Sześć stacji wyłączonych z r ...

W najbliższy weekend, z ruchu zostanie wyłączonych sześć stacji: Świętokrzyska, Centrum, Politechnika, Pole Mokotowskie, Racławicka oraz Wie ...

Grzegorz

Dzisiaj rano nagle zmarł Pan Grzegorz Ledzion Członek Zarządu ,Dyrektor ds. Eksploatacji, wieloletni pracownik Metra Warszawskiego Sp. z o.o ...

Metro na Wolę i na Targówek

Zapadła decyzja odnośnie budowy kolejnych odcinków drugiej linii metra. Jednocześnie dobudowane zostaną po trzy stacje w obu kierunkach.

Wielki kredyt na nowe wagony ...

Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju udzieli kredytu na zakup pociągów dla drugiej linii metra. Według ratusza są jeszcze szanse, że jej budow ...
Content Management Powered by UTF-8 CuteNews
rss

Co słychać pod ziemią

Metro rozbuduje bazę i otoczy ją murem

Tuż pod Lasem Kabackim zaczęła się rozbudowa bazy metra. Dzięki niej będzie można tam obsługiwać pociągi dla drugiej linii metra. Przy okazji powstanie wysoki ekran dźwiękochłonny.

Do końca przyszłego roku Przedsiębiorstwo Robót Górniczych "Metro" zbuduje tam m.in. plątaninę nowych torów, dyspozytornię i urządzenia do sterowania ruchem. Ratusz przeznaczył na inwestycję sporą kwotę - ponad 60 mln zł. To na Kabatach będą obsługiwane pociągi metra, które pojadą centralnym odcinkiem drugiej linii - od ronda Daszyńskiego do Dworca Wileńskiego. Na tory pierwszej linii będą przejeżdżać łącznikiem, który powstanie na pl. Defilad, m.in. w miejscu zamkniętej hali KDT.

Baza na Kabatach w 2013 roku będzie obsługiwała o 35 składów więcej niż dziś.

- Nowe tory na Kabatach mają przede wszystkim ułatwić manewrowanie pociągami. Gdy teraz z elektrowozowni ma wyruszyć jeden skład, przy okazji muszą wyjeżdżać też inne. Powstanie tam również pętla do zawracania pociągów - mówi Krzysztof Malawko, rzecznik Metra Warszawskiego.

Docelowo druga linia ma mieć bazę w Morach przy zachodnich rogatkach stolicy. Zostanie ona zbudowana równocześnie z odcinkiem metra na Bemowo.

Wzdłuż ogrodzenia stacji na Kabatach powstaną ekrany dźwiękochłonne. Metro przyznaje, że niektórzy mieszkańcy osiedla skarżyli się na hałas przy przetaczaniu pociągów. Na razie ekrany o wysokości 3,5 m powstaną w rejonie budowanych torów. Później otoczą całą bazę. Krzysztof Malawko twierdzi, że ekrany będą żelbetowe i najprawdopodobniej obsadzone zielenią.

10 grudnia 2009
Komentarzy: 1
Wili @ 02.01.2010 00:47
Po co budować STP w Morach? Przedłużyć II linię metra przez PKP Ursus i WKD Salomea do lotniska Okęcie i dalej do I linii metra na Ursynowie i na Kabatach obsługiwać technicznie wszystkie składy.

Węzeł kolei i II linii metra w PKP Ursus jest bardzo potrzebny aglomeracji.
Odpowiedz
Imię (wymagane)

Security Image

Wpisz tekst z obrazka (wymagane)
| Wykasuj dane

Komentarze

Metro na Wolę i na Targów ...

dobry pomysł na budowę 3 linii tej trasy
oby doszło do porozumienia tych stron.
- KAROL R

Departament propozycji: p ...

Czwarta linia metra w Warszawie z Wilanowa przez Sadybę wzdłuż Sobieskiego, przez Plac Unii Lubelskiej, stacje metra Politechnika, Dworzec Centralny i wzdłuż Alei Jana Pawła, obok Arkadii, p ...
- mateusz

Pies zatrzymał metro

We've arrievd at the end of the line and I have what I need!
- Arsenio

Metro dla niepełnosprawnych

That's a qu-tiiwktced answer to a difficult question
- Craig

Departament propozycji: p ...

Myślę, że na obecną chwilę, budowanie obwodowych linii metra w Warszawie nie ma sensu i nigdy nie będzie miało racji bytu, czyli takich otaczających Centrum i Środmieścia Warszawy.
Le ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

Kolejna np. piąta linia metra, powinna być poprowadzona Alejami Krakowskimi, ulicą Grójecką, Alejami Jerozolimskimi do Ronda Waszyngtona, dalej Alejami Jerzego Waszyngtona do Ronda Wiatraczn ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

W przyszłości kolejna linia metra (np. czwarta w kolejności) powinna powstać z Ursynowa, dalej ul.Poleczki, przy Lotnisku Okęcie, dalej wzdłuż ul.Żwirki i Wigury, dalej do Placu Zbawiciela, ...
- Tomasz

Wielki kredyt na nowe wag ...

jeden właśnie się spalił....
- kkkknjnj

Yackoo proponuje: wstawci ...

Niestety, mf3j przyjaciel, metro nie jdieze do Westchester County, w związku z tym, jedynym sposobem, aby dostać się do i od Grand Central jest na Metro-North, ktf3ry jest kolej podmiejska.J ...
- Victoria

Nie! Dla 24h metra

Niestety, prawa strona Warszawy jest sycmetatysznie odcinana od miasta przez ZTM. Z pętli na Targf3wku Mieszkaniowym w kierunku Centrum kursowały linie 160, 460, 162, 462, 410, 517, a ich tr ...
- Ecem

© 2001-2011 Piotr Pietrzak

Niniejsza strona internetowa jest serwisem informacyjnym na temat Metra Warszawskiego. Jest to najstarsza strona o tematyce "metrowskiej" w polskim internecie, której założenie datuje się na połowę 2001 roku. Nie jest oficjalną stroną firmy Metro Warszawskie Sp. z o.o. Autor strony nie pracuje dla metra w Warszawie. W celu skontaktowania się z władzami Metra Warszawskiego należ udać się na oficjalną stronę spółki.