Sześć stacji wyłączonych z r ...

W najbliższy weekend, z ruchu zostanie wyłączonych sześć stacji: Świętokrzyska, Centrum, Politechnika, Pole Mokotowskie, Racławicka oraz Wie ...

Grzegorz

Dzisiaj rano nagle zmarł Pan Grzegorz Ledzion Członek Zarządu ,Dyrektor ds. Eksploatacji, wieloletni pracownik Metra Warszawskiego Sp. z o.o ...

Metro na Wolę i na Targówek

Zapadła decyzja odnośnie budowy kolejnych odcinków drugiej linii metra. Jednocześnie dobudowane zostaną po trzy stacje w obu kierunkach.

Wielki kredyt na nowe wagony ...

Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju udzieli kredytu na zakup pociągów dla drugiej linii metra. Według ratusza są jeszcze szanse, że jej budow ...
Content Management Powered by UTF-8 CuteNews
rss

Co słychać pod ziemią

Tureckie metro, chiński problem

Ratusz znalazł w budżecie ponad 4,1 mld zł na drugą linię metra. Teraz apeluje do Chińczyków o wycofanie się z protestów blokujących przetarg. Wcześniej w budżecie na drugą linię miedzy rondem Daszyńskiego i Dworcem Wileńskim zaplanowanych było 3,7 mld zł. Najtańsza oferta w przetargu wynosi zaś 4,1 mld zł brutto.

– Mam nadzieję, że radni jednogłośnie opowiedzą się za zwiększeniem kwoty na drugą linią metra – mówi prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz. Głosowanie odbędzie się 28 kwietnia.

Skąd dodatkowe pieniądze? Pochodzą z oszczędności na przetargach (np. 600 mln zł mniej na most Północny: w porównaniu z przetargiem sprzed trzech lat komisarza Kazimierza Marcinkiewicza). Drugie źródło – fundusze unijne. Prezydent miasta potwierdziła doniesienia „ŻW” sprzed trzech tygodni: minister infrastruktury Cezary Grabarczyk zgodził się na zwiększenie unijnej dotacji na drugą linię metra. Stolica ma obiecane co najmniej 2 mld zł.

Tuż po sesji budżetowej 28 kwietnia Metro Warszawskie ogłosi, że komisja przetargowa wskazała jako zwycięzcę najtańsze włosko-turecko-polskie konsorcjum firm Astaldi, Gulermak i PBDIM Mińsk Mazowiecki. W ciągu kolejnych tygodni miasto chciałoby podpisać umowę. Wiceprezydent Jacek Wojciechowicz zapowiedział hurraoptymistycznie, że centralny odcinek drugiej linii będzie gotowy w 2013 roku.

Zagrozić terminowi może np. polska specjalność: blokowanie przetargów z powodu niuansów proceduralnych. Prawnicy drugiego w kolejności konsorcjum China Overseas Engineering Group (4,5 mld zł) próbują udowodnić, że ich tańszy konkurent nie wpłacił wadium. Powód – pieniądze wpłynęły nie na konto Zarządu Transportu Miejskiego, tylko Metra Warszawskiego (komisja przetargowa dopuściła obie możliwości).

– Apeluję do chińskiego konsorcjum o wycofanie się z protestu. W Polsce jest jeszcze wiele inwestycji do zrealizowania – mówiła wczoraj Hanna Gronkiewicz-Waltz.
Czy ratusz nie boi się fatalnych doświadczenia z tureckimi inwestorami (np. ratusz w Wilanowie)? Według prezydent miasta, nie ma powodów, żeby obawiać się o poziom oferowanych usług.

19 kwietnia 2009
Skomentuj jako pierwszy!
Odpowiedz
Imię (wymagane)

Security Image

Wpisz tekst z obrazka (wymagane)
| Wykasuj dane

Komentarze

Metro na Wolę i na Targów ...

dobry pomysł na budowę 3 linii tej trasy
oby doszło do porozumienia tych stron.
- KAROL R

Departament propozycji: p ...

Czwarta linia metra w Warszawie z Wilanowa przez Sadybę wzdłuż Sobieskiego, przez Plac Unii Lubelskiej, stacje metra Politechnika, Dworzec Centralny i wzdłuż Alei Jana Pawła, obok Arkadii, p ...
- mateusz

Pies zatrzymał metro

We've arrievd at the end of the line and I have what I need!
- Arsenio

Metro dla niepełnosprawnych

That's a qu-tiiwktced answer to a difficult question
- Craig

Departament propozycji: p ...

Myślę, że na obecną chwilę, budowanie obwodowych linii metra w Warszawie nie ma sensu i nigdy nie będzie miało racji bytu, czyli takich otaczających Centrum i Środmieścia Warszawy.
Le ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

Kolejna np. piąta linia metra, powinna być poprowadzona Alejami Krakowskimi, ulicą Grójecką, Alejami Jerozolimskimi do Ronda Waszyngtona, dalej Alejami Jerzego Waszyngtona do Ronda Wiatraczn ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

W przyszłości kolejna linia metra (np. czwarta w kolejności) powinna powstać z Ursynowa, dalej ul.Poleczki, przy Lotnisku Okęcie, dalej wzdłuż ul.Żwirki i Wigury, dalej do Placu Zbawiciela, ...
- Tomasz

Wielki kredyt na nowe wag ...

jeden właśnie się spalił....
- kkkknjnj

Yackoo proponuje: wstawci ...

Niestety, mf3j przyjaciel, metro nie jdieze do Westchester County, w związku z tym, jedynym sposobem, aby dostać się do i od Grand Central jest na Metro-North, ktf3ry jest kolej podmiejska.J ...
- Victoria

Nie! Dla 24h metra

Niestety, prawa strona Warszawy jest sycmetatysznie odcinana od miasta przez ZTM. Z pętli na Targf3wku Mieszkaniowym w kierunku Centrum kursowały linie 160, 460, 162, 462, 410, 517, a ich tr ...
- Ecem

© 2001-2011 Piotr Pietrzak

Niniejsza strona internetowa jest serwisem informacyjnym na temat Metra Warszawskiego. Jest to najstarsza strona o tematyce "metrowskiej" w polskim internecie, której założenie datuje się na połowę 2001 roku. Nie jest oficjalną stroną firmy Metro Warszawskie Sp. z o.o. Autor strony nie pracuje dla metra w Warszawie. W celu skontaktowania się z władzami Metra Warszawskiego należ udać się na oficjalną stronę spółki.