Sześć stacji wyłączonych z r ...

W najbliższy weekend, z ruchu zostanie wyłączonych sześć stacji: Świętokrzyska, Centrum, Politechnika, Pole Mokotowskie, Racławicka oraz Wie ...

Grzegorz

Dzisiaj rano nagle zmarł Pan Grzegorz Ledzion Członek Zarządu ,Dyrektor ds. Eksploatacji, wieloletni pracownik Metra Warszawskiego Sp. z o.o ...

Metro na Wolę i na Targówek

Zapadła decyzja odnośnie budowy kolejnych odcinków drugiej linii metra. Jednocześnie dobudowane zostaną po trzy stacje w obu kierunkach.

Wielki kredyt na nowe wagony ...

Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju udzieli kredytu na zakup pociągów dla drugiej linii metra. Według ratusza są jeszcze szanse, że jej budow ...
Content Management Powered by UTF-8 CuteNews
rss

Co słychać pod ziemią

Ostra walka o kontrakt na drugą linię metra

Zapowiada się ostra walka o inwestycję wartą ponad 4 mld zł. Od początku faworytem było konsorcjum firm Astaldi z Włoch, Gülermak z Turcji i Przedsiębiorstwa Budowy Dróg i Mostów z Mińska Maz. Zaproponowało najniższą cenę (4 mld 117 mln zł) za projekt i budowę centralnego odcinka drugiej linii metra od ronda Daszyńskiego na Woli do Dworca Wileńskiego.

Według nieoficjalnych informacji po zbadaniu tej oferty okazało się, że nie zawiera ona błędów. Na oficjalny komunikat komisji przetargowej trzeba będzie jednak poczekać zapewne jeszcze kilka dni.

Tymczasem ratusz gorączkowo szuka brakującej kwoty, bo najtańsza oferta w przetargu przekracza założony kosztorys o ok. 450 mln zł. Wczoraj szef miejskiego biura funduszy europejskich Michał Olszewski rozmawiał w Ministerstwie Infrastruktury o powiększeniu dotacji unijnej na środkowy odcinek metra. Dotychczas planowano, że do 2013 r. Bruksela przekaże na całą drugą linię (z Bemowa na Bródno) ok. 3,6 mld zł. W tym czasie uda się jednak wydrążyć tylko centralny odcinek, na który Warszawa miała dostać blisko 1,4 mld zł. Teraz na jego budowę mają być przesunięte pieniądze przewidziane wcześniej na odcinki peryferyjne. Ratusz chce, by Unia sfinansowała środkowy fragment przynajmniej w połowie. - Rozmowy idą w dobrym kierunku - mówi dyr. Olszewski.

Nawet jeśli konsorcjum, którego liderem są Włosi, zostanie wskazane jako zwycięzca, to do podpisania umowy będzie jeszcze daleko. Według naszych informacji Chińczycy, którzy zgłosili ofertę droższą o niecałe 400 mln zł, tak łatwo się nie poddadzą. Najprawdopodobniej będą wykazywać błędy w ofercie Włochów. Według urzędników ratusza przedstawiciele firm związanych z Chińczykami za pośrednictwem mediów już zgłaszają zastrzeżenia w sprawie oferty konkurentów. Mieli oni zapłacić wadium nie tej instytucji, co trzeba. Trafiło ono do Metra Warszawskiego, a według protestujących powinno być przekazane zamawiającemu, czyli urzędowi miasta. Pojawiły się opinie, że z tego powodu przetarg może być nawet unieważniony. - Według naszych prawników wszystko odbywa się zgodnie z procedurami. Adresatem wadium mogło być zarówno miasto, Metro Warszawskie, jak i Zarząd Transportu Miejskiego - uspokaja Marcin Ochmański z biura prasowego ratusza. Podobnie odpowiada rzecznik Metra Krzysztof Malawko. - O tym, kto może być beneficjentem wadium, dokładnie mówi jedna z odpowiedzi komisji przetargowej na pytanie oferentów - zaznacza. Jak sprawdziliśmy, wskazane są tam wszystkie trzy podmioty.

Niewykluczone jednak, że będą kolejne protesty i losy przetargu utkną w sądzie. Wtedy na ostateczne rozstrzygnięcie będziemy musimy poczekać nawet kilka miesięcy.

06 kwietnia 2009
Komentarzy: 2
Queenie @ 26.11.2012 22:25
And I thuohgt I was the sensible one. Thanks for setting me straight.
Madiha @ 12.01.2013 20:46
Fortunately our driveway/sidewalk/pavement is clear of leevas in south Georgia. Low-maintenance, with the exception of pelting acorns (which I suspect squirrels are deliberately aiming at my Jeep's windshield). After four years in Alaska, I'm happy to have a low-maintenance Autumn/Winter!
Odpowiedz
Imię (wymagane)

Security Image

Wpisz tekst z obrazka (wymagane)
| Wykasuj dane

Komentarze

Metro na Wolę i na Targów ...

dobry pomysł na budowę 3 linii tej trasy
oby doszło do porozumienia tych stron.
- KAROL R

Departament propozycji: p ...

Czwarta linia metra w Warszawie z Wilanowa przez Sadybę wzdłuż Sobieskiego, przez Plac Unii Lubelskiej, stacje metra Politechnika, Dworzec Centralny i wzdłuż Alei Jana Pawła, obok Arkadii, p ...
- mateusz

Pies zatrzymał metro

We've arrievd at the end of the line and I have what I need!
- Arsenio

Metro dla niepełnosprawnych

That's a qu-tiiwktced answer to a difficult question
- Craig

Departament propozycji: p ...

Myślę, że na obecną chwilę, budowanie obwodowych linii metra w Warszawie nie ma sensu i nigdy nie będzie miało racji bytu, czyli takich otaczających Centrum i Środmieścia Warszawy.
Le ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

Kolejna np. piąta linia metra, powinna być poprowadzona Alejami Krakowskimi, ulicą Grójecką, Alejami Jerozolimskimi do Ronda Waszyngtona, dalej Alejami Jerzego Waszyngtona do Ronda Wiatraczn ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

W przyszłości kolejna linia metra (np. czwarta w kolejności) powinna powstać z Ursynowa, dalej ul.Poleczki, przy Lotnisku Okęcie, dalej wzdłuż ul.Żwirki i Wigury, dalej do Placu Zbawiciela, ...
- Tomasz

Wielki kredyt na nowe wag ...

jeden właśnie się spalił....
- kkkknjnj

Yackoo proponuje: wstawci ...

Niestety, mf3j przyjaciel, metro nie jdieze do Westchester County, w związku z tym, jedynym sposobem, aby dostać się do i od Grand Central jest na Metro-North, ktf3ry jest kolej podmiejska.J ...
- Victoria

Nie! Dla 24h metra

Niestety, prawa strona Warszawy jest sycmetatysznie odcinana od miasta przez ZTM. Z pętli na Targf3wku Mieszkaniowym w kierunku Centrum kursowały linie 160, 460, 162, 462, 410, 517, a ich tr ...
- Ecem

© 2001-2011 Piotr Pietrzak

Niniejsza strona internetowa jest serwisem informacyjnym na temat Metra Warszawskiego. Jest to najstarsza strona o tematyce "metrowskiej" w polskim internecie, której założenie datuje się na połowę 2001 roku. Nie jest oficjalną stroną firmy Metro Warszawskie Sp. z o.o. Autor strony nie pracuje dla metra w Warszawie. W celu skontaktowania się z władzami Metra Warszawskiego należ udać się na oficjalną stronę spółki.