Sześć stacji wyłączonych z r ...

W najbliższy weekend, z ruchu zostanie wyłączonych sześć stacji: Świętokrzyska, Centrum, Politechnika, Pole Mokotowskie, Racławicka oraz Wie ...

Grzegorz

Dzisiaj rano nagle zmarł Pan Grzegorz Ledzion Członek Zarządu ,Dyrektor ds. Eksploatacji, wieloletni pracownik Metra Warszawskiego Sp. z o.o ...

Metro na Wolę i na Targówek

Zapadła decyzja odnośnie budowy kolejnych odcinków drugiej linii metra. Jednocześnie dobudowane zostaną po trzy stacje w obu kierunkach.

Wielki kredyt na nowe wagony ...

Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju udzieli kredytu na zakup pociągów dla drugiej linii metra. Według ratusza są jeszcze szanse, że jej budow ...
Content Management Powered by UTF-8 CuteNews
rss

Co słychać pod ziemią

Szynobus - alternatywa dla metra i buspasów?

Metro jest drogie, buspasy irytują kierowców i - przynajmniej na razie - zamiast rozładowywać korki, często je tylko powiększają. Na Ursynowie mają inny pomysł na to, jak lepiej skomunikować dzielnicę z resztą miasta - informuje "Polska". - Postawmy na szynobusy - apeluje jeden z radnych. Eksperci są sceptyczni.

Szynobus to pojazd podobny do pociągu, który może zresztą korzystać z tych samych torów. Czym się różni? Przede wszystkim napędza go silnik spalinowy. Poza tym ma lepsze przyspieszenie i może osiągać większe prędkości na krótkich odcinkach, a przy tym zużywa mniej paliwa. Takie kolejki jedno lub dwu wagonikowe mogą pomieścić od 50 do 200 osób.

Szynobusy zdały już egzamin m.in. w Poznaniu i we Wrocławiu.

Szynobusem do centrum?

Lech Królikowski, radny Ursynowa, przekonuje w rozmowie z "Polską", że sprawdziły by się też w Warszawie. Złożył już w tej sprawie interpelację do władz dzielnicy. Początkiem trasy szynobusów mogłaby być według niego stacja techniczno-postojowa metra przy Lesie Kabackim. Od linii kolejowej Warszawa-Radom doprowadzone są tam tory techniczne.

I właśnie z nich chce skorzystać pomysłodawca projektu. Szynobusy miały by stamtąd jeździć linią radomską co najmniej na Okęcie. - Można by jednak pomyśleć o tym, żeby dojeżdżały do Dworca Zachodniego, lub nawet do centrum - przekonuje Królikowski w rozmowie z "Polską".

Władze dzielnicy podobno zainteresowały się projektem, ale to, czy będzie go można realizować, zależy m.in. od Metra Warszawskiego. -Analizujemy tę sprawę i w ciągu kilku tygodni przygotujemy odpowiedź - zapowiada rzecznik Krzysztof Malawko.

Brak infrastruktury

Jan Jakiel, prezes SISKOM-u, organizacji skupiającej miłośników komunikacji miejskiej do pomysłu podchodzi z dystansem. -Nie pochwalam pomysłów rzucanych tuż przed wyborami. Poza tym nie zostały przedstawione żadne projekty, czy analizy - tłumaczy Jakiel. A te mogły by się przydać, bo uruchomienie takiej linii wcale nie było by tanie, bo oprócz torów na proponowanym odcinku nie ma żadnej infrastruktury: - Brak peronów, dróg dla mieszkańców prowadzących do torów - wylicza Jakiel.

- Trzeba liczyć się też z dużymi kosztami inwestycji jeden szynobus kosztuje kilka milonów złotych, a zbudowanie peronu to kilkaset tysięcy złotych - dodaje prezes SISKOM-u.

13 października 2009
Skomentuj jako pierwszy!
Odpowiedz
Imię (wymagane)

Security Image

Wpisz tekst z obrazka (wymagane)
| Wykasuj dane

Komentarze

Metro na Wolę i na Targów ...

dobry pomysł na budowę 3 linii tej trasy
oby doszło do porozumienia tych stron.
- KAROL R

Departament propozycji: p ...

Czwarta linia metra w Warszawie z Wilanowa przez Sadybę wzdłuż Sobieskiego, przez Plac Unii Lubelskiej, stacje metra Politechnika, Dworzec Centralny i wzdłuż Alei Jana Pawła, obok Arkadii, p ...
- mateusz

Pies zatrzymał metro

We've arrievd at the end of the line and I have what I need!
- Arsenio

Metro dla niepełnosprawnych

That's a qu-tiiwktced answer to a difficult question
- Craig

Departament propozycji: p ...

Myślę, że na obecną chwilę, budowanie obwodowych linii metra w Warszawie nie ma sensu i nigdy nie będzie miało racji bytu, czyli takich otaczających Centrum i Środmieścia Warszawy.
Le ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

Kolejna np. piąta linia metra, powinna być poprowadzona Alejami Krakowskimi, ulicą Grójecką, Alejami Jerozolimskimi do Ronda Waszyngtona, dalej Alejami Jerzego Waszyngtona do Ronda Wiatraczn ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

W przyszłości kolejna linia metra (np. czwarta w kolejności) powinna powstać z Ursynowa, dalej ul.Poleczki, przy Lotnisku Okęcie, dalej wzdłuż ul.Żwirki i Wigury, dalej do Placu Zbawiciela, ...
- Tomasz

Wielki kredyt na nowe wag ...

jeden właśnie się spalił....
- kkkknjnj

Yackoo proponuje: wstawci ...

Niestety, mf3j przyjaciel, metro nie jdieze do Westchester County, w związku z tym, jedynym sposobem, aby dostać się do i od Grand Central jest na Metro-North, ktf3ry jest kolej podmiejska.J ...
- Victoria

Nie! Dla 24h metra

Niestety, prawa strona Warszawy jest sycmetatysznie odcinana od miasta przez ZTM. Z pętli na Targf3wku Mieszkaniowym w kierunku Centrum kursowały linie 160, 460, 162, 462, 410, 517, a ich tr ...
- Ecem

© 2001-2011 Piotr Pietrzak

Niniejsza strona internetowa jest serwisem informacyjnym na temat Metra Warszawskiego. Jest to najstarsza strona o tematyce "metrowskiej" w polskim internecie, której założenie datuje się na połowę 2001 roku. Nie jest oficjalną stroną firmy Metro Warszawskie Sp. z o.o. Autor strony nie pracuje dla metra w Warszawie. W celu skontaktowania się z władzami Metra Warszawskiego należ udać się na oficjalną stronę spółki.