Sześć stacji wyłączonych z r ...

W najbliższy weekend, z ruchu zostanie wyłączonych sześć stacji: Świętokrzyska, Centrum, Politechnika, Pole Mokotowskie, Racławicka oraz Wie ...

Grzegorz

Dzisiaj rano nagle zmarł Pan Grzegorz Ledzion Członek Zarządu ,Dyrektor ds. Eksploatacji, wieloletni pracownik Metra Warszawskiego Sp. z o.o ...

Metro na Wolę i na Targówek

Zapadła decyzja odnośnie budowy kolejnych odcinków drugiej linii metra. Jednocześnie dobudowane zostaną po trzy stacje w obu kierunkach.

Wielki kredyt na nowe wagony ...

Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju udzieli kredytu na zakup pociągów dla drugiej linii metra. Według ratusza są jeszcze szanse, że jej budow ...
Content Management Powered by UTF-8 CuteNews
rss

Co słychać pod ziemią

Będzie bezpieczniej na peronach metra i PKP

Ministerstwo Infrastruktury pracuje już nad przepisami, które pozwolą zmodernizować stacje metra i PKP. A przedstawiciele obu spółek zapewniają, że jak tylko będą gotowe, to zabierają się do remontów na peronach.

Niewidomi podróżni skarżą się, że metro i stacje PKP są niebezpieczne. Chodzi głównie o brak tzw. pasów z guzkami przed krawędzią peronu i linii prowadzących. Metro do tej pory tłumaczyło, że nie może zmodernizować peronów, bo nie ma odpowiednich przepisów. Teraz obowiązują te same co na kolei. Mówią, że peron ma być gładki.

W maju z inicjatywy spółki rozpoczęły się prace, które mają na celu zmianę prawa i opracowanie norm, tak żeby była możliwa modernizacja peronów. Na stacjach metra Kabaty i pl. Wilsona oraz na Dworcu Centralnym trwały testy różnych zabezpieczeń. W lipcu nad projektem przepisów pracowali fachowcy z Centrum Naukowo-Technicznego Kolejnictwa.

- W zeszłym tygodniu otrzymaliśmy od nich gotowy projekt. W piątek przekazaliśmy to do Ministerstwa Infrastruktury - informuje Anna Bartoń z biura prasowego Metra Warszawskiego. - Jak tylko rozporządzenie będzie gotowe, od razu zaczynamy prace projektowe. Są pieniądze na modernizację - zapewnia.

W czasie testów z czterech zaproponowanych rozwiązań pasów z guzkami został wybrany jeden - guzki będą miały kształt stożków i wysokość 5 mm. Niewidomi podróżni skarżyli się także na zbyt płytki grzbiet w testowanej linii prowadzącej, do której mogą włożyć końcówkę laski. Linie mają być położone na stacjach metra na odcinku wejście - winda - peron. - Zdecydowaliśmy się zwiększyć ich głębokość z 3 do 5 mm - mówi Anna Bartoń.

Michał Wrzosek, rzecznik PKP, informuje, że też czekają na ministerialne rozporządzenie. - Jeszcze w tym roku rozpocznie się modernizacja Dworca Śródmieście. Będzie winda prowadząca na środkowy peron. Jak tylko pojawią się przepisy, położymy przed krawędzią peronu odpowiednie pasy - mówi.

Do Euro 2012 ma być zmodernizowany Dworzec Centralny, a rozwiązania dla niepełnosprawnych podróżnych mają się pojawić na wszystkich dworcach przy okazji każdego remontu.

Przypomnijmy, kilka tygodni temu właśnie na Dworcu Śródmieście Jacek Zadrożny, który jest niewidomy, nie wyczuł szpary między pociągiem a peronem. Poważnie złamał nogę, wchodząc do wagonu. Czekają go miesiące rehabilitacji.

Mikołaj Karpiński, rzecznik Ministerstwa Infrastruktury, informuje, że planowany termin wejścia w życie rozporządzenia to końcówka tego roku.

29 lipca 2009
Skomentuj jako pierwszy!
Odpowiedz
Imię (wymagane)

Security Image

Wpisz tekst z obrazka (wymagane)
| Wykasuj dane

Komentarze

Metro na Wolę i na Targów ...

dobry pomysł na budowę 3 linii tej trasy
oby doszło do porozumienia tych stron.
- KAROL R

Departament propozycji: p ...

Czwarta linia metra w Warszawie z Wilanowa przez Sadybę wzdłuż Sobieskiego, przez Plac Unii Lubelskiej, stacje metra Politechnika, Dworzec Centralny i wzdłuż Alei Jana Pawła, obok Arkadii, p ...
- mateusz

Pies zatrzymał metro

We've arrievd at the end of the line and I have what I need!
- Arsenio

Metro dla niepełnosprawnych

That's a qu-tiiwktced answer to a difficult question
- Craig

Departament propozycji: p ...

Myślę, że na obecną chwilę, budowanie obwodowych linii metra w Warszawie nie ma sensu i nigdy nie będzie miało racji bytu, czyli takich otaczających Centrum i Środmieścia Warszawy.
Le ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

Kolejna np. piąta linia metra, powinna być poprowadzona Alejami Krakowskimi, ulicą Grójecką, Alejami Jerozolimskimi do Ronda Waszyngtona, dalej Alejami Jerzego Waszyngtona do Ronda Wiatraczn ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

W przyszłości kolejna linia metra (np. czwarta w kolejności) powinna powstać z Ursynowa, dalej ul.Poleczki, przy Lotnisku Okęcie, dalej wzdłuż ul.Żwirki i Wigury, dalej do Placu Zbawiciela, ...
- Tomasz

Wielki kredyt na nowe wag ...

jeden właśnie się spalił....
- kkkknjnj

Yackoo proponuje: wstawci ...

Niestety, mf3j przyjaciel, metro nie jdieze do Westchester County, w związku z tym, jedynym sposobem, aby dostać się do i od Grand Central jest na Metro-North, ktf3ry jest kolej podmiejska.J ...
- Victoria

Nie! Dla 24h metra

Niestety, prawa strona Warszawy jest sycmetatysznie odcinana od miasta przez ZTM. Z pętli na Targf3wku Mieszkaniowym w kierunku Centrum kursowały linie 160, 460, 162, 462, 410, 517, a ich tr ...
- Ecem

© 2001-2011 Piotr Pietrzak

Niniejsza strona internetowa jest serwisem informacyjnym na temat Metra Warszawskiego. Jest to najstarsza strona o tematyce "metrowskiej" w polskim internecie, której założenie datuje się na połowę 2001 roku. Nie jest oficjalną stroną firmy Metro Warszawskie Sp. z o.o. Autor strony nie pracuje dla metra w Warszawie. W celu skontaktowania się z władzami Metra Warszawskiego należ udać się na oficjalną stronę spółki.