Sześć stacji wyłączonych z r ...

W najbliższy weekend, z ruchu zostanie wyłączonych sześć stacji: Świętokrzyska, Centrum, Politechnika, Pole Mokotowskie, Racławicka oraz Wie ...

Grzegorz

Dzisiaj rano nagle zmarł Pan Grzegorz Ledzion Członek Zarządu ,Dyrektor ds. Eksploatacji, wieloletni pracownik Metra Warszawskiego Sp. z o.o ...

Metro na Wolę i na Targówek

Zapadła decyzja odnośnie budowy kolejnych odcinków drugiej linii metra. Jednocześnie dobudowane zostaną po trzy stacje w obu kierunkach.

Wielki kredyt na nowe wagony ...

Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju udzieli kredytu na zakup pociągów dla drugiej linii metra. Według ratusza są jeszcze szanse, że jej budow ...
Content Management Powered by UTF-8 CuteNews
rss

Co słychać pod ziemią

Metropolis rownież w Budapeszcie

Najstarsze metro na kontynentalnej Europie otrzymało pierwszy skład nowego taboru. Budapesztańskie metro tym sposobem jeszcze bardziej upodobniło się do warszawskiego. Dotychczas jeździły tam znane nam wagony produkcji rosyjskiej, a uzupełnią je teraz wagony marki Alstom. Na tym się jednak podobieństwa kończą bowiem Węgrzy budują obecnie 4 linię a my 2 a ich pierwsze stacje zostały oddane do użytku sto lat przed otwarciem pierwszego odcinka metra warszawskiego (1896 r.).

Wartość przetargu to 247 milionów euro i obejmuje dostawę 170 wagonów. Warto podkreślić, iż wagony dla Węgrów będą produkowane w polskiej fabryce Alstom, w Katowicach.

27 marca 2009
Komentarzy: 6
JPM @ 29.03.2009 16:21
Fabryka Alstom jest w Chorzowie, a nie w Katowicach...
Tomek @ 29.03.2009 18:06
"The cars will be manufactured in the Alstom’s site of Katowice (Poland)." Zapraszam na strone alstom.com
peterpz @ 30.03.2009 19:18
Można wspierać polski przemysł i kupować wagony polskie, a tymczasem 1 linia metra jest uzupełniana złomami z Rosji. Jak widać, można kupić nowe, piękne alstomy, wyprodukowane w Polsce. A polacy będą jeździć starym złomem z serii 84, który dokupują do 1 linii. Totalna masakra.
MaRcin @ 03.04.2009 10:32
Krytyka szanownego Przedmówcy jest nieuzasadniona. Rosyjskie składy to wyrób najwyższej, jeśli nie europejskiej to światowej klasy. Wygląd pociągów jest wręcz wizjonerski, a umieszczone rozwiązania techniczne jeszcze długo zadziwiać będą innowacyjnością. Przez Kolegę przemawia patriotyzm, a taki ujęty polonocentryzm jest szkodliwy, bo przesłania rzeczywistą wartość wyrobu. No dobra, żartowałem. Rosyjskie ciuchajki to szmelc i nim wyjechały na tory wyglądały tragicznie, jak mocno zużyte. Ale podobno u Braci Moskali liczy się funkcjonalność, a nie wygląd... Szkoda, że te wzorce są kopiowane u nas i nie wybieramy tego co polskie, ładne i małoawaryjne.
WojteK @ 03.04.2009 13:07
Dobry komentarz :) Ale z tą awaryjnością to przegiąłeś nie ejst tak ślicznie jak piszesz i tu moźna się spierać :)
MaRcin @ 08.04.2009 13:57
Dziękuję Wojciechu za dobre słowo. Jedynie skromność powstrzymuje mnie przed przyznaniem Ci racji:) Rzecz jasna, że nawypisywałam trochę niedorzeczności w kwestii bezawaryjności Alstomów. Mea culpa...
Odpowiedz
Imię (wymagane)

Security Image

Wpisz tekst z obrazka (wymagane)
| Wykasuj dane

Komentarze

Metro na Wolę i na Targów ...

dobry pomysł na budowę 3 linii tej trasy
oby doszło do porozumienia tych stron.
- KAROL R

Departament propozycji: p ...

Czwarta linia metra w Warszawie z Wilanowa przez Sadybę wzdłuż Sobieskiego, przez Plac Unii Lubelskiej, stacje metra Politechnika, Dworzec Centralny i wzdłuż Alei Jana Pawła, obok Arkadii, p ...
- mateusz

Pies zatrzymał metro

We've arrievd at the end of the line and I have what I need!
- Arsenio

Metro dla niepełnosprawnych

That's a qu-tiiwktced answer to a difficult question
- Craig

Departament propozycji: p ...

Myślę, że na obecną chwilę, budowanie obwodowych linii metra w Warszawie nie ma sensu i nigdy nie będzie miało racji bytu, czyli takich otaczających Centrum i Środmieścia Warszawy.
Le ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

Kolejna np. piąta linia metra, powinna być poprowadzona Alejami Krakowskimi, ulicą Grójecką, Alejami Jerozolimskimi do Ronda Waszyngtona, dalej Alejami Jerzego Waszyngtona do Ronda Wiatraczn ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

W przyszłości kolejna linia metra (np. czwarta w kolejności) powinna powstać z Ursynowa, dalej ul.Poleczki, przy Lotnisku Okęcie, dalej wzdłuż ul.Żwirki i Wigury, dalej do Placu Zbawiciela, ...
- Tomasz

Wielki kredyt na nowe wag ...

jeden właśnie się spalił....
- kkkknjnj

Yackoo proponuje: wstawci ...

Niestety, mf3j przyjaciel, metro nie jdieze do Westchester County, w związku z tym, jedynym sposobem, aby dostać się do i od Grand Central jest na Metro-North, ktf3ry jest kolej podmiejska.J ...
- Victoria

Nie! Dla 24h metra

Niestety, prawa strona Warszawy jest sycmetatysznie odcinana od miasta przez ZTM. Z pętli na Targf3wku Mieszkaniowym w kierunku Centrum kursowały linie 160, 460, 162, 462, 410, 517, a ich tr ...
- Ecem

© 2001-2011 Piotr Pietrzak

Niniejsza strona internetowa jest serwisem informacyjnym na temat Metra Warszawskiego. Jest to najstarsza strona o tematyce "metrowskiej" w polskim internecie, której założenie datuje się na połowę 2001 roku. Nie jest oficjalną stroną firmy Metro Warszawskie Sp. z o.o. Autor strony nie pracuje dla metra w Warszawie. W celu skontaktowania się z władzami Metra Warszawskiego należ udać się na oficjalną stronę spółki.