zapadła decyzja odnośnie budowy kolejnych odcinków drugiej linii metra. Jednocześnie dobudowane zostaną po trzy stacje w obu kierunkach.

Wielki kredyt na nowe wagony ...

Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju udzieli kredytu na zakup pociągów dla drugiej linii metra. Według ratusza są jeszcze szanse, że jej budow ...
Content Management Powered by UTF-8 CuteNews
rss

Co słychać pod ziemią

Budowa metra ruszy z kopyta: są dodatkowe miliony

Pilna zmiana w budżecie miasta: o 430 mln zł wzrosną w tym roku wydatki na rozpoczęcie budowy drugiej linii metra. Daje to większą pewność, że prace na Pradze skończą się przed meczami Euro 2012

Wykonawca pozytywnie zaskoczył nas ambitnym harmonogramem budowy - przyznaje rzecznik ratusza Tomasz Andryszczyk. Stąd decyzja o finansowych przetasowaniach. Część pieniędzy, które miasto chciało wydać na metro w latach 2012-2014, przesunięto na lata 2010-11. W tym roku uzbiera ich się w sumie 530 mln zł, a w przyszłym - 1 mld 555 mln zł. Tomasz Andryszczyk zapewnia, że nie ucierpi na tym żadna z pozostałych inwestycji, a wszystko jest możliwe "dzięki inżynierii finansowej".

Kryją się pod tym m.in. zabiegi szefa miejskiego biura funduszy europejskich Michała Olszewskiego. Załatwił on, że w drugiej połowie roku Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju Regionalnego przekażą 100 mln zł zaliczki z 3-miliardowej dotacji Unii Europejskiej na metro. Warszawa dostanie też 350 mln zł za wykonane prace. Rządowych urzędników przekonała ogromna skala inwestycji. Postawili warunek: "ambitny" harmonogram musi być naprawdę zrealizowany.

Według Tomasza Andryszczyka prawnicy ratusza sprawdzili, że włosko-turecko-polskie konsorcjum nie naciąga miasta na kredytowanie prac (trzeba np. kupić trzy kosztowne tarcze do drążenia tuneli). - Firmy rzeczywiście planują bardzo intensywne roboty. Zwłaszcza w 2011 r. Byłoby blamażem, gdyby nie zdążyły z otwarciem ulic na Pradze na Mistrzostwa Europy w czerwcu 2012 r. - podkreśla rzecznik urzędu miasta.

Rada Warszawy ma przegłosować zmiany w stołecznych finansach na najbliższej sesji w czwartek. Wydatki na metro wzrosną też dzięki powiększeniu o 52 mln zł dziury budżetowej. Ratusz chce ją pokryć ze spodziewanego zwrotu podatku VAT w rozliczeniach za poprzednie lata.

07 stycznia 2010
Komentarzy: 1
Matik @ 04.02.2010 21:30
Ruszajcie z budową 2 linii.;/
Odpowiedz
Imię (wymagane)

Security Image

Wpisz tekst z obrazka (wymagane)
| Wykasuj dane

Komentarze

Metro na Wolę i na Targów ...

dobry pomysł na budowę 3 linii tej trasy
oby doszło do porozumienia tych stron.
- KAROL R

Departament propozycji: p ...

Czwarta linia metra w Warszawie z Wilanowa przez Sadybę wzdłuż Sobieskiego, przez Plac Unii Lubelskiej, stacje metra Politechnika, Dworzec Centralny i wzdłuż Alei Jana Pawła, obok Arkadii, p ...
- mateusz

Pies zatrzymał metro

We've arrievd at the end of the line and I have what I need!
- Arsenio

Metro dla niepełnosprawnych

That's a qu-tiiwktced answer to a difficult question
- Craig

Departament propozycji: p ...

Myślę, że na obecną chwilę, budowanie obwodowych linii metra w Warszawie nie ma sensu i nigdy nie będzie miało racji bytu, czyli takich otaczających Centrum i Środmieścia Warszawy.
Le ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

Kolejna np. piąta linia metra, powinna być poprowadzona Alejami Krakowskimi, ulicą Grójecką, Alejami Jerozolimskimi do Ronda Waszyngtona, dalej Alejami Jerzego Waszyngtona do Ronda Wiatraczn ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

W przyszłości kolejna linia metra (np. czwarta w kolejności) powinna powstać z Ursynowa, dalej ul.Poleczki, przy Lotnisku Okęcie, dalej wzdłuż ul.Żwirki i Wigury, dalej do Placu Zbawiciela, ...
- Tomasz

Wielki kredyt na nowe wag ...

jeden właśnie się spalił....
- kkkknjnj

Yackoo proponuje: wstawci ...

Niestety, mf3j przyjaciel, metro nie jdieze do Westchester County, w związku z tym, jedynym sposobem, aby dostać się do i od Grand Central jest na Metro-North, ktf3ry jest kolej podmiejska.J ...
- Victoria

Nie! Dla 24h metra

Niestety, prawa strona Warszawy jest sycmetatysznie odcinana od miasta przez ZTM. Z pętli na Targf3wku Mieszkaniowym w kierunku Centrum kursowały linie 160, 460, 162, 462, 410, 517, a ich tr ...
- Ecem

© 2001-2011 Piotr Pietrzak

Niniejsza strona internetowa jest serwisem informacyjnym na temat Metra Warszawskiego. Jest to najstarsza strona o tematyce "metrowskiej" w polskim internecie, której założenie datuje się na połowę 2001 roku. Nie jest oficjalną stroną firmy Metro Warszawskie Sp. z o.o. Autor strony nie pracuje dla metra w Warszawie. W celu skontaktowania się z władzami Metra Warszawskiego należ udać się na oficjalną stronę spółki.