Sześć stacji wyłączonych z r ...

W najbliższy weekend, z ruchu zostanie wyłączonych sześć stacji: Świętokrzyska, Centrum, Politechnika, Pole Mokotowskie, Racławicka oraz Wie ...

Grzegorz

Dzisiaj rano nagle zmarł Pan Grzegorz Ledzion Członek Zarządu ,Dyrektor ds. Eksploatacji, wieloletni pracownik Metra Warszawskiego Sp. z o.o ...

Metro na Wolę i na Targówek

Zapadła decyzja odnośnie budowy kolejnych odcinków drugiej linii metra. Jednocześnie dobudowane zostaną po trzy stacje w obu kierunkach.

Wielki kredyt na nowe wagony ...

Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju udzieli kredytu na zakup pociągów dla drugiej linii metra. Według ratusza są jeszcze szanse, że jej budow ...
Content Management Powered by UTF-8 CuteNews
rss

Co słychać pod ziemią

Kto wygra prawne starcie o metro?

Krasomówcze wystąpienia prawników wynajętych przez konsorcja walczące o budowę drugiej linii metra zakończyły ciągnącą się od połowy czerwca rozprawę w Krajowej Izbie Odwoławczej. Wyrok poznamy w najbliższy piątek.

To był prawdziwy maraton. Od połowy czerwca przedstawiciele poszczególnych firm i Metra spotykali się co kilka dni i od rana do wieczora prowadzili prawną bitwę na słowa i paragrafy. Wreszcie wczoraj walka o wartą kilka miliardów złotych inwestycję weszła w decydującą fazę. Po pięciu posiedzeniach zakończyła się rozprawa w sprawie zarzutów zgłoszonych przez odwołujące się przegrane w przetargu firmy.

Płomienne mowy prawników

Przypomnijmy: Przetarg na budowę centralnego odcinka drugiej linii metra wygrało konsorcjum, którego liderem jest włoska firma Astaldi. Złożyło najtańszą ofertę - 4,1 mld zł. Od przetargowego werdyktu odwołało się jednak chińskie konsorcjum China Overseas Engineering Group (4,5 mld) i należący w połowie do hiszpańskiej Acciony Mostostal Warszawa (prawie 5 mld zł). Konkurenci Astaldi wytknęli błędy formalne w ofercie Włochów, np. w sprawie wadium, pełnomocnictw czy udokumentowanego doświadczenia.

Wczoraj na zakończenie ich pełnomocnicy wygłaszali płomienne mowy. - Zamawiający, czyli Metro, kazał nam zapomnieć o zasadach, które obowiązują przy przetargach. Nie możemy sobie na to pozwolić, nawet jeśli budżet miasta jest ograniczony - mówił mecenas Andrzej Olszewski z kancelarii reprezentującej Chińczyków. Chciał też dołączyć do akt sprawy kolejny zarzut - zdjęcie stacji metra w Stambule budowanej przez konsorcjanta Włochów, turecką firmę Gulermak. - Podobno miała być już gotowa, a tymczasem nadal pracują tam buldożery - argumentował.

Prawnik Mostostalu przekonywał, że nie zawsze to, co najtańsze, jest najlepsze. - Przecież nie chcemy jeździć najtańszymi samochodami - przekonywał.

Pokaż, że nie jesteś osłem

Radca prawny Metra Zbigniew Kamiński stwierdził, że wątpliwości skarżących się są całkowicie nieuzasadnione. Jako ostatnia mówiła prawniczka Włochów. Uznała m.in. że firma została wciągnięta w grę niesłusznych oskarżeń pod tytułem "Pokaż, że nie jesteś osłem". Niektóre zarzuty nazwała kuriozalnymi.

Wyrok w najbliższy piątek. To jednak może nie być koniec tej batalii. Nawet jeśli oferta Włochów nie zostanie podważona, przegrane firmy najprawdopodobniej będą się dalej odwoływać w sądzie. Wtedy na ostateczny werdykt trzeba poczekać zapewne aż do jesieni. To oznacza kolejny poślizg w harmonogramie budowy drugiej linii metra.

A jeśli Włosi jednak odpadną z gry? Tomasz Andryszczyk, rzecznik ratusza, nie chciał jednoznacznie odpowiedzieć, czy miasto będzie stać na wydatek 4,5 mld zł, które zaproponowali Chińczycy. - Przy kryzysie znalezienie dodatkowych 400 mln zł byłoby trudne - stwierdził.

06 lipca 2009
Skomentuj jako pierwszy!
Odpowiedz
Imię (wymagane)

Security Image

Wpisz tekst z obrazka (wymagane)
| Wykasuj dane

Komentarze

Metro na Wolę i na Targów ...

dobry pomysł na budowę 3 linii tej trasy
oby doszło do porozumienia tych stron.
- KAROL R

Departament propozycji: p ...

Czwarta linia metra w Warszawie z Wilanowa przez Sadybę wzdłuż Sobieskiego, przez Plac Unii Lubelskiej, stacje metra Politechnika, Dworzec Centralny i wzdłuż Alei Jana Pawła, obok Arkadii, p ...
- mateusz

Pies zatrzymał metro

We've arrievd at the end of the line and I have what I need!
- Arsenio

Metro dla niepełnosprawnych

That's a qu-tiiwktced answer to a difficult question
- Craig

Departament propozycji: p ...

Myślę, że na obecną chwilę, budowanie obwodowych linii metra w Warszawie nie ma sensu i nigdy nie będzie miało racji bytu, czyli takich otaczających Centrum i Środmieścia Warszawy.
Le ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

Kolejna np. piąta linia metra, powinna być poprowadzona Alejami Krakowskimi, ulicą Grójecką, Alejami Jerozolimskimi do Ronda Waszyngtona, dalej Alejami Jerzego Waszyngtona do Ronda Wiatraczn ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

W przyszłości kolejna linia metra (np. czwarta w kolejności) powinna powstać z Ursynowa, dalej ul.Poleczki, przy Lotnisku Okęcie, dalej wzdłuż ul.Żwirki i Wigury, dalej do Placu Zbawiciela, ...
- Tomasz

Wielki kredyt na nowe wag ...

jeden właśnie się spalił....
- kkkknjnj

Yackoo proponuje: wstawci ...

Niestety, mf3j przyjaciel, metro nie jdieze do Westchester County, w związku z tym, jedynym sposobem, aby dostać się do i od Grand Central jest na Metro-North, ktf3ry jest kolej podmiejska.J ...
- Victoria

Nie! Dla 24h metra

Niestety, prawa strona Warszawy jest sycmetatysznie odcinana od miasta przez ZTM. Z pętli na Targf3wku Mieszkaniowym w kierunku Centrum kursowały linie 160, 460, 162, 462, 410, 517, a ich tr ...
- Ecem

© 2001-2011 Piotr Pietrzak

Niniejsza strona internetowa jest serwisem informacyjnym na temat Metra Warszawskiego. Jest to najstarsza strona o tematyce "metrowskiej" w polskim internecie, której założenie datuje się na połowę 2001 roku. Nie jest oficjalną stroną firmy Metro Warszawskie Sp. z o.o. Autor strony nie pracuje dla metra w Warszawie. W celu skontaktowania się z władzami Metra Warszawskiego należ udać się na oficjalną stronę spółki.