Sześć stacji wyłączonych z r ...

W najbliższy weekend, z ruchu zostanie wyłączonych sześć stacji: Świętokrzyska, Centrum, Politechnika, Pole Mokotowskie, Racławicka oraz Wie ...

Grzegorz

Dzisiaj rano nagle zmarł Pan Grzegorz Ledzion Członek Zarządu ,Dyrektor ds. Eksploatacji, wieloletni pracownik Metra Warszawskiego Sp. z o.o ...

Metro na Wolę i na Targówek

Zapadła decyzja odnośnie budowy kolejnych odcinków drugiej linii metra. Jednocześnie dobudowane zostaną po trzy stacje w obu kierunkach.

Wielki kredyt na nowe wagony ...

Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju udzieli kredytu na zakup pociągów dla drugiej linii metra. Według ratusza są jeszcze szanse, że jej budow ...
Content Management Powered by UTF-8 CuteNews
rss

Co słychać pod ziemią

Chcą wyciszyć metro Pierwsze testy na Żoliborzu

Pękające ściany i drgające naczynia w szafkach. To standard w mieszkaniach bloków usytuowanych przy ulicy Słowackiego - wzdłuż linii metra. Po skargach mieszkańców urzędnicy planują testy nowego systemu. Ma zmniejszyć hałas i wibracje - informuje "Życie Warszawy".

Już niedługo mieszkańcy budynku przy ulicy Słowackiego 32/36 będą mogli zapomnieć o pękających ścianach czy szklankach drżących w kredensie podczas przejazdu metra.

Miejscy urzędnicy wytypowali żoliborski budynek do testów systemu, który ma wyciszyć kilkuset metrowy odcinek metra przebiegający wzdłuż ulicy Słowackiego. Pod torowiskiem ułożone zostaną specjalne maty wibroizolacyjne. Szyny zostaną zatopione w sprężystej otulinie niwelującej hałas i drgania.

Pod osłoną nocy

Prace instalacyjne będą wykonywane w nocy tak, aby nie spowodowało to utrudnień w kursowaniu podziemnej kolejki. Wstępne szacunki przewidują, że ułożenie 150 metrowego odcinka pochłonie kilkaset tysięcy złotych.

Jeżeli testowany odcinek faktycznie obniży poziom hałasu i drgań to system wyciszający zostanie zastosowany na całym żoliborskim odcinku metra - zapowiadają na łamach "ŻW" przedstawiciele metra. Żeby zainstalować system do testów, metro musi jeszcze otrzymać opinię Urzędu Transportu Kolejowego.

07 listopada 2009
Komentarzy: 4
Maciuś @ 21.01.2010 22:23
Czy to prawda? Wydaje mi się to niemożliwe, żeby aż szklanki drżały w kredensie! Po co wydawać pieniądze na maty? Radzą dobłębniej zastanowić się nad prawdopodobnością tych drgań!
Pan Wojtek @ 22.02.2010 22:39
Niestety mieszkam nad metrem (przejeżdża dokładnie pod moim pokojem gościnnym, w kuchni i sypialni jest trochę lepiej) i szklanki drżą wszędzię, telewizor musi być nastawiony raczej głośniej bo co kilka minut słychać nieprzyjemne dudnienie połączone z drganiem, które zagłusza co mówią w telewizji. Na szczęście mam mocny sen i w nocy budzą mnie tylko głośniejsze przejazdy metra (5-15 razy w nocy?). Och, żeby tak jakiś przedstawiciel zarządu metra mógł sobie tak u mnie kilka dni pomieszkać... A tak na serio, to to jest jakieś bezprawie.
Matik @ 23.02.2010 19:35
A na jakiej dzielnicy pan mieszka?
Maciuś @ 27.02.2010 22:54
Wielkie dzięki za informację. Przypuszczam, że Pan Wojtek mieszka gdzieś na bielanach, żoliborzu bo tam domy są bardzo blisko tunelów. Swoją drogą jechałem dzisiaj metrem w tamtych stronach i nie odczułem (jako pasażer) żadnego dyskonfortu zw. z głośnością pociągu.
ps. Mam prywatne pytanie:
Czy pan Wojtek nie uczy przypadkiem matematyki (może jesteśmy sąsiadami)?
Odpowiedz
Imię (wymagane)

Security Image

Wpisz tekst z obrazka (wymagane)
| Wykasuj dane

Komentarze

Metro na Wolę i na Targów ...

dobry pomysł na budowę 3 linii tej trasy
oby doszło do porozumienia tych stron.
- KAROL R

Departament propozycji: p ...

Czwarta linia metra w Warszawie z Wilanowa przez Sadybę wzdłuż Sobieskiego, przez Plac Unii Lubelskiej, stacje metra Politechnika, Dworzec Centralny i wzdłuż Alei Jana Pawła, obok Arkadii, p ...
- mateusz

Pies zatrzymał metro

We've arrievd at the end of the line and I have what I need!
- Arsenio

Metro dla niepełnosprawnych

That's a qu-tiiwktced answer to a difficult question
- Craig

Departament propozycji: p ...

Myślę, że na obecną chwilę, budowanie obwodowych linii metra w Warszawie nie ma sensu i nigdy nie będzie miało racji bytu, czyli takich otaczających Centrum i Środmieścia Warszawy.
Le ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

Kolejna np. piąta linia metra, powinna być poprowadzona Alejami Krakowskimi, ulicą Grójecką, Alejami Jerozolimskimi do Ronda Waszyngtona, dalej Alejami Jerzego Waszyngtona do Ronda Wiatraczn ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

W przyszłości kolejna linia metra (np. czwarta w kolejności) powinna powstać z Ursynowa, dalej ul.Poleczki, przy Lotnisku Okęcie, dalej wzdłuż ul.Żwirki i Wigury, dalej do Placu Zbawiciela, ...
- Tomasz

Wielki kredyt na nowe wag ...

jeden właśnie się spalił....
- kkkknjnj

Yackoo proponuje: wstawci ...

Niestety, mf3j przyjaciel, metro nie jdieze do Westchester County, w związku z tym, jedynym sposobem, aby dostać się do i od Grand Central jest na Metro-North, ktf3ry jest kolej podmiejska.J ...
- Victoria

Nie! Dla 24h metra

Niestety, prawa strona Warszawy jest sycmetatysznie odcinana od miasta przez ZTM. Z pętli na Targf3wku Mieszkaniowym w kierunku Centrum kursowały linie 160, 460, 162, 462, 410, 517, a ich tr ...
- Ecem

© 2001-2011 Piotr Pietrzak

Niniejsza strona internetowa jest serwisem informacyjnym na temat Metra Warszawskiego. Jest to najstarsza strona o tematyce "metrowskiej" w polskim internecie, której założenie datuje się na połowę 2001 roku. Nie jest oficjalną stroną firmy Metro Warszawskie Sp. z o.o. Autor strony nie pracuje dla metra w Warszawie. W celu skontaktowania się z władzami Metra Warszawskiego należ udać się na oficjalną stronę spółki.