Sześć stacji wyłączonych z r ...

W najbliższy weekend, z ruchu zostanie wyłączonych sześć stacji: Świętokrzyska, Centrum, Politechnika, Pole Mokotowskie, Racławicka oraz Wie ...

Grzegorz

Dzisiaj rano nagle zmarł Pan Grzegorz Ledzion Członek Zarządu ,Dyrektor ds. Eksploatacji, wieloletni pracownik Metra Warszawskiego Sp. z o.o ...

Metro na Wolę i na Targówek

Zapadła decyzja odnośnie budowy kolejnych odcinków drugiej linii metra. Jednocześnie dobudowane zostaną po trzy stacje w obu kierunkach.

Wielki kredyt na nowe wagony ...

Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju udzieli kredytu na zakup pociągów dla drugiej linii metra. Według ratusza są jeszcze szanse, że jej budow ...
Content Management Powered by UTF-8 CuteNews
rss

Co słychać pod ziemią

Skąd w tym metrze taki tłok? I dlaczego jest takie wolne?

Zamiast 15 minut nierzadko trzeba jechać dwa razy dłużej, i to w coraz większym tłoku. Metro przestaje być niezawodnym środkiem transportu

Największe problemy są w drodze z Żoliborza w stronę centrum. - Ze stacji Stare Bielany do Świętokrzyskiej zwykle jechałem 14 minut. Teraz zdarza się, że pociąg wlecze się nawet pół godziny. Ma długie postoje w tunelach i na stacjach. Przy wejściu dzieją się dantejskie sceny, bo ludzie nie mieszczą się w wagonach - narzeka Szymon Chojnowski, który codziennie korzysta z metra.

Stacja odpoczynkowa

Wczoraj byliśmy w metrze w porannym szczycie. Godz. 7.54, na stację Plac Wilsona wjeżdża pociąg i stoi aż trzy minuty. W końcu ruszamy do Dworca Gdańskiego, ale tu czeka nas następna dwuminutowa przerwa. Do pociągu wchodzi tyle osób, że wielu rezygnuje na razie z jazdy i czeka na kolejny skład. Na tej stacji - przylgnął już do niej przydomek "odpoczynkowa" - kolejne składy co chwilę mają dwu- trzyminutowe przestoje. W efekcie zamiast założonego odstępu 2 min 50 s przerwa między pociągami dochodzi do pięciu minut.

Po chwili zaczynają się większe problemy. Pociąg, który przyjeżdża na Dworzec Gdański o godz. 8.21, w ogóle nie może ruszyć. Przez ponad 10 minut maszynista walczy z zablokowanymi hamulcami. Rozładowanie tłoku trwa kilkanaście minut.

Nie da się wysiąść

Według rzecznika Metra Warszawskiego Krzysztofa Malawki kolejka odnotowuje teraz rekordy frekwencji. Ostatni został pobity w czwartek. Tego dnia metro przewiozło 535 tys. osób. Rzecznik przyznaje, że w porannym szczycie dochodzi do opóźnień. - Przestoje wynikają przede wszystkim ze zbyt wolnej wymiany pasażerów na stacjach. Niektórzy blokują sprawne wyjście z pociągów. Gdy pociąg stoi dłużej na jednej stacji, automatycznie w kolejce muszą czekać kolejne składy - mówi Krzysztof Malawko.

Dodaje, że Metro od pewnego czasu zastanawia się, jak rozwiązać problem sprawniejszej wymiany pasażerów na stacjach.

Zarząd Transportu Miejskiego przypomina, że od połowy października ok. godz. 7.40 na tory z bocznicy na pl. Wilsona w stronę Kabat wyjeżdża dodatkowy - 32. skład, który ma rozładować tłok w szczycie. - Więcej pociągów na razie nie zmieści się w tunelach. Chyba że Metro zwiększy prędkość pociągów - mówi rzecznik ZTM Igor Krajnow.

A może szybciej?

Metro już od wielu lat planuje poprawić system sterowania ruchem, które nie tylko pozwoli pociągom przyspieszyć z 60 do 80 km na godz., ale też poprawić częstotliwość kursów do 90 sekund. - Być może będzie to możliwe w połowie przyszłego roku, ale to i tak nie ograniczy problemu powolnej wymiany pasażerów i związanych z tym przestojów - twierdzi Malawko. O wiele dłużej poczekamy też na kolejne pociągi dla Metra. Spółka chce je kupić łącznie z taborem na centralny odcinek drugiej linii. Przetarg ma być ogłoszony w pierwszej połowie 2010 r.

Według naszych czytelników problemem są też częstsze awarie, m.in. takie jak wczorajsza na Dworcu Gdańskim. To także mocno dezorganizuje ruch. W dodatku pasażerowie nie są informowani, co się dzieje i jak długo mogą spodziewać się kłopotów. Według Krzysztofa Malawki statystyki nie potwierdzają, by usterki występowały częściej niż dotychczas. Choć przyznaje, że kiedy kilka miesięcy temu przyjechały nowe składy z Rosji, na początku miały więcej awarii. Przedstawiciele Metra przyrzekają za to, że maszyniści dostaną szczegółowe instrukcje, jakie informacje przekazywać w razie nadzwyczajnych sytuacji.

04 listopada 2009
Skomentuj jako pierwszy!
Odpowiedz
Imię (wymagane)

Security Image

Wpisz tekst z obrazka (wymagane)
| Wykasuj dane

Komentarze

Metro na Wolę i na Targów ...

dobry pomysł na budowę 3 linii tej trasy
oby doszło do porozumienia tych stron.
- KAROL R

Departament propozycji: p ...

Czwarta linia metra w Warszawie z Wilanowa przez Sadybę wzdłuż Sobieskiego, przez Plac Unii Lubelskiej, stacje metra Politechnika, Dworzec Centralny i wzdłuż Alei Jana Pawła, obok Arkadii, p ...
- mateusz

Pies zatrzymał metro

We've arrievd at the end of the line and I have what I need!
- Arsenio

Metro dla niepełnosprawnych

That's a qu-tiiwktced answer to a difficult question
- Craig

Departament propozycji: p ...

Myślę, że na obecną chwilę, budowanie obwodowych linii metra w Warszawie nie ma sensu i nigdy nie będzie miało racji bytu, czyli takich otaczających Centrum i Środmieścia Warszawy.
Le ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

Kolejna np. piąta linia metra, powinna być poprowadzona Alejami Krakowskimi, ulicą Grójecką, Alejami Jerozolimskimi do Ronda Waszyngtona, dalej Alejami Jerzego Waszyngtona do Ronda Wiatraczn ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

W przyszłości kolejna linia metra (np. czwarta w kolejności) powinna powstać z Ursynowa, dalej ul.Poleczki, przy Lotnisku Okęcie, dalej wzdłuż ul.Żwirki i Wigury, dalej do Placu Zbawiciela, ...
- Tomasz

Wielki kredyt na nowe wag ...

jeden właśnie się spalił....
- kkkknjnj

Yackoo proponuje: wstawci ...

Niestety, mf3j przyjaciel, metro nie jdieze do Westchester County, w związku z tym, jedynym sposobem, aby dostać się do i od Grand Central jest na Metro-North, ktf3ry jest kolej podmiejska.J ...
- Victoria

Nie! Dla 24h metra

Niestety, prawa strona Warszawy jest sycmetatysznie odcinana od miasta przez ZTM. Z pętli na Targf3wku Mieszkaniowym w kierunku Centrum kursowały linie 160, 460, 162, 462, 410, 517, a ich tr ...
- Ecem

© 2001-2011 Piotr Pietrzak

Niniejsza strona internetowa jest serwisem informacyjnym na temat Metra Warszawskiego. Jest to najstarsza strona o tematyce "metrowskiej" w polskim internecie, której założenie datuje się na połowę 2001 roku. Nie jest oficjalną stroną firmy Metro Warszawskie Sp. z o.o. Autor strony nie pracuje dla metra w Warszawie. W celu skontaktowania się z władzami Metra Warszawskiego należ udać się na oficjalną stronę spółki.