Sześć stacji wyłączonych z r ...

W najbliższy weekend, z ruchu zostanie wyłączonych sześć stacji: Świętokrzyska, Centrum, Politechnika, Pole Mokotowskie, Racławicka oraz Wie ...

Grzegorz

Dzisiaj rano nagle zmarł Pan Grzegorz Ledzion Członek Zarządu ,Dyrektor ds. Eksploatacji, wieloletni pracownik Metra Warszawskiego Sp. z o.o ...

Metro na Wolę i na Targówek

Zapadła decyzja odnośnie budowy kolejnych odcinków drugiej linii metra. Jednocześnie dobudowane zostaną po trzy stacje w obu kierunkach.

Wielki kredyt na nowe wagony ...

Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju udzieli kredytu na zakup pociągów dla drugiej linii metra. Według ratusza są jeszcze szanse, że jej budow ...
Content Management Powered by UTF-8 CuteNews
rss

Co słychać pod ziemią

Awaria w metrze, tłok na peronach

Spóźnienie, nerwy i tłok na peronach - metro nie mogło sobie chyba wybrać gorszego momentu, żeby się zepsuć. Przez kilkadziesiąt minut w godzinach szczytu komunikację pomiędzy Gdańskim, a Politechniką zapewniał tylko jeden skład! Sytuacja wróciła do normy dopiero przed godziną 8:30.

Przyczyna porannego zamieszania była banalna. - Około 6.30 awarii uległ pociąg na stacji metra centrum - powiedział na antenie TVN Warszawa rzecznik metra, Krzysztof Malawko. - Musieliśmy wyłączyć zasilanie.

Zepsuty skład na kilkadziesiąt minut wyłączył z ruchu jeden torów.

Perony na śródmiejskich stacjach metra błyskawicznie się zatłoczyły. Pociąg zepsuł się akurat wtedy, kiedy najwięcej ludzi korzysta z metra. Tłum ludzi próbujących dojechać do pracy lub do szkoły czekał, żeby dostać się do wagoników, ale nie było łatwo. Podstawiono pociąg wahadłowy, który woził pasażerów między Politechniką a stacją metra Dworzec Gdański. Kursował rzadko, więc tłok rozładowywał się bardzo długo.

Awarię usunięto ok. godz. 7:40. Tłok na peronach rozładował się przed godziną 8:30.

02 września 2009
Komentarzy: 7
Basia @ 02.09.2009 12:50
Ciekawe jaki skład metra się popsuł? ;)
piotrulos @ 02.09.2009 17:00
Ruski skład :P wdziałem go na centrum
irekr @ 16.09.2009 22:12
Kłania się brak rozjazdów przed i za każdą ze stacji.
Ostatnio likwidowano rozjazdy za stacją Ratusz, uważam że zupełnie niepotrzebnie.
Saron @ 22.09.2009 23:27
Drogi irekr zanim zaczniesz pisać podobne bzdury dowiedz się trochę o systemie zasilania trakcji w metrze, sekcjach zasilania. Może wtedy zrozumiesz że budowa rozjazdów przed i za każdą stacją z technicznego punktu nie jest możliwa nie mówiąc już o milionowych kosztach
irekr @ 23.09.2009 10:21
Nie sadzę by to co napisałem było bzdurą.
Klasycznym przykładem "ze można" są rozwiązania stosowane w metrze berlińskim.
Przykładowo dla linii U1 na której jest 13 stacji można dokonać zmiany kierunku jazdy na przeciwległy tor aż w 6ciu miejscach - nie licząc oczywiście stacji końcowych. Inaczej mówiąc na 11 stacji "przelotowych" mamy aż 6 możliwości zmiany kierunku. Dodatkowo na stacji końcowej Uhlandstrasse istnieje możliwość zmiany kierunku także przed stacją, pomimo istnienia torów odstawczych za stacja, zbudowanych analogicznie jak nasze Młociny.
Podobnie jest na trasie U6 - Alt.Tegel - Alt.Mariendorf: 29 stacji i możliwość zmiany kierunków jazdy w 10ciu miejscach. Stacje końcowe są analogiczne do Kabat i Młocin a rozjazdy są także przed stacją, niezależnie od torów odstawczych za stacjami.
Sekcje zasilania są tak poustawiane, że awaryjne wyizolowanie konkretnego odcinka z uruchomieniem objazdu po sąsiednim torze nie stanowi żadnego problemu.
Saron @ 27.09.2009 21:26
:Kłania się brak rozjazdów przed i za każdą ze stacji:.
Chodziło mi o ten właśnie fragment tekstu, to właśnie jest bzdura bo z przyczyn czysto technicznych budowa rozjazdów przed i za każdą stacją nie ma absolutnie sensu
A demontaż rozjazdu za Ratuszem ma sens, rozjazdy są na Centrum i zaraz na Dworcu Gdańskim, jaki sens ma utrzymywanie rozjazdów na Ratuszu ?????
irekr @ 28.09.2009 11:17
Podtrzymuję swoje zdanie.
W przypadku jaki miał miejsce pociąg wahadłowy kursowałby tylko pomiędzy Ratuszem a Politechniką, czyli trasa uległaby znacznemu skróceniu. Gdyby rozjazdy po północnej stronie Centrum obejmowały przejazdu w przeciwna stronę - co w Metrze Warszawskim w ogóle nie ma miejsca (z wyjątkiem stacji końcowych)- sytuacje awaryjne były by znacznie mniej dokuczliwe.
Wystarczy przeprowadzić symulację wyłączenia poszczególnych odcinków toru i dochodzimy do bardzo ciekawych wniosków. Proponuję porównać taką symulacje z siecią Metra Berlińskiego.
Służę planem torowisk Metra Berlińskiego w formacie PDF.
Odpowiedz
Imię (wymagane)

Security Image

Wpisz tekst z obrazka (wymagane)
| Wykasuj dane

Komentarze

Metro na Wolę i na Targów ...

dobry pomysł na budowę 3 linii tej trasy
oby doszło do porozumienia tych stron.
- KAROL R

Departament propozycji: p ...

Czwarta linia metra w Warszawie z Wilanowa przez Sadybę wzdłuż Sobieskiego, przez Plac Unii Lubelskiej, stacje metra Politechnika, Dworzec Centralny i wzdłuż Alei Jana Pawła, obok Arkadii, p ...
- mateusz

Pies zatrzymał metro

We've arrievd at the end of the line and I have what I need!
- Arsenio

Metro dla niepełnosprawnych

That's a qu-tiiwktced answer to a difficult question
- Craig

Departament propozycji: p ...

Myślę, że na obecną chwilę, budowanie obwodowych linii metra w Warszawie nie ma sensu i nigdy nie będzie miało racji bytu, czyli takich otaczających Centrum i Środmieścia Warszawy.
Le ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

Kolejna np. piąta linia metra, powinna być poprowadzona Alejami Krakowskimi, ulicą Grójecką, Alejami Jerozolimskimi do Ronda Waszyngtona, dalej Alejami Jerzego Waszyngtona do Ronda Wiatraczn ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

W przyszłości kolejna linia metra (np. czwarta w kolejności) powinna powstać z Ursynowa, dalej ul.Poleczki, przy Lotnisku Okęcie, dalej wzdłuż ul.Żwirki i Wigury, dalej do Placu Zbawiciela, ...
- Tomasz

Wielki kredyt na nowe wag ...

jeden właśnie się spalił....
- kkkknjnj

Yackoo proponuje: wstawci ...

Niestety, mf3j przyjaciel, metro nie jdieze do Westchester County, w związku z tym, jedynym sposobem, aby dostać się do i od Grand Central jest na Metro-North, ktf3ry jest kolej podmiejska.J ...
- Victoria

Nie! Dla 24h metra

Niestety, prawa strona Warszawy jest sycmetatysznie odcinana od miasta przez ZTM. Z pętli na Targf3wku Mieszkaniowym w kierunku Centrum kursowały linie 160, 460, 162, 462, 410, 517, a ich tr ...
- Ecem

© 2001-2011 Piotr Pietrzak

Niniejsza strona internetowa jest serwisem informacyjnym na temat Metra Warszawskiego. Jest to najstarsza strona o tematyce "metrowskiej" w polskim internecie, której założenie datuje się na połowę 2001 roku. Nie jest oficjalną stroną firmy Metro Warszawskie Sp. z o.o. Autor strony nie pracuje dla metra w Warszawie. W celu skontaktowania się z władzami Metra Warszawskiego należ udać się na oficjalną stronę spółki.