Sześć stacji wyłączonych z r ...

W najbliższy weekend, z ruchu zostanie wyłączonych sześć stacji: Świętokrzyska, Centrum, Politechnika, Pole Mokotowskie, Racławicka oraz Wie ...

Grzegorz

Dzisiaj rano nagle zmarł Pan Grzegorz Ledzion Członek Zarządu ,Dyrektor ds. Eksploatacji, wieloletni pracownik Metra Warszawskiego Sp. z o.o ...

Metro na Wolę i na Targówek

Zapadła decyzja odnośnie budowy kolejnych odcinków drugiej linii metra. Jednocześnie dobudowane zostaną po trzy stacje w obu kierunkach.

Wielki kredyt na nowe wagony ...

Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju udzieli kredytu na zakup pociągów dla drugiej linii metra. Według ratusza są jeszcze szanse, że jej budow ...
Content Management Powered by UTF-8 CuteNews
rss

Co słychać pod ziemią

Rosyjski ekspert do walki z duchotą w metrze

Od połowy lipca pasażerowie skarżą się na okropną duchotę w pięciu nowych pociągach metra kupionych w zakładach Wagonmasz w Sankt Petersburgu. Na pomoc przyjechał do Polski rosyjski konstruktor wagonów - informuje "Życie Warszawy". - W ciągu najbliższych dni ma zaproponować, w jaki sposób rozwiązać problem - mówi Anna Bartoń z Metra Warszawskiego.

Rosyjski inżynier ma w piątek spotkać się z szefem taboru w Metrze Warszawskim Ireneuszem Pietrzakiem. Z kolei w środę wiceprezes Metra Warszawskiego Grzegorz Ledzion rozmawiał z przedstawicielami zarządu Wagonmasz.

Sprawdzali na własną rękę

Już 17 lipca ratusz wycofał jeden z pociągów z trasy, żeby poddać szwankujący system wentylacji testom. Przestrzeń nawiewowa została podzielona na kwadraty o boku pięciu centymetrów. Przez cztery godziny sprawdzane były siła strumienia powietrza i temperatura w każdym z nich.

Race do wagonów

Z kolei w tym tygodniu, na stacji technicznej na Kabatach, miało dojść do bardziej nietypowych prób wentylatorów. Specjaliści z Metra planowali wrzucić do środka kolorowe race dymne, a następnie włączyć wentylatory na 100 proc. W ten sposób chcieli udowodnić producentowi, że urządzenia szwankują.

- Musimy sprawdzić, w jaki sposób rozchodzi się powietrze wewnątrz wagonu - tłumaczyła we wtorek Anna Bartoń z Metra Warszawskiego.

"Bo przepadnie nam gwarancja"

Urzędnicy nie wykluczają jednak, że próby z rakietami się nie odbędą. Decyzję uzależniają od wyniku rozmów ze stroną rosyjską. - Nie możemy sami majstrować przy wentylacji. Pięcioletnia gwarancja mogłaby wtedy przepaść - tłumaczy Bartoń.

Pięć nowych pociągów, czyli 30 wagonów, kosztowało 27 mln dolarów.

07 sierpnia 2009
Skomentuj jako pierwszy!
Odpowiedz
Imię (wymagane)

Security Image

Wpisz tekst z obrazka (wymagane)
| Wykasuj dane

Komentarze

Metro na Wolę i na Targów ...

dobry pomysł na budowę 3 linii tej trasy
oby doszło do porozumienia tych stron.
- KAROL R

Departament propozycji: p ...

Czwarta linia metra w Warszawie z Wilanowa przez Sadybę wzdłuż Sobieskiego, przez Plac Unii Lubelskiej, stacje metra Politechnika, Dworzec Centralny i wzdłuż Alei Jana Pawła, obok Arkadii, p ...
- mateusz

Pies zatrzymał metro

We've arrievd at the end of the line and I have what I need!
- Arsenio

Metro dla niepełnosprawnych

That's a qu-tiiwktced answer to a difficult question
- Craig

Departament propozycji: p ...

Myślę, że na obecną chwilę, budowanie obwodowych linii metra w Warszawie nie ma sensu i nigdy nie będzie miało racji bytu, czyli takich otaczających Centrum i Środmieścia Warszawy.
Le ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

Kolejna np. piąta linia metra, powinna być poprowadzona Alejami Krakowskimi, ulicą Grójecką, Alejami Jerozolimskimi do Ronda Waszyngtona, dalej Alejami Jerzego Waszyngtona do Ronda Wiatraczn ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

W przyszłości kolejna linia metra (np. czwarta w kolejności) powinna powstać z Ursynowa, dalej ul.Poleczki, przy Lotnisku Okęcie, dalej wzdłuż ul.Żwirki i Wigury, dalej do Placu Zbawiciela, ...
- Tomasz

Wielki kredyt na nowe wag ...

jeden właśnie się spalił....
- kkkknjnj

Yackoo proponuje: wstawci ...

Niestety, mf3j przyjaciel, metro nie jdieze do Westchester County, w związku z tym, jedynym sposobem, aby dostać się do i od Grand Central jest na Metro-North, ktf3ry jest kolej podmiejska.J ...
- Victoria

Nie! Dla 24h metra

Niestety, prawa strona Warszawy jest sycmetatysznie odcinana od miasta przez ZTM. Z pętli na Targf3wku Mieszkaniowym w kierunku Centrum kursowały linie 160, 460, 162, 462, 410, 517, a ich tr ...
- Ecem

© 2001-2011 Piotr Pietrzak

Niniejsza strona internetowa jest serwisem informacyjnym na temat Metra Warszawskiego. Jest to najstarsza strona o tematyce "metrowskiej" w polskim internecie, której założenie datuje się na połowę 2001 roku. Nie jest oficjalną stroną firmy Metro Warszawskie Sp. z o.o. Autor strony nie pracuje dla metra w Warszawie. W celu skontaktowania się z władzami Metra Warszawskiego należ udać się na oficjalną stronę spółki.