Sześć stacji wyłączonych z r ...

W najbliższy weekend, z ruchu zostanie wyłączonych sześć stacji: Świętokrzyska, Centrum, Politechnika, Pole Mokotowskie, Racławicka oraz Wie ...

Grzegorz

Dzisiaj rano nagle zmarł Pan Grzegorz Ledzion Członek Zarządu ,Dyrektor ds. Eksploatacji, wieloletni pracownik Metra Warszawskiego Sp. z o.o ...

Metro na Wolę i na Targówek

Zapadła decyzja odnośnie budowy kolejnych odcinków drugiej linii metra. Jednocześnie dobudowane zostaną po trzy stacje w obu kierunkach.

Wielki kredyt na nowe wagony ...

Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju udzieli kredytu na zakup pociągów dla drugiej linii metra. Według ratusza są jeszcze szanse, że jej budow ...
Content Management Powered by UTF-8 CuteNews
rss

Co słychać pod ziemią

Metro naziemne w Warszawie?

Metro naziemne w Warszawie? Czemu nie? Na stronie kolejnametro.pl trwa dyskusja na temat lepszego wykorzystania infrastruktury kolejowej w stolicy. Pomysł utworzenia linii naziemnego metra poparli już burmistrz Bemowa Jarosław Dąbrowski i poseł Krzysztof Tyszkiewicz.

"Fakty są takie, że w ciągu ok. 1 roku od podjęcia stosownych decyzji, w Warszawie może powstać zupełnie konkretna linia metra naziemnego, łącząca Ursus, przez Bemowo, Wolę, Żoliborz (Metro Dworzec Gdański!) z Białołęką. Do projektu w każdej chwili mogłyby się przyłączyć np. Legionowo i Ożarów Mazowiecki" - czytamy na stronie. Jej autorzy przedstawiają m.in. projekt budowy przystanków Powązkowska, Wola Park i Fort Wola, a także kwestie ich finansowania. Według twórców strony, mogłyby one wyglądać podobnie jak te, które zmodernizowano niedawno na linii do Okęcia. Natomiast dla obsługi linii wykorzystać należałoby np. tabor zbliżony do tego, który używa warszawska SKM.

Wśród korzyści dla warszawiaków wymieniona jest poprawa komfortu podróżowania komunikacją miejską, oszczędność czasu na dojazdach i dogodne przesiadki. Samo miasto również skorzystałoby na utworzeniu miejskich połączeń kolejowych. "Realizacja projektu potrwa o wiele krócej niż budowa II linii metra (kilka miesięcy, a nie kilkanaście lat)" - czytamy na stronie. "Koszty uruchomienie kolei naziemnej są nieporównywalnie niższe niż koszty budowy tradycyjnego metra" - zwracają uwagę twórcy witryny, którzy wskazują także na lepsze wykorzystanie parkingu P+R przy ul. Połczyńskiej w przypadku realizacji projektu.

22 czerwca 2009
Komentarzy: 4
peterpz @ 23.06.2009 16:07
Wszystko spoko, tylko dla pasażerów, potem jak już jest wybudowane prawdziwe metro jest dużo lepiej. W Zimie można się rozsunąć, nie wieje wiatr w oczy. Dziś na dworze upał, a w metrze lekki, chłodny wiaterek. Także, to co zostanie zbudowane to po prostu szybki tramwaj, który jakościowo nigdy nie dorówna metru. Jeżdżąc metrem na codzień, a potem 2 przystanki autobusem, dopiero w autobusie i na przystanku człowiek docenia wygodę metra.
anna @ 01.07.2009 10:30
Projekt naziemnej linii metra powinien być realizowany przed przystąpieniem do budowy metra podziemnego z racji istnienia, od dawna, linii kolejowych opasujących północno-zachodnią cześć miasta. To z powodzeniem mogło być dla Warszawy pararingiem - rozwiązaniem komunikacyjnym stosowanym na świcie w wielkich miastach.
Dzisiaj nie powinno się nawet dyskutować nad pomysłem tylko realizować. Jestem od urodzenia mieszkanką Pragi (obecnie Bródna) i wiem z całą pewnością, że władze Stolicy, najczęściej przywożeni w teczce i obdarowywani mieszkaniami po zachodniej stronie Wisły, przez lata całkowicie ignorowali potrzeby komunikacyjne mieszkańców lewobrzeżnej Wa-wy. Dowodem są: metro podziemne, mimo, że znaczna jego część na Pradze istnieje; nie dokończona trasa Toruńska po stronie praskiej (kikuty podpór pod wiadukty straszą do dziś); fragmenty budowli popadły w perzynę i zostały rozebrane.
Pracuję na Woli przy ul. Przyce. Przystanek metra naziemnego Fort Wola jest konieczny dla mnie i tysięcy ludzi, którzy zamieszkają wkrótce przy ul. Jana Kazimierza bo ta ulica jest jednym wielkim placem budowy.
Anna Zadrożna
volfen @ 03.07.2009 21:27
Po bardziej aktualne informacje na temat praskiej części metra warszawskiego i przetargu zapraszam na stronę http://www.metropraga.pl
Wengiel @ 24.08.2009 14:29
Ja jestem jak najbardziej za pomysłem. Jedynie dziwi mnie nazywanie tego "naziemnym metrem", sugerujące całkiem nowy środek transportu. Przecież to byłaby po prostu 2 linia SKM.
Odpowiedz
Imię (wymagane)

Security Image

Wpisz tekst z obrazka (wymagane)
| Wykasuj dane

Komentarze

Metro na Wolę i na Targów ...

dobry pomysł na budowę 3 linii tej trasy
oby doszło do porozumienia tych stron.
- KAROL R

Departament propozycji: p ...

Czwarta linia metra w Warszawie z Wilanowa przez Sadybę wzdłuż Sobieskiego, przez Plac Unii Lubelskiej, stacje metra Politechnika, Dworzec Centralny i wzdłuż Alei Jana Pawła, obok Arkadii, p ...
- mateusz

Pies zatrzymał metro

We've arrievd at the end of the line and I have what I need!
- Arsenio

Metro dla niepełnosprawnych

That's a qu-tiiwktced answer to a difficult question
- Craig

Departament propozycji: p ...

Myślę, że na obecną chwilę, budowanie obwodowych linii metra w Warszawie nie ma sensu i nigdy nie będzie miało racji bytu, czyli takich otaczających Centrum i Środmieścia Warszawy.
Le ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

Kolejna np. piąta linia metra, powinna być poprowadzona Alejami Krakowskimi, ulicą Grójecką, Alejami Jerozolimskimi do Ronda Waszyngtona, dalej Alejami Jerzego Waszyngtona do Ronda Wiatraczn ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

W przyszłości kolejna linia metra (np. czwarta w kolejności) powinna powstać z Ursynowa, dalej ul.Poleczki, przy Lotnisku Okęcie, dalej wzdłuż ul.Żwirki i Wigury, dalej do Placu Zbawiciela, ...
- Tomasz

Wielki kredyt na nowe wag ...

jeden właśnie się spalił....
- kkkknjnj

Yackoo proponuje: wstawci ...

Niestety, mf3j przyjaciel, metro nie jdieze do Westchester County, w związku z tym, jedynym sposobem, aby dostać się do i od Grand Central jest na Metro-North, ktf3ry jest kolej podmiejska.J ...
- Victoria

Nie! Dla 24h metra

Niestety, prawa strona Warszawy jest sycmetatysznie odcinana od miasta przez ZTM. Z pętli na Targf3wku Mieszkaniowym w kierunku Centrum kursowały linie 160, 460, 162, 462, 410, 517, a ich tr ...
- Ecem

© 2001-2011 Piotr Pietrzak

Niniejsza strona internetowa jest serwisem informacyjnym na temat Metra Warszawskiego. Jest to najstarsza strona o tematyce "metrowskiej" w polskim internecie, której założenie datuje się na połowę 2001 roku. Nie jest oficjalną stroną firmy Metro Warszawskie Sp. z o.o. Autor strony nie pracuje dla metra w Warszawie. W celu skontaktowania się z władzami Metra Warszawskiego należ udać się na oficjalną stronę spółki.