Sześć stacji wyłączonych z r ...

W najbliższy weekend, z ruchu zostanie wyłączonych sześć stacji: Świętokrzyska, Centrum, Politechnika, Pole Mokotowskie, Racławicka oraz Wie ...

Grzegorz

Dzisiaj rano nagle zmarł Pan Grzegorz Ledzion Członek Zarządu ,Dyrektor ds. Eksploatacji, wieloletni pracownik Metra Warszawskiego Sp. z o.o ...

Metro na Wolę i na Targówek

Zapadła decyzja odnośnie budowy kolejnych odcinków drugiej linii metra. Jednocześnie dobudowane zostaną po trzy stacje w obu kierunkach.

Wielki kredyt na nowe wagony ...

Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju udzieli kredytu na zakup pociągów dla drugiej linii metra. Według ratusza są jeszcze szanse, że jej budow ...
Content Management Powered by UTF-8 CuteNews
rss

Co słychać pod ziemią

Ratusz zapomniał o stacji metra

Komplikuje się konkurs architektoniczny na modernizację pl. Trzech Krzyży. Urzędnicy zapomnieli, że ma pod nim powstać stacja trzeciej linii metra

Konkurs ratusz chce ogłosić jeszcze we wrześniu. Chodzi o przeprojektowanie placu tak, żeby przypominał odmienione w zeszłym roku Krakowskie Przedmieście. To miejsce ma stać się miejskim placem, po którym spaceruje się z przyjemnością. W sierpniu przedstawiliśmy w "Gazecie" założenia konkursu. Najważniejsze to zlikwidowanie pętli autobusowej i jezdni między kościołem św. Aleksandra a biurowcem Holland Park oraz usunięcie parkingu sprzed Ministerstwa Gospodarki. Zapisano też, że architekci mają przewidzieć, jak zbudować pod placem podziemny parking, żeby trzeba było rozkopywać świeżo wyremontowanej przestrzeni.

Teraz okazuje się, że w wytycznych konkursowych zabrakło informacji o jeszcze jednej inwestycji, która ma powstać pod placem. Jest to stacja trzeciej linii metra prowadzącej z Dworca Zachodniego na Stadion Narodowy. Do jej budowy na razie nikt się nie zabiera, prognozy miasta mówią o rozpoczęciu inwestycji po 2020 r. Ale lokalizacje przystanków wytyczono już w zeszłym roku na zlecenie miejskiego biura komunikacji i drogownictwa. Jedna ze stacji ma się znaleźć właśnie pod pl. Trzech Krzyży.

Ta informacja umknęła urzędnikom biura architektury, które przygotowuje najnowszy konkurs. W tym tygodniu mają się spotkać z przedstawicielami biura komunikacji, na którym zapadną rozstrzygające decyzje co do kształtu pl. Trzech Krzyży. - Nie zapomnieliśmy o stacji metra - zapewnia Tomasz Andryszczyk, rzecznik ratusza. - Przedstawiliśmy tylko zarys założeń konkursu architektonicznego, a nie gotową koncepcję.

Przekonuje, że konieczność uwzględnienia pod placem stacji metra nie musi oznaczać dużych korekt. I dodaje: - Ulokowanie pod placem parkingu nie wyklucza stacji metra. Obie inwestycje powinny się zmieścić.

Mieczysław Reksnis, szef miejskiego Biura Drogownictwa i Komunikacji, liczy, że za kilka dni uda się porozumieć w sprawie przyszłości pl. Trzech Krzyży. - Uważamy, że znajdzie się miejsce i na stację metra, i na podziemny garaż. Zrobimy wszystko, żeby pogodzić te inwestycje - zapewnia.

Stacja trzeciej linii metra ma się znaleźć na południe od kościoła św. Aleksandra z wyjściami po bokach placu. - W najbliższych dniach zbierzemy wszystkie wnioski w sprawie przyszłej komunikacji na placu. Projektanci placu będą musieli uwzględnić wyjścia ze stacji metra, która kiedyś pewnie tam powstanie - przyznaje Maria Przytulska z Biura Drogownictwa i Komunikacji.

Urzędnicy nie wiedzą jednak, gdzie ma być zlokalizowany podziemny parking - nad stacją metra czy w innym miejscu. - To niepoważne. No cóż, należy się cieszyć, że stacja metra zostanie dopisana do konkursu jeszcze przed jego ogłoszeniem. To sytuacja dużo lepsza niż ze stacją metra pl. Wilsona, przy której parking podziemny zamurowano i nie oddano do użytku do dziś - komentuje Jakub Wacławek, prezes warszawskiego oddziału Stowarzyszenia Architektów Polskich.

02 września 2009
Skomentuj jako pierwszy!
Odpowiedz
Imię (wymagane)

Security Image

Wpisz tekst z obrazka (wymagane)
| Wykasuj dane

Komentarze

Metro na Wolę i na Targów ...

dobry pomysł na budowę 3 linii tej trasy
oby doszło do porozumienia tych stron.
- KAROL R

Departament propozycji: p ...

Czwarta linia metra w Warszawie z Wilanowa przez Sadybę wzdłuż Sobieskiego, przez Plac Unii Lubelskiej, stacje metra Politechnika, Dworzec Centralny i wzdłuż Alei Jana Pawła, obok Arkadii, p ...
- mateusz

Pies zatrzymał metro

We've arrievd at the end of the line and I have what I need!
- Arsenio

Metro dla niepełnosprawnych

That's a qu-tiiwktced answer to a difficult question
- Craig

Departament propozycji: p ...

Myślę, że na obecną chwilę, budowanie obwodowych linii metra w Warszawie nie ma sensu i nigdy nie będzie miało racji bytu, czyli takich otaczających Centrum i Środmieścia Warszawy.
Le ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

Kolejna np. piąta linia metra, powinna być poprowadzona Alejami Krakowskimi, ulicą Grójecką, Alejami Jerozolimskimi do Ronda Waszyngtona, dalej Alejami Jerzego Waszyngtona do Ronda Wiatraczn ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

W przyszłości kolejna linia metra (np. czwarta w kolejności) powinna powstać z Ursynowa, dalej ul.Poleczki, przy Lotnisku Okęcie, dalej wzdłuż ul.Żwirki i Wigury, dalej do Placu Zbawiciela, ...
- Tomasz

Wielki kredyt na nowe wag ...

jeden właśnie się spalił....
- kkkknjnj

Yackoo proponuje: wstawci ...

Niestety, mf3j przyjaciel, metro nie jdieze do Westchester County, w związku z tym, jedynym sposobem, aby dostać się do i od Grand Central jest na Metro-North, ktf3ry jest kolej podmiejska.J ...
- Victoria

Nie! Dla 24h metra

Niestety, prawa strona Warszawy jest sycmetatysznie odcinana od miasta przez ZTM. Z pętli na Targf3wku Mieszkaniowym w kierunku Centrum kursowały linie 160, 460, 162, 462, 410, 517, a ich tr ...
- Ecem

© 2001-2011 Piotr Pietrzak

Niniejsza strona internetowa jest serwisem informacyjnym na temat Metra Warszawskiego. Jest to najstarsza strona o tematyce "metrowskiej" w polskim internecie, której założenie datuje się na połowę 2001 roku. Nie jest oficjalną stroną firmy Metro Warszawskie Sp. z o.o. Autor strony nie pracuje dla metra w Warszawie. W celu skontaktowania się z władzami Metra Warszawskiego należ udać się na oficjalną stronę spółki.