Sześć stacji wyłączonych z r ...

W najbliższy weekend, z ruchu zostanie wyłączonych sześć stacji: Świętokrzyska, Centrum, Politechnika, Pole Mokotowskie, Racławicka oraz Wie ...

Grzegorz

Dzisiaj rano nagle zmarł Pan Grzegorz Ledzion Członek Zarządu ,Dyrektor ds. Eksploatacji, wieloletni pracownik Metra Warszawskiego Sp. z o.o ...

Metro na Wolę i na Targówek

Zapadła decyzja odnośnie budowy kolejnych odcinków drugiej linii metra. Jednocześnie dobudowane zostaną po trzy stacje w obu kierunkach.

Wielki kredyt na nowe wagony ...

Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju udzieli kredytu na zakup pociągów dla drugiej linii metra. Według ratusza są jeszcze szanse, że jej budow ...
Content Management Powered by UTF-8 CuteNews
rss

Co słychać pod ziemią

Metro stoi sześć razy dłużej. Najgorzej jest na Żoliborzu

Nawet 9 minut dłużej jeździ metro w godzinach szczytu, a postoje na stacjach zamiast 35 sekund trwają prawie trzy minuty - tak wynika z danych elektronicznego Systemu Zdalnego Kierowania I Kontroli Dyspozytorskiej, które portal tvnwarszawa.pl otrzymał od metra. O sprawie pisaliśmy już w październiku, ale dopiero teraz spółka udostępniła szczegółowe dane na temat opóźnień.



Słodowiec, pl. Wilsona, Dworzec Gdański – to na tych stacjach pociągi metra mają najdłuższe, choć nieplanowane postoje. Zamiast rozkładowych 35 sekund, pociągi w godzinach porannego szczytu stoją niekiedy nawet po prawie 3 minuty.

Bo dojeżdżają

- To dziwne. Zwłaszcza, że nie są to wcale największe stacje. Dla przykładu, na stacji Centrum, która obsługuje dziennie 70 tys. pasażerów, takich opóźnień nie ma - mówi Krzysztof Malawko, rzecznik metra. - Przypuszczamy, że może mieć to związek z tym, że do stacji na Bielanach i Żoliborzu dojeżdża wiele różnych środków komunikacji - dodaje.

Najdłuższe postoje są na stacjach Słodowiec, pl. Wilsona i Dworzec Gdański - fot. Metro Warszawskie
Opóźnienia występują głównie w kierunku Kabat, zazwyczaj w godzinach szczytu porannego między godziną 7 a 8.20. Wydłużony czas postoju na stacji wywołuje efekt "reakcji łańcuchowej”, bo zwolnienie ruchu kolejnych pociągów powoduje zwiększenie liczby oczekujących na stacjach, a to powoduje kolejne opóźnienia.

Dobre praktyki

Jak rozwiązać problem? Zdaniem władz metra pomóc może kilka dobrych praktyk, które usprawniają ruch. Pasażerowie powinni wsiadać do środkowych wagonów, nie stawać na krawędzi peronu kiedy podjeżdża i odjeżdża pociąg, od razu wchodzić wgłąb wagonu, a nie tłoczyć się przy drzwiach. - Dzięki dobrym praktykom pociągi nie będą się spóźniać i wszyscy pasażerowie na tym zyskają - zachęca Krzysztof Malawko.

Pasażerowie są jednak podzieleni. W naszej sondzie internetowej ok. 50 procent respondentów zgadza się z rzecznikiem metra, Druga połowa sądzi, że przyczyn spóźniania się metra trzeba szukać gdzie indziej.

16 grudnia 2009
Komentarzy: 1
Matik @ 02.02.2010 19:47
Powód? Nieznany...Może problemy z obwodem głównym.?
Odpowiedz
Imię (wymagane)

Security Image

Wpisz tekst z obrazka (wymagane)
| Wykasuj dane

Komentarze

Metro na Wolę i na Targów ...

dobry pomysł na budowę 3 linii tej trasy
oby doszło do porozumienia tych stron.
- KAROL R

Departament propozycji: p ...

Czwarta linia metra w Warszawie z Wilanowa przez Sadybę wzdłuż Sobieskiego, przez Plac Unii Lubelskiej, stacje metra Politechnika, Dworzec Centralny i wzdłuż Alei Jana Pawła, obok Arkadii, p ...
- mateusz

Pies zatrzymał metro

We've arrievd at the end of the line and I have what I need!
- Arsenio

Metro dla niepełnosprawnych

That's a qu-tiiwktced answer to a difficult question
- Craig

Departament propozycji: p ...

Myślę, że na obecną chwilę, budowanie obwodowych linii metra w Warszawie nie ma sensu i nigdy nie będzie miało racji bytu, czyli takich otaczających Centrum i Środmieścia Warszawy.
Le ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

Kolejna np. piąta linia metra, powinna być poprowadzona Alejami Krakowskimi, ulicą Grójecką, Alejami Jerozolimskimi do Ronda Waszyngtona, dalej Alejami Jerzego Waszyngtona do Ronda Wiatraczn ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

W przyszłości kolejna linia metra (np. czwarta w kolejności) powinna powstać z Ursynowa, dalej ul.Poleczki, przy Lotnisku Okęcie, dalej wzdłuż ul.Żwirki i Wigury, dalej do Placu Zbawiciela, ...
- Tomasz

Wielki kredyt na nowe wag ...

jeden właśnie się spalił....
- kkkknjnj

Yackoo proponuje: wstawci ...

Niestety, mf3j przyjaciel, metro nie jdieze do Westchester County, w związku z tym, jedynym sposobem, aby dostać się do i od Grand Central jest na Metro-North, ktf3ry jest kolej podmiejska.J ...
- Victoria

Nie! Dla 24h metra

Niestety, prawa strona Warszawy jest sycmetatysznie odcinana od miasta przez ZTM. Z pętli na Targf3wku Mieszkaniowym w kierunku Centrum kursowały linie 160, 460, 162, 462, 410, 517, a ich tr ...
- Ecem

© 2001-2011 Piotr Pietrzak

Niniejsza strona internetowa jest serwisem informacyjnym na temat Metra Warszawskiego. Jest to najstarsza strona o tematyce "metrowskiej" w polskim internecie, której założenie datuje się na połowę 2001 roku. Nie jest oficjalną stroną firmy Metro Warszawskie Sp. z o.o. Autor strony nie pracuje dla metra w Warszawie. W celu skontaktowania się z władzami Metra Warszawskiego należ udać się na oficjalną stronę spółki.