Sześć stacji wyłączonych z r ...

W najbliższy weekend, z ruchu zostanie wyłączonych sześć stacji: Świętokrzyska, Centrum, Politechnika, Pole Mokotowskie, Racławicka oraz Wie ...

Grzegorz

Dzisiaj rano nagle zmarł Pan Grzegorz Ledzion Członek Zarządu ,Dyrektor ds. Eksploatacji, wieloletni pracownik Metra Warszawskiego Sp. z o.o ...

Metro na Wolę i na Targówek

Zapadła decyzja odnośnie budowy kolejnych odcinków drugiej linii metra. Jednocześnie dobudowane zostaną po trzy stacje w obu kierunkach.

Wielki kredyt na nowe wagony ...

Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju udzieli kredytu na zakup pociągów dla drugiej linii metra. Według ratusza są jeszcze szanse, że jej budow ...
Content Management Powered by UTF-8 CuteNews
rss

Co słychać pod ziemią

Nowy rosyjski wagon sparaliżował metro

Poranna awaria w metrze spowodowała ogromne zamieszanie i utrudnienia dla pasażerów. Ruch zablokował nowy rosyjski pociąg, a pomoc techniczna utknęła w korkach. Tysiące ludzi spóźniło się do pracy

Do awarii doszło akurat w szczycie komunikacyjnym. O godz. 6.30 jeden z pociągów jadący w kierunku Kabat stanął na stacji Centrum i zablokował ruch na godzinę. To spowodowało paraliż całego metra. Między stacją Politechnika i Dworzec Gdański pociągi zaczęły kursować wahadłowo po jednym torze. Tor w stronę Kabat został wprawdzie odblokowany ok. godz 7.30, ale nadal pociągi jeździły nieregularnie i w efekcie większość pasażerów nie mogła zmieścić się w środku. - To był totalny chaos. Ludzie chcieli na siłę wejść do pociągu. Przez to nie dało się zamknąć drzwi i skład nie mógł ruszyć, co dodatkowo potęgowało zamieszanie - opowiada jeden z czytelników "Gazety" Piotr Zamecki. Internauci na forum Gazeta.pl narzekali, że Zarząd Transportu Miejskiego nie uruchomił komunikacji zastępczej na powierzchni.

Co było przyczyną awarii? Według rzecznika Metra Krzysztof Malawki na stacji Centrum nastąpiło zakłócenie zasilania prądem. Gdy jednak wszystko wróciło do normy, okazało się, że coś się dzieje z pociągiem i nie mógł on wyruszyć ze stacji. To był jeden z siedmiu składów, które Metro niedawno dokupiło w Rosji. Okazało się, że awarii nie mogą sami usunąć pracownicy kolejki. Na miejsce musieli przyjechać przedstawiciele rosyjskiego serwisu, którzy dyżurują na Kabatach. Zanim przedarli się przez korki samochodem do centrum, upłynęło sporo czasu. Dlatego skład udało się uruchomić dopiero po godzinie. Potem minęło jeszcze 45 minut, zanim udało się przywrócić normalny ruch. Krzysztof Malawko nie ujawnił, jaka była dokładna przyczyna awarii pociągu.

Metro nie po raz pierwszy ma kłopoty z nowymi rosyjskimi składami. To zmodernizowana wersja pociągów starego typu. Władze Metra dwa lata temu wybrały ofertę firmy Wagonmasz z Sankt Petersburga, bo zaproponowała najniższą cenę. Jednak maszyniści od początku na nie narzekali, mówiąc, że to produkt sprzed kilkudziesięciu lat tylko nieco inaczej opakowany. W lecie pasażerowie skarżyli się na uciążliwy zaduch w wagonach - szwankowała wentylacja. Teraz producent próbuje to poprawić.

Krzysztof Malawko przyznaje, że nowe składy na początku miały nieco więcej usterek. Dodaje jednak, że tak jest zawsze w przypadku dostawy nowego typu pociągów. - Stosując terminologię motoryzacyjną, pociągi muszą się dotrzeć - stwierdza rzecznik. Zaznacza, że pociągi objęte są trzyletnią gwarancją i wszelkie wady muszą być usunięte przez producenta.

03 września 2009
Skomentuj jako pierwszy!
Odpowiedz
Imię (wymagane)

Security Image

Wpisz tekst z obrazka (wymagane)
| Wykasuj dane

Komentarze

Metro na Wolę i na Targów ...

dobry pomysł na budowę 3 linii tej trasy
oby doszło do porozumienia tych stron.
- KAROL R

Departament propozycji: p ...

Czwarta linia metra w Warszawie z Wilanowa przez Sadybę wzdłuż Sobieskiego, przez Plac Unii Lubelskiej, stacje metra Politechnika, Dworzec Centralny i wzdłuż Alei Jana Pawła, obok Arkadii, p ...
- mateusz

Pies zatrzymał metro

We've arrievd at the end of the line and I have what I need!
- Arsenio

Metro dla niepełnosprawnych

That's a qu-tiiwktced answer to a difficult question
- Craig

Departament propozycji: p ...

Myślę, że na obecną chwilę, budowanie obwodowych linii metra w Warszawie nie ma sensu i nigdy nie będzie miało racji bytu, czyli takich otaczających Centrum i Środmieścia Warszawy.
Le ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

Kolejna np. piąta linia metra, powinna być poprowadzona Alejami Krakowskimi, ulicą Grójecką, Alejami Jerozolimskimi do Ronda Waszyngtona, dalej Alejami Jerzego Waszyngtona do Ronda Wiatraczn ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

W przyszłości kolejna linia metra (np. czwarta w kolejności) powinna powstać z Ursynowa, dalej ul.Poleczki, przy Lotnisku Okęcie, dalej wzdłuż ul.Żwirki i Wigury, dalej do Placu Zbawiciela, ...
- Tomasz

Wielki kredyt na nowe wag ...

jeden właśnie się spalił....
- kkkknjnj

Yackoo proponuje: wstawci ...

Niestety, mf3j przyjaciel, metro nie jdieze do Westchester County, w związku z tym, jedynym sposobem, aby dostać się do i od Grand Central jest na Metro-North, ktf3ry jest kolej podmiejska.J ...
- Victoria

Nie! Dla 24h metra

Niestety, prawa strona Warszawy jest sycmetatysznie odcinana od miasta przez ZTM. Z pętli na Targf3wku Mieszkaniowym w kierunku Centrum kursowały linie 160, 460, 162, 462, 410, 517, a ich tr ...
- Ecem

© 2001-2011 Piotr Pietrzak

Niniejsza strona internetowa jest serwisem informacyjnym na temat Metra Warszawskiego. Jest to najstarsza strona o tematyce "metrowskiej" w polskim internecie, której założenie datuje się na połowę 2001 roku. Nie jest oficjalną stroną firmy Metro Warszawskie Sp. z o.o. Autor strony nie pracuje dla metra w Warszawie. W celu skontaktowania się z władzami Metra Warszawskiego należ udać się na oficjalną stronę spółki.