Sześć stacji wyłączonych z r ...

W najbliższy weekend, z ruchu zostanie wyłączonych sześć stacji: Świętokrzyska, Centrum, Politechnika, Pole Mokotowskie, Racławicka oraz Wie ...

Grzegorz

Dzisiaj rano nagle zmarł Pan Grzegorz Ledzion Członek Zarządu ,Dyrektor ds. Eksploatacji, wieloletni pracownik Metra Warszawskiego Sp. z o.o ...

Metro na Wolę i na Targówek

Zapadła decyzja odnośnie budowy kolejnych odcinków drugiej linii metra. Jednocześnie dobudowane zostaną po trzy stacje w obu kierunkach.

Wielki kredyt na nowe wagony ...

Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju udzieli kredytu na zakup pociągów dla drugiej linii metra. Według ratusza są jeszcze szanse, że jej budow ...
Content Management Powered by UTF-8 CuteNews
rss

Co słychać pod ziemią

Najpóźniej w sierpniu zaczną budowę metra

Najprawdopodobniej dziś włosko-tureckie konsorcjum Astaldi Gulermak zostanie oficjalnie ogłoszone zwycięzcą w przetargu na budowę centralnego odcinka drugiej linii metra. Umowa ma być podpisana najpóźniej w wakacje.

rzetarg można wreszcie rozstrzygnąć po wczorajszej decyzji Rady Warszawy, która do wieloletniego planu inwestycyjnego wpisała dodatkowe 550 mln zł na metro. Bez tej korekty nie starczyłoby pieniędzy na budowę. Przypomnijmy, że w przetargu najkorzystniejszą ofertę złożyło konsorcjum, którego liderem jest włoska firma Astaldi. Za budowę sześciokilometrowego odcinka kolejki od ronda Daszyńskiego do Dworca Wileńskiego chce 4 mld 117 mln zł. Brakujące pieniądze uda się wygospodarować m.in. po zwiększeniu dotacji unijnej na centralny odcinek metra i dzięki oszczędnościom w innych przetargach.

Jeszcze w poniedziałek wiceprezydent Jacek Wojciechowicz liczył, że przetarg uda się rozstrzygnąć kilka godzin po sesji Rady Warszawy. Tomasz Andryszczyk, rzecznik ratusza, stwierdził wczoraj, że jest to niewykonalne, bo dyskusja radnych się przeciągnęła i w efekcie było zbyt mało czasu na przekazanie Metru odpowiednich dokumentów o zwiększeniu puli pieniędzy na budowę. Przetarg ma być zatem rozstrzygnięty dziś.

Już kilka tygodni temu wiceprezydent Wojciechowicz mówił, że oferta Włochów jest ważna. Zatem to oni zostaną ogłoszeni zwycięzcą przetargu. Niewykluczone, że zaprotestuje chińskie konsorcjum China Overseas Engineering Group, które za budowę chcę o blisko 400 mln więcej niż Włosi. Rzecznik Metra Warszawskiego Krzysztof Malawko oblicza, że cała procedura odwoławcza ze skargą do sądu włącznie może trwać maksymalnie 95 dni. Umowa ma być zatem podpisana najpóźniej na przełomie lipca i sierpnia. Centralny odcinek drugiej linii metra będzie gotowy w 2013 roku.

Wczoraj radni dopytywali władze miasta o los reszty dotacji unijnej. Na całą drugą linię metra Warszawa miała dostać 3,2 mld zł. Pieniądze trzeba jednak wydać do 2013 roku, a do tego czasu stolica nie zdąży zbudować odcinków peryferyjnych na Bemowo i Bródno. Dotacja na centralny odcinek ma wynieść blisko 2 mld zł. Wiceprezydent Jacek Wojciechowicz zapewniał wczoraj, że są szanse na uratowanie reszty. Pieniądze mają pójść na tabor dla metra i na "inny projekt z dziedziny transportu publicznego". Urzędnicy nie mówią, co kryje się pod tym ostatnim pojęciem. Najprawdopodobniej chodzi o dofinansowanie przebudowy linii tramwajowych.

Podział środków unijnych na duże projekty komunikacyjne w kraju ma być znany w ciągu kilku tygodni.

30 kwietnia 2009
Skomentuj jako pierwszy!
Odpowiedz
Imię (wymagane)

Security Image

Wpisz tekst z obrazka (wymagane)
| Wykasuj dane

Komentarze

Metro na Wolę i na Targów ...

dobry pomysł na budowę 3 linii tej trasy
oby doszło do porozumienia tych stron.
- KAROL R

Departament propozycji: p ...

Czwarta linia metra w Warszawie z Wilanowa przez Sadybę wzdłuż Sobieskiego, przez Plac Unii Lubelskiej, stacje metra Politechnika, Dworzec Centralny i wzdłuż Alei Jana Pawła, obok Arkadii, p ...
- mateusz

Pies zatrzymał metro

We've arrievd at the end of the line and I have what I need!
- Arsenio

Metro dla niepełnosprawnych

That's a qu-tiiwktced answer to a difficult question
- Craig

Departament propozycji: p ...

Myślę, że na obecną chwilę, budowanie obwodowych linii metra w Warszawie nie ma sensu i nigdy nie będzie miało racji bytu, czyli takich otaczających Centrum i Środmieścia Warszawy.
Le ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

Kolejna np. piąta linia metra, powinna być poprowadzona Alejami Krakowskimi, ulicą Grójecką, Alejami Jerozolimskimi do Ronda Waszyngtona, dalej Alejami Jerzego Waszyngtona do Ronda Wiatraczn ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

W przyszłości kolejna linia metra (np. czwarta w kolejności) powinna powstać z Ursynowa, dalej ul.Poleczki, przy Lotnisku Okęcie, dalej wzdłuż ul.Żwirki i Wigury, dalej do Placu Zbawiciela, ...
- Tomasz

Wielki kredyt na nowe wag ...

jeden właśnie się spalił....
- kkkknjnj

Yackoo proponuje: wstawci ...

Niestety, mf3j przyjaciel, metro nie jdieze do Westchester County, w związku z tym, jedynym sposobem, aby dostać się do i od Grand Central jest na Metro-North, ktf3ry jest kolej podmiejska.J ...
- Victoria

Nie! Dla 24h metra

Niestety, prawa strona Warszawy jest sycmetatysznie odcinana od miasta przez ZTM. Z pętli na Targf3wku Mieszkaniowym w kierunku Centrum kursowały linie 160, 460, 162, 462, 410, 517, a ich tr ...
- Ecem

© 2001-2011 Piotr Pietrzak

Niniejsza strona internetowa jest serwisem informacyjnym na temat Metra Warszawskiego. Jest to najstarsza strona o tematyce "metrowskiej" w polskim internecie, której założenie datuje się na połowę 2001 roku. Nie jest oficjalną stroną firmy Metro Warszawskie Sp. z o.o. Autor strony nie pracuje dla metra w Warszawie. W celu skontaktowania się z władzami Metra Warszawskiego należ udać się na oficjalną stronę spółki.