Sześć stacji wyłączonych z r ...

W najbliższy weekend, z ruchu zostanie wyłączonych sześć stacji: Świętokrzyska, Centrum, Politechnika, Pole Mokotowskie, Racławicka oraz Wie ...

Grzegorz

Dzisiaj rano nagle zmarł Pan Grzegorz Ledzion Członek Zarządu ,Dyrektor ds. Eksploatacji, wieloletni pracownik Metra Warszawskiego Sp. z o.o ...

Metro na Wolę i na Targówek

Zapadła decyzja odnośnie budowy kolejnych odcinków drugiej linii metra. Jednocześnie dobudowane zostaną po trzy stacje w obu kierunkach.

Wielki kredyt na nowe wagony ...

Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju udzieli kredytu na zakup pociągów dla drugiej linii metra. Według ratusza są jeszcze szanse, że jej budow ...
Content Management Powered by UTF-8 CuteNews
rss

Co słychać pod ziemią

Elfy dla Kolei Mazowieckich

Konsorcjum firm PESA oraz ZNTK Mińsk Mazowiecki wygrało przetarg na dostawę 20 nowoczesnych składów dla Kolei Mazowieckich. To kolejna ważna wygrana bydgoskiej PESY, która kilka miesięcy temu zwyciężyła w przetargu na dostarczenie 186 tramwajów na stołeczne torowiska.

W przetargu na nowe składy kolejowe PESA zaproponowała najniższą cenę - około 440 mln zł. Pokonała szwajcarskiego Stadlera i hiszpańską firmę CAF. Tomasz Zabloklicki, prezes bydgoskiej firmy zapowiada, że Koleje Mazowieckie otrzymają całkiem nowe pociągi.

Dostarczą też tramwaje

Tramwaje Warszawskie podpisały już umowę z bydgoską firmą. Kontrakt obejmuje dostawę 186 niskopodłogowych tramwajów. Pierwsze składy mają wyjechać na warszawskie torowiska już w połowie przyszłego roku.

Większość warszawiaków zna charakterystyczne, niskopodłogowe PESY. Pierwsze pojawiły się w stolicy blisko dwa lata temu. Z początku nie zrobiły najlepszego wrażenia: często miały drobne usterki, zdarzało się również, że wypadały z torów.

10 lipca 2009
Komentarzy: 2
PesPeso @ 14.07.2009 19:25
Wygląda na to że Kolejom Mazowieckim zabrakło w kieszeni na STADLERY i jako zwycięzce przetargu wyłoniły Pese która zaproponowała najniższą cenę.Tak to już jest u nas najważniejsza jest cena a nie koniecznie nowoczesność,
kgw @ 09.08.2009 15:31
też lubię flirty, ale moim zdaniem nie musi to być jedyny typ nowych pociągów. Pesa wygrała również dlatego, że spełniła wymagania KM co do parametrów pociągów. Zaoszczędzone pieniądze można zawsze wydać na remonty starych składów.
Poza tym warto wejść na stronę pesy u zobaczyć, że firma ta wyprodukowała nie tylko tramwaje (które mimo wad (np siedzenia pod kątem..)mają jednak plusy - klimatyzacja, pojemność.
Odpowiedz
Imię (wymagane)

Security Image

Wpisz tekst z obrazka (wymagane)
| Wykasuj dane

Komentarze

Metro na Wolę i na Targów ...

dobry pomysł na budowę 3 linii tej trasy
oby doszło do porozumienia tych stron.
- KAROL R

Departament propozycji: p ...

Czwarta linia metra w Warszawie z Wilanowa przez Sadybę wzdłuż Sobieskiego, przez Plac Unii Lubelskiej, stacje metra Politechnika, Dworzec Centralny i wzdłuż Alei Jana Pawła, obok Arkadii, p ...
- mateusz

Pies zatrzymał metro

We've arrievd at the end of the line and I have what I need!
- Arsenio

Metro dla niepełnosprawnych

That's a qu-tiiwktced answer to a difficult question
- Craig

Departament propozycji: p ...

Myślę, że na obecną chwilę, budowanie obwodowych linii metra w Warszawie nie ma sensu i nigdy nie będzie miało racji bytu, czyli takich otaczających Centrum i Środmieścia Warszawy.
Le ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

Kolejna np. piąta linia metra, powinna być poprowadzona Alejami Krakowskimi, ulicą Grójecką, Alejami Jerozolimskimi do Ronda Waszyngtona, dalej Alejami Jerzego Waszyngtona do Ronda Wiatraczn ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

W przyszłości kolejna linia metra (np. czwarta w kolejności) powinna powstać z Ursynowa, dalej ul.Poleczki, przy Lotnisku Okęcie, dalej wzdłuż ul.Żwirki i Wigury, dalej do Placu Zbawiciela, ...
- Tomasz

Wielki kredyt na nowe wag ...

jeden właśnie się spalił....
- kkkknjnj

Yackoo proponuje: wstawci ...

Niestety, mf3j przyjaciel, metro nie jdieze do Westchester County, w związku z tym, jedynym sposobem, aby dostać się do i od Grand Central jest na Metro-North, ktf3ry jest kolej podmiejska.J ...
- Victoria

Nie! Dla 24h metra

Niestety, prawa strona Warszawy jest sycmetatysznie odcinana od miasta przez ZTM. Z pętli na Targf3wku Mieszkaniowym w kierunku Centrum kursowały linie 160, 460, 162, 462, 410, 517, a ich tr ...
- Ecem

© 2001-2011 Piotr Pietrzak

Niniejsza strona internetowa jest serwisem informacyjnym na temat Metra Warszawskiego. Jest to najstarsza strona o tematyce "metrowskiej" w polskim internecie, której założenie datuje się na połowę 2001 roku. Nie jest oficjalną stroną firmy Metro Warszawskie Sp. z o.o. Autor strony nie pracuje dla metra w Warszawie. W celu skontaktowania się z władzami Metra Warszawskiego należ udać się na oficjalną stronę spółki.