Sześć stacji wyłączonych z r ...

W najbliższy weekend, z ruchu zostanie wyłączonych sześć stacji: Świętokrzyska, Centrum, Politechnika, Pole Mokotowskie, Racławicka oraz Wie ...

Grzegorz

Dzisiaj rano nagle zmarł Pan Grzegorz Ledzion Członek Zarządu ,Dyrektor ds. Eksploatacji, wieloletni pracownik Metra Warszawskiego Sp. z o.o ...

Metro na Wolę i na Targówek

Zapadła decyzja odnośnie budowy kolejnych odcinków drugiej linii metra. Jednocześnie dobudowane zostaną po trzy stacje w obu kierunkach.

Wielki kredyt na nowe wagony ...

Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju udzieli kredytu na zakup pociągów dla drugiej linii metra. Według ratusza są jeszcze szanse, że jej budow ...
Content Management Powered by UTF-8 CuteNews
rss

Co słychać pod ziemią

Nocne kursy metra niezagrożone

- Ratusz nie może zrezygnować z nocnych kursów metra - przekonywał wczoraj Mariusz Błaszczak, lider warszawskiego PiS. - Nie wyobrażam sobie, by zlikwidowano je z powodu drożejącego prądu. Jeśli władze Warszawy stać na blisko 465-milionową dotację na rozbudowę stadionu Legii, to tym bardziej powinny znaleźć się fundusze na metro - apelował poseł przy wejściu do stacji Świętokrzyska.

W zeszłym tygodniu napisaliśmy, że spółki Metro i Tramwaje Warszawskie z powodu drożejącej energii elektrycznej chcą dodatkowych pieniędzy od miasta za przewóz pasażerów. Chodzi o wieloletnie umowy, które rozliczane są w tzw. wozokilometrach, czyli dystansach przejechanych przez wagon metra lub tramwaju. Rzecznik Metra Krzysztof Malawko powiedział nam, że jeśli spółka nie dostanie więcej pieniędzy będzie musiała oszczędzić. Dlatego może wziąć pod uwagę skrócenie tras, rzadsze kursowanie pociągów lub rezygnację z nocnych przejazdów w weekendy. W zeszłym roku wprowadziła je prezydent Hanna Gronkiewicz-Waltz.

Wczoraj Igor Krajnow, rzecznik Zarząd Transportu Miejskiego, zapewnił jednak, że miasto nie zamierza ich likwidować. Zapowiedział też, że w przyszłym roku liczba składów wzrośnie o trzy do 30. W godzinach szczytu mają kursować przeciętnie co 2 minuty i 50 sekund.

04 grudnia 2008
Komentarzy: 6
SOM @ 13.12.2008 09:40
Witam. Zapraszam J.W. pana Posła oraz pana Krajnowa w piatkową lub sobotnią noc na stację Kabaty, niech zobaczą w jakim stanie znajdują się pociągi koñczące trasę. Brudne, pomazane i zarzygane są słusznie nazywane przez maszynistów pijakowozami, ponieważ większość pasażerów znajduje się w stanie trudnym do opisania. Często chamscy i agresywni nie chcą dobrowolnie opuścić pociągu. O kasowaniu biletów nawet nie ma co wspominać bo prawie wszyscy skaczą przez bramki wiedząc, że w nocy w metrze nie ma kontrolerów. Jeżeli miasto stać na zapewnianie darmowych przejażdzek wszelkiej maści imprezowiczom to gratuluję wspaniałomyślności.
Starszy wartownik SOM
maszynista @ 21.12.2008 20:23
Nie powinno byc czegos takiego jak te kursy nocne-ciągłe awantury,picie alkoholu,czeste bojki w wagonach w czasie jazdy nad ktorymi nikt nie ma kontroli.Mamy ladne metro ktore jest dewastowane na zyczenie pani prezydent i tylko poto by przypodobac sie i wyborcow sobie naklepać.Skoro stac miasto na takie kursy dla meneli to niech zapewnia nalezytą ochrone,a nie dwa patrole na cała linie.Nalezalo by zainwestowac w onitoring na kazdym wagonie i szeroko "rozreklamowac"te iwestycje,ponie waz wlasciwie wszystkie wykroczenia i przestepstwa odbywaja sie w czesie jazdy w wagonach posrednich w tunelach kiedy obsluga nic nie widzi i wlasciwie nie wiem co dzieje sie na pociagu od 2 wagony do 6.
MaRcin @ 04.01.2009 19:21
OJOJ! Pewnikiem Szanowny Maszynista poruszony jest bałaganem panującym na stacjach i w pociągach i postanowił dać temu wyraz. Szkoda, że nie wspomniał Pan o korzyściach płynących z nocnych kursów. Chodzi o PINIENDZORY, czyli wpływy z ZTM z tytułu jazd pociągów, dzięki którym maszyniści i obsługa ma więcej pieniążków. A może się mylę i maszyniści jeżdżą dla przyjemności zarywając nocki. Pociągami nocnymi jeżdżą również osoby, które wracają z lotniska (ze stacji Imielin), pasażerowie z Dworca Centralnego, miłośnicy kina, teatru, bywalcy domów publicznych. Proszę mi wierzyć, w weekendy naprawdę tętni noicne życie i inicjatywa władz Warszawy była trafiona w "10".
maszynista @ 04.01.2009 19:59
Pozostawie bez komentarza twoją argumentacje-nie siedzisz w temacie to masz znikome pojęcie o problemie i nie chodzi tu o zarywanie nocek.Bo my możemy chetnie jezdzić i całą noc ale jak wjezdzam w stacje i plują mi na przednia szybe i rzucaja puszkami w przednią szybe to wybacz!Procent tych normalnych paazerów jest znikomy-kiedys były tylko autobusy nocne i było dobrze i nikt nie brzęczał.
MaRciN @ 07.01.2009 18:51
Muszę kiedyś spróbować plunąć na przednią szybę. Z punktu widzenia praw fizyki jest to niemożliwe i trudne do wykonania, ale w chwili natchnienia skuszę się na ten eksperyment. Plujący ryzykuje życie, uprawiając plucie. Czy nie zauważasz Maszynisto, że z punktu widzenia bezpieczeñstwa, łatwiej utrzymać jest porządek w zamkniętym metrze, aniżeli w jeżdżących pojedynczo autobusach? Czy maszyniści Metra znajdują się w grupie osób uprzywilejowanych do wcześniejszego przechodzenia na emeryturę. Jeśli tak, to biorąc pod uwagę piekielnie ciężki charakter pracy, opisany zresztą przez Pana (plucie, pewnie też sikanie na szybę, rzucanie puszek, zapłon SOPu, narażenie na utratę życia podczas jazdy sowieckim złomem) wcześniejsze emerytury po prostu Wam się należą. Do tej pory miałem wątpliwości, czy maszyniści metra zasługują na takie świadczenie... Jeżeli nie odchodzicie wcześniej na emeryturę, walczcie: odwaga ma w sobie geniusz, potęgę i moc! Życzę zawsze zielonego światełka w tunelu.
Iramar @ 19.07.2012 14:23
BoGo pisze:Tak to jest, cos co jest dobre sie ulepsza, pnezioj sie stwierdza ze jest to zle i ulepsza sie dalej, nastepnie zbiera sie zespoły doradcf3w, zeby poprawiac dalej itd a czas leci, istotnych tematf3w sie nie rusza, robi sie przy tym duzo zamieszania a pieniadze pracuja na inne cele osbiste cele pomyslodawcf3w zmian trzeba wyciagnac co sie da poki jest sie przy korycie
Odpowiedz
Imię (wymagane)

Security Image

Wpisz tekst z obrazka (wymagane)
| Wykasuj dane

Komentarze

Metro na Wolę i na Targów ...

dobry pomysł na budowę 3 linii tej trasy
oby doszło do porozumienia tych stron.
- KAROL R

Departament propozycji: p ...

Czwarta linia metra w Warszawie z Wilanowa przez Sadybę wzdłuż Sobieskiego, przez Plac Unii Lubelskiej, stacje metra Politechnika, Dworzec Centralny i wzdłuż Alei Jana Pawła, obok Arkadii, p ...
- mateusz

Pies zatrzymał metro

We've arrievd at the end of the line and I have what I need!
- Arsenio

Metro dla niepełnosprawnych

That's a qu-tiiwktced answer to a difficult question
- Craig

Departament propozycji: p ...

Myślę, że na obecną chwilę, budowanie obwodowych linii metra w Warszawie nie ma sensu i nigdy nie będzie miało racji bytu, czyli takich otaczających Centrum i Środmieścia Warszawy.
Le ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

Kolejna np. piąta linia metra, powinna być poprowadzona Alejami Krakowskimi, ulicą Grójecką, Alejami Jerozolimskimi do Ronda Waszyngtona, dalej Alejami Jerzego Waszyngtona do Ronda Wiatraczn ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

W przyszłości kolejna linia metra (np. czwarta w kolejności) powinna powstać z Ursynowa, dalej ul.Poleczki, przy Lotnisku Okęcie, dalej wzdłuż ul.Żwirki i Wigury, dalej do Placu Zbawiciela, ...
- Tomasz

Wielki kredyt na nowe wag ...

jeden właśnie się spalił....
- kkkknjnj

Yackoo proponuje: wstawci ...

Niestety, mf3j przyjaciel, metro nie jdieze do Westchester County, w związku z tym, jedynym sposobem, aby dostać się do i od Grand Central jest na Metro-North, ktf3ry jest kolej podmiejska.J ...
- Victoria

Nie! Dla 24h metra

Niestety, prawa strona Warszawy jest sycmetatysznie odcinana od miasta przez ZTM. Z pętli na Targf3wku Mieszkaniowym w kierunku Centrum kursowały linie 160, 460, 162, 462, 410, 517, a ich tr ...
- Ecem

© 2001-2011 Piotr Pietrzak

Niniejsza strona internetowa jest serwisem informacyjnym na temat Metra Warszawskiego. Jest to najstarsza strona o tematyce "metrowskiej" w polskim internecie, której założenie datuje się na połowę 2001 roku. Nie jest oficjalną stroną firmy Metro Warszawskie Sp. z o.o. Autor strony nie pracuje dla metra w Warszawie. W celu skontaktowania się z władzami Metra Warszawskiego należ udać się na oficjalną stronę spółki.