Sześć stacji wyłączonych z r ...

W najbliższy weekend, z ruchu zostanie wyłączonych sześć stacji: Świętokrzyska, Centrum, Politechnika, Pole Mokotowskie, Racławicka oraz Wie ...

Grzegorz

Dzisiaj rano nagle zmarł Pan Grzegorz Ledzion Członek Zarządu ,Dyrektor ds. Eksploatacji, wieloletni pracownik Metra Warszawskiego Sp. z o.o ...

Metro na Wolę i na Targówek

Zapadła decyzja odnośnie budowy kolejnych odcinków drugiej linii metra. Jednocześnie dobudowane zostaną po trzy stacje w obu kierunkach.

Wielki kredyt na nowe wagony ...

Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju udzieli kredytu na zakup pociągów dla drugiej linii metra. Według ratusza są jeszcze szanse, że jej budow ...
Content Management Powered by UTF-8 CuteNews
rss

Co słychać pod ziemią

Sądowe podchody do drugiej linii metra

Warszawa może stracić część z prawie trzech miliardów złotych unijnej dotacji na budowę drugiej linii metra, które musi wydać do końca 2013 r. Podwód? Protesty i skargi opóźniają rozpoczęcie prac.

Hiszpańska firma Mostostal Warszawa złożyła przedwczoraj do sądu skargę na werdykt Krajowej Izby Odwoławczej. Zarzuca zwycięskiemu konsorcjum Astaldi – Gulermak – Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów wpłacenie wadium nie tam, gdzie trzeba, oraz rażąco niską cenę kontraktu. Poza tym Mostostal zwraca uwagę, że wybrane w przetargu przedsiębiorstwo nie ma doświadczenia w budowie podziemnej kolejki w Warszawie.

Złożyła już protest do przetargu, a po jego odrzuceniu przez komisję przetargową odwołanie do Krajowej Izby Odwoławczej, działającej przy prezesie Urzędu Zamówień Publicznych. Ale i ta nie dopatrzyła się żadnych uchybień. Firma nie składa jednak broni i idzie do Sądu Okręgowego w Warszawie.

„Zarząd Mostostal Warszawa SA przyjął z zaskoczeniem wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 10 lipca br., w którym KIO nie uwzględniła szeregu poważnych zarzutów wobec czynności zamawiającego, dokonanych w przetargu na budowę II linii metra w Warszawie” – napisała w oświadczeniu rzeczniczka spółki Agnieszka Kuźma-Filipek. Nie chciała jednak skomentować sprawy. – Wszystko napisaliśmy w piśmie, czekamy na wyznaczenie pierwszego terminu rozprawy – mówi Kuźma-Filipek.

Polityczne brednie

Urząd miasta uważa te zarzuty za wyssane z palca. – Sprawie przyglądały się komisja przetargowa, Urząd Zamówień Publicznych i Krajowa Izba Odwoławcza – mówi rzecznik ratusza Tomasz Andryszczyk. – Nikt nie znalazł błędów. Wygląda więc na to, że protest Mostostalu jest bardziej polityczny niż merytoryczny.

– Procedury w Polsce są określone przez ustawy. Nasza firma niektórym z nich się dziwi, ale oczywiście podporządkujemy się i spokojnie będziemy czekali na werdykt sądu – dodaje przedstawicielka Astaldi w Polsce Aleksandra Kralkowska.

– Jednak przecież KIO uzasadniła obalenie zarzutów Mostostalu, więc po co powtarzać całą procedurę? Przecież – zamiast chodzić po sądach – firmy mogłyby już wziąć się do roboty.

Unia zabierze pieniądze?

Mostostal złożył skargę na ręce prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Ten ma siedem dni na przekazanie jej do sądu. Z kolei w ciągu 31 dni od jej dostarczenia znany będzie termin pierwszej rozprawy. Miasto nie chce podpisać umowy ze zwycięskim konsorcjum, zanim nie zapadnie werdykt. – Najwcześniej można go się spodziewać na początku września – mówi rzecznik Metra Warszawskiego Krzysztof Malawko. – Nie wiemy jednak, co będzie zawierał. Jeśli będzie dla nas korzystny, to jak najszybciej będziemy starali się podpisać umowę i zacząć prace.

Władze miasta obawiają się jeszcze jednego czarnego scenariusza. Warszawa może stracić część dotacji unijnych, bo całą sumę, czyli 2 mld 973 tys. zł, musi bowiem wykorzystać do końca 2013 r. – Zrobimy wszystko, żeby wykorzystać wszystkie środki – zapewnia rzecznik Andryszczyk. – Na szczęście dla nas statystyki mówią, że 85 proc. tego typu procesów kończy się podtrzymaniem decyzji KIO. Wierzymy, że tak będzie i w tym przypadku.

25 lipca 2009
Skomentuj jako pierwszy!
Odpowiedz
Imię (wymagane)

Security Image

Wpisz tekst z obrazka (wymagane)
| Wykasuj dane

Komentarze

Metro na Wolę i na Targów ...

dobry pomysł na budowę 3 linii tej trasy
oby doszło do porozumienia tych stron.
- KAROL R

Departament propozycji: p ...

Czwarta linia metra w Warszawie z Wilanowa przez Sadybę wzdłuż Sobieskiego, przez Plac Unii Lubelskiej, stacje metra Politechnika, Dworzec Centralny i wzdłuż Alei Jana Pawła, obok Arkadii, p ...
- mateusz

Pies zatrzymał metro

We've arrievd at the end of the line and I have what I need!
- Arsenio

Metro dla niepełnosprawnych

That's a qu-tiiwktced answer to a difficult question
- Craig

Departament propozycji: p ...

Myślę, że na obecną chwilę, budowanie obwodowych linii metra w Warszawie nie ma sensu i nigdy nie będzie miało racji bytu, czyli takich otaczających Centrum i Środmieścia Warszawy.
Le ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

Kolejna np. piąta linia metra, powinna być poprowadzona Alejami Krakowskimi, ulicą Grójecką, Alejami Jerozolimskimi do Ronda Waszyngtona, dalej Alejami Jerzego Waszyngtona do Ronda Wiatraczn ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

W przyszłości kolejna linia metra (np. czwarta w kolejności) powinna powstać z Ursynowa, dalej ul.Poleczki, przy Lotnisku Okęcie, dalej wzdłuż ul.Żwirki i Wigury, dalej do Placu Zbawiciela, ...
- Tomasz

Wielki kredyt na nowe wag ...

jeden właśnie się spalił....
- kkkknjnj

Yackoo proponuje: wstawci ...

Niestety, mf3j przyjaciel, metro nie jdieze do Westchester County, w związku z tym, jedynym sposobem, aby dostać się do i od Grand Central jest na Metro-North, ktf3ry jest kolej podmiejska.J ...
- Victoria

Nie! Dla 24h metra

Niestety, prawa strona Warszawy jest sycmetatysznie odcinana od miasta przez ZTM. Z pętli na Targf3wku Mieszkaniowym w kierunku Centrum kursowały linie 160, 460, 162, 462, 410, 517, a ich tr ...
- Ecem

© 2001-2011 Piotr Pietrzak

Niniejsza strona internetowa jest serwisem informacyjnym na temat Metra Warszawskiego. Jest to najstarsza strona o tematyce "metrowskiej" w polskim internecie, której założenie datuje się na połowę 2001 roku. Nie jest oficjalną stroną firmy Metro Warszawskie Sp. z o.o. Autor strony nie pracuje dla metra w Warszawie. W celu skontaktowania się z władzami Metra Warszawskiego należ udać się na oficjalną stronę spółki.