Sześć stacji wyłączonych z r ...

W najbliższy weekend, z ruchu zostanie wyłączonych sześć stacji: Świętokrzyska, Centrum, Politechnika, Pole Mokotowskie, Racławicka oraz Wie ...

Grzegorz

Dzisiaj rano nagle zmarł Pan Grzegorz Ledzion Członek Zarządu ,Dyrektor ds. Eksploatacji, wieloletni pracownik Metra Warszawskiego Sp. z o.o ...

Metro na Wolę i na Targówek

Zapadła decyzja odnośnie budowy kolejnych odcinków drugiej linii metra. Jednocześnie dobudowane zostaną po trzy stacje w obu kierunkach.

Wielki kredyt na nowe wagony ...

Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju udzieli kredytu na zakup pociągów dla drugiej linii metra. Według ratusza są jeszcze szanse, że jej budow ...
Content Management Powered by UTF-8 CuteNews
rss

Co słychać pod ziemią

Metro odpowiada internautom: wprowadzimy zmiany, ale...

Nowe tablice informacyjne będą, ale nieprędko - metro reaguje na gorącą dyskusję, którą wywołał projekt nowych oznakowań przygotowany przez internautę Yackoo. - System nie jest idealny - zgadza się z większością internautów rzecznik podziemnej kolejki. - Pomyślimy nad jego zmianą przy okazji projektowania tablic dla drugiej linii metra.

- Oznakujcie lepiej warszawskie metro - apelował Yackoo. Jeden z najaktywniejszych internautów tvnwarszawa.pl opublikował w portalu już kilka artykułów na ten temat. Przygotował też swój projekt nowych tablic informacyjnych. Można na nim m.in. zobaczyć, że w pobliżu stacji jest parking Parkuj i Jedź, sprawdzić z której stacji najlepiej dojechać na lotnisko, z której jest najbliżej na Stare Miasto, oraz jakie autobusy i tramwaje się przy nich zatrzymują. Oznaczenia są dwujęzyczne. Przekonywał, że oznakowania w pociągach są zbyt skąpe i nieprzydatne dla pasażerów nieznających dobrze miasta i turystów.

Internauci: jesteśmy za!

Czy warto zmieniać tablice informacyjne w metrze?
Nie, szkoda na to pieniędzy
Tak, obecne są zbyt ubogie
Rzecznika metra nie przekonał: - Dostajemy mnóstwo takich maili - bagatelizował sprawę Krzysztof Malawko i dodawał, że w najbliższym czasie decyzji o zmianach nie będzie.

Projekt spodobał się za to internautom internautom. "Obecnie tablice to żart" - pisał Bartek oceniając artykuł, w którym pojawił się i projekt i stanowisko metra. Ci, którzy zgadzali się z rzecznikiem i uznali obecne oznakowania za wystarczające, byli zdecydowanie w mniejszości. W sondzie umieszczonej w artykule 80 proc. zagłosowało za tym, aby oznakowania w metrze zmienić (choć wiele osób podkreśla, że projekt Yackoo wypadałoby dopracować).

Metro zmienia zdanie

Na wyniki sondy i komentarze internautów zwróciliśmy uwagę rzecznikowi metra.

- System nie jest idealny - przyznaje Krzysztof Malawko, ale zaraz dodaje: - Pytanie, jaki byłby idealny. Opracowanie nowego wymaga prac projektowych i konsultacji m.in. z okulistami, a nawet psychologami, którzy ocenią czytelność schematów.

To koszt nawet kilkuset tysięcy złotych.

Pasażerowie zadowoleni

- W kryzysie musimy ciąć wydatki i ważniejsze jest dla nas inwestowanie w system bezpieczeństwo pasażerów - wyjaśnia Malawko. Powołuje się też na wyniki badań zadowolenia pasażerów przeprowadzonych wśród pasażerów na stacjach metra. Wynika z nich, że prawie 80 proc. badanych jest zadowolonych z istniejących oznaczeń.

Będą nowe tablice

Przyznaje jednak, że system będzie zmieniony. Nieprędko, bo dopiero przy okazji budowy II linii metra, ale wszystkie opinie pasażerów mają być uwzględnione. - Już teraz pasażerowie mogą przekazywać nam swoje uwagi ws. centralnego odcinka II linii - zachęca rzecznik. - Zostaną one przekazane projektantom. Część z nich już uwzględniliśmy - dodaje.

Chodzi m.in. o przesunięcie o około 10 metrów stacji metra Warszawa Wileńska. Dzięki temu chodnik będzie szerszy.


Uwagi można przekazywać na adres mailowy: info@metro.waw.pl.


Malawko odpiera też zarzuty internautów dotyczące nieaktualnych map i schematów trasy. - Metro naciska na bank PKO BP, który odpowiada za ich aktualizowanie, ale czasem trochę to trwa. Natomiast informacje w wagonach (nalepki na schematach tras) zdzierają sami pasażerowie - twierdzi Malawko.

24 czerwca 2009
Skomentuj jako pierwszy!
Odpowiedz
Imię (wymagane)

Security Image

Wpisz tekst z obrazka (wymagane)
| Wykasuj dane

Komentarze

Metro na Wolę i na Targów ...

dobry pomysł na budowę 3 linii tej trasy
oby doszło do porozumienia tych stron.
- KAROL R

Departament propozycji: p ...

Czwarta linia metra w Warszawie z Wilanowa przez Sadybę wzdłuż Sobieskiego, przez Plac Unii Lubelskiej, stacje metra Politechnika, Dworzec Centralny i wzdłuż Alei Jana Pawła, obok Arkadii, p ...
- mateusz

Pies zatrzymał metro

We've arrievd at the end of the line and I have what I need!
- Arsenio

Metro dla niepełnosprawnych

That's a qu-tiiwktced answer to a difficult question
- Craig

Departament propozycji: p ...

Myślę, że na obecną chwilę, budowanie obwodowych linii metra w Warszawie nie ma sensu i nigdy nie będzie miało racji bytu, czyli takich otaczających Centrum i Środmieścia Warszawy.
Le ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

Kolejna np. piąta linia metra, powinna być poprowadzona Alejami Krakowskimi, ulicą Grójecką, Alejami Jerozolimskimi do Ronda Waszyngtona, dalej Alejami Jerzego Waszyngtona do Ronda Wiatraczn ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

W przyszłości kolejna linia metra (np. czwarta w kolejności) powinna powstać z Ursynowa, dalej ul.Poleczki, przy Lotnisku Okęcie, dalej wzdłuż ul.Żwirki i Wigury, dalej do Placu Zbawiciela, ...
- Tomasz

Wielki kredyt na nowe wag ...

jeden właśnie się spalił....
- kkkknjnj

Yackoo proponuje: wstawci ...

Niestety, mf3j przyjaciel, metro nie jdieze do Westchester County, w związku z tym, jedynym sposobem, aby dostać się do i od Grand Central jest na Metro-North, ktf3ry jest kolej podmiejska.J ...
- Victoria

Nie! Dla 24h metra

Niestety, prawa strona Warszawy jest sycmetatysznie odcinana od miasta przez ZTM. Z pętli na Targf3wku Mieszkaniowym w kierunku Centrum kursowały linie 160, 460, 162, 462, 410, 517, a ich tr ...
- Ecem

© 2001-2011 Piotr Pietrzak

Niniejsza strona internetowa jest serwisem informacyjnym na temat Metra Warszawskiego. Jest to najstarsza strona o tematyce "metrowskiej" w polskim internecie, której założenie datuje się na połowę 2001 roku. Nie jest oficjalną stroną firmy Metro Warszawskie Sp. z o.o. Autor strony nie pracuje dla metra w Warszawie. W celu skontaktowania się z władzami Metra Warszawskiego należ udać się na oficjalną stronę spółki.