Sześć stacji wyłączonych z r ...

W najbliższy weekend, z ruchu zostanie wyłączonych sześć stacji: Świętokrzyska, Centrum, Politechnika, Pole Mokotowskie, Racławicka oraz Wie ...

Grzegorz

Dzisiaj rano nagle zmarł Pan Grzegorz Ledzion Członek Zarządu ,Dyrektor ds. Eksploatacji, wieloletni pracownik Metra Warszawskiego Sp. z o.o ...

Metro na Wolę i na Targówek

Zapadła decyzja odnośnie budowy kolejnych odcinków drugiej linii metra. Jednocześnie dobudowane zostaną po trzy stacje w obu kierunkach.

Wielki kredyt na nowe wagony ...

Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju udzieli kredytu na zakup pociągów dla drugiej linii metra. Według ratusza są jeszcze szanse, że jej budow ...
Content Management Powered by UTF-8 CuteNews
rss

Co słychać pod ziemią

Ważą się losy kontraktu na II linię metra

Trwa posiedzenie Krajowej Izby Odwoławczej ws. protestów na drugą linię metra. Dwa konsorcja domagają się wyeliminowania wybranej w przetargu najtańszej oferty Astaldi-Gulermak. - Inwestycja może się opóźnić - nieoficjalnie przyznaje Metro Warszawskie.

Wykluczenia włosko-tureckiego konsorcjum domagają się Chińczycy. Z kolei Mostostal chce wykluczenia ofert zarówno chińczyków, jak i Astaldi-Gulermak.

- Oferta Mostostalu była trzecia pod względem ceny. Żeby konsorcjum miało interes prawny w odwoływaniu się od decyzji komisji przetargowej, musiałoby udowodnić, że dwie tańsze oferty zawierają błędy – tłumaczy portalowi tvnwarszawa.pl Krzysztof Malawko, rzecznik stołecznego metra.

Obrady trwają

- Obrady Izby trwają i nie da się przewidzieć, czy dziś zajmiemy stanowisko w tej sprawie – usłyszeliśmy w sekretariacie KIO.

W to, że rozstrzygniecie nastąpi dziś, wątpi również Malawko. - To już drugie posiedzenie KIO. Podczas pierwszego, przez kilka godzin, nie udało się rozpatrzyć nawet jednego punktu odwołania - mówi.

Niezależnie od ewentualnego rozstrzygnięcia nie będzie to jeszcze koniec problemów. Skarżące decyzję komisji przetargowej konsorcja zapowiadają odwołanie się od ewentualnego, negatywnego dla nich orzeczenia.

Liczą na kontrakt

Przetarg na budowę centralnego odcinka II linii metra wygrało włosko-turecko-polskie konsorcjum Astaldi-Gulermak, które złożyło najniższą ofertę - 4,1 mld zł. Na drodze do podpisania umowy stanęli jednak przegrani: Mostostal Warszawa (zaoferował 4,97 mld zł) i China Overseas Engineering Group (4,49 mld zł). Obie firmy wciąż walczą o kontrakt, próbując udowodnić, że Astaldi złożyło błędną ofertę i powinno być wykluczone. Gdyby tak się stało, Metro Warszawskie mogłoby podpisać umowę z następnym w kolejce konsorcjum.

26 czerwca 2009
Komentarzy: 1
raco @ 30.06.2009 14:09
kurs euro/PLN 4,50

http://www.rp.pl/artykul/5,326627_Francuski_ekspres_dojedzie_do_Braty
slawy.html
Odpowiedz
Imię (wymagane)

Security Image

Wpisz tekst z obrazka (wymagane)
| Wykasuj dane

Komentarze

Metro na Wolę i na Targów ...

dobry pomysł na budowę 3 linii tej trasy
oby doszło do porozumienia tych stron.
- KAROL R

Departament propozycji: p ...

Czwarta linia metra w Warszawie z Wilanowa przez Sadybę wzdłuż Sobieskiego, przez Plac Unii Lubelskiej, stacje metra Politechnika, Dworzec Centralny i wzdłuż Alei Jana Pawła, obok Arkadii, p ...
- mateusz

Pies zatrzymał metro

We've arrievd at the end of the line and I have what I need!
- Arsenio

Metro dla niepełnosprawnych

That's a qu-tiiwktced answer to a difficult question
- Craig

Departament propozycji: p ...

Myślę, że na obecną chwilę, budowanie obwodowych linii metra w Warszawie nie ma sensu i nigdy nie będzie miało racji bytu, czyli takich otaczających Centrum i Środmieścia Warszawy.
Le ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

Kolejna np. piąta linia metra, powinna być poprowadzona Alejami Krakowskimi, ulicą Grójecką, Alejami Jerozolimskimi do Ronda Waszyngtona, dalej Alejami Jerzego Waszyngtona do Ronda Wiatraczn ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

W przyszłości kolejna linia metra (np. czwarta w kolejności) powinna powstać z Ursynowa, dalej ul.Poleczki, przy Lotnisku Okęcie, dalej wzdłuż ul.Żwirki i Wigury, dalej do Placu Zbawiciela, ...
- Tomasz

Wielki kredyt na nowe wag ...

jeden właśnie się spalił....
- kkkknjnj

Yackoo proponuje: wstawci ...

Niestety, mf3j przyjaciel, metro nie jdieze do Westchester County, w związku z tym, jedynym sposobem, aby dostać się do i od Grand Central jest na Metro-North, ktf3ry jest kolej podmiejska.J ...
- Victoria

Nie! Dla 24h metra

Niestety, prawa strona Warszawy jest sycmetatysznie odcinana od miasta przez ZTM. Z pętli na Targf3wku Mieszkaniowym w kierunku Centrum kursowały linie 160, 460, 162, 462, 410, 517, a ich tr ...
- Ecem

© 2001-2011 Piotr Pietrzak

Niniejsza strona internetowa jest serwisem informacyjnym na temat Metra Warszawskiego. Jest to najstarsza strona o tematyce "metrowskiej" w polskim internecie, której założenie datuje się na połowę 2001 roku. Nie jest oficjalną stroną firmy Metro Warszawskie Sp. z o.o. Autor strony nie pracuje dla metra w Warszawie. W celu skontaktowania się z władzami Metra Warszawskiego należ udać się na oficjalną stronę spółki.