Sześć stacji wyłączonych z r ...

W najbliższy weekend, z ruchu zostanie wyłączonych sześć stacji: Świętokrzyska, Centrum, Politechnika, Pole Mokotowskie, Racławicka oraz Wie ...

Grzegorz

Dzisiaj rano nagle zmarł Pan Grzegorz Ledzion Członek Zarządu ,Dyrektor ds. Eksploatacji, wieloletni pracownik Metra Warszawskiego Sp. z o.o ...

Metro na Wolę i na Targówek

Zapadła decyzja odnośnie budowy kolejnych odcinków drugiej linii metra. Jednocześnie dobudowane zostaną po trzy stacje w obu kierunkach.

Wielki kredyt na nowe wagony ...

Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju udzieli kredytu na zakup pociągów dla drugiej linii metra. Według ratusza są jeszcze szanse, że jej budow ...
Content Management Powered by UTF-8 CuteNews
rss

Co słychać pod ziemią

Druga linia będzie na pewno...

Pierwsza linia jest już skończona. Ratusz obiecuje zbudowanie do 2013 roku centralnego odcinka drugiej. Nie wiadomo, co z metrem na Bemowo, Bródno i Gocław.

21 stacji, 23 km torów i ćwierć wieku walki z przeciwnościami. W końcu się udało. W sobotę metro dojechało wreszcie z Kabat na Młociny. Niestety, na pierwszej linii i w jej sąsiedztwie jest jeszcze sporo do zrobienia.

Na Młocinach powstał jeden z największych w Europie węzłów komunikacyjnych. Żeby pełnił swoją rolę, trzeba do niego dociągnąć Trasę Mostu Północnego. Wiceprezydent Jacek Wojciechowicz obiecywał, że budowa ruszy w tym roku, ale nie ruszy. Drogowcy wciąż walczą z projektem – w ponad 700 miejscach tzw. urządzenia przyszłej trasy kolidują z istniejącą infrastrukturą. Trasa Mostu Północnego dotrze na Młociny najwcześniej w 2012 roku.

W trakcie budowy pierwszej linii decydenci zrezygnowali z budowy dwóch stacji: Plac Konstytucji i Muranów. W 2006 roku ówczesny komisarz miasta Mirosław Kochalski zapowiadał powrót do budowy brakujących stacji. Dzisiaj Hanna Gronkiewicz-Waltz tego nie planuje.

W rejonie stacji Świętokrzyska i Plac Bankowy nie ma potrzebnych przejść podziemnych. Te przy Ratuszu już nie powstaną. Przy Świętokrzyskiej tak – w czasie budowy centralnego odcinka drugiej linii.

Na ten ostatni – 6 km i 7 stacji od ronda Daszyńskiego do Dworca Wileńskiego – trwa przetarg, już drugi z kolei. Poprzednie podejście do przetargu zakończyło się fiaskiem. 30 lipca został on unieważniony – z powodu astronomicznych cen. Niezależni eksperci wycenili budowę tej linii na 2,8 mld zł. Zagraniczne koncerny chciały wykorzystać gorączkę inwestycyjną przed Euro 2012 i trzy złożone oferty przekraczały 6 mld zł. Prezydent miasta zadecydowała więc: rozpisujemy przetarg od nowa. Na oferty władze stolicy poczekają do połowy lutego 2009 roku. Stacje Rondo Daszyńskiego, Rondo ONZ, Świętokrzyska, Nowy Świat, Powiśle, Stadion i Dworzec Wileński mają powstać do końca 2013 roku.

Termin jest mało realny. Ratusz upiera się jednak przy 2013 roku w obawie przed utratą unijnej dotacji na drugą linię z budżetu na lata 2007 – 2013.

Co z pozostałymi fragmentami drugiej linii? Do 2015 roku miała się ona wydłużyć: na zachód – przez Wolę i Bemowo, aż do stacji technicznej Mory na wschód – przez Pragę-Północ i Targówek, pod Trasę AK. Ten termin jest nierealny. Dla tych odcinków Metro nie ma jeszcze decyzji środowiskowych i lokalizacyjnych, pozwoleń na budowę ani projektów.

W kontekście tych problemów zapowiedzi budowy trzeciej linii – nazywanej niekiedy wąsem drugiej – brzmią jak science fiction. Dwie nitki mają się spotykać na stacji Stadion. Stamtąd trzecia linia miałaby jeździć przez Dworzec Wschodni, rondo Waszyngtona na Gocław. Na razie inwestycja znajduje się na etapie tzw. konsultacji społecznych, czyli na początku długiej drogi poprzedzającej inwestycję. – Prace przy trzeciej linii potrwają krócej niż 25 lat – obiecuje wiceprezydent Jacek Wojciechowicz.

04 listopada 2008
Komentarzy: 1
Ari @ 19.07.2012 07:30
I like this topic because I deal with so many stedtnus who have fears or anxieties. What I like to say is Be Courageous . The courage to face your fears is invaluable. When you face down your fears with courage then you get the point where you Fear Nothing. I'm glad you've had another successful weekend! I can't wait to see what you tell everyone over the Christmas weekend! Enjoy your sleep this week! You've earned it!!
Odpowiedz
Imię (wymagane)

Security Image

Wpisz tekst z obrazka (wymagane)
| Wykasuj dane

Komentarze

Metro na Wolę i na Targów ...

dobry pomysł na budowę 3 linii tej trasy
oby doszło do porozumienia tych stron.
- KAROL R

Departament propozycji: p ...

Czwarta linia metra w Warszawie z Wilanowa przez Sadybę wzdłuż Sobieskiego, przez Plac Unii Lubelskiej, stacje metra Politechnika, Dworzec Centralny i wzdłuż Alei Jana Pawła, obok Arkadii, p ...
- mateusz

Pies zatrzymał metro

We've arrievd at the end of the line and I have what I need!
- Arsenio

Metro dla niepełnosprawnych

That's a qu-tiiwktced answer to a difficult question
- Craig

Departament propozycji: p ...

Myślę, że na obecną chwilę, budowanie obwodowych linii metra w Warszawie nie ma sensu i nigdy nie będzie miało racji bytu, czyli takich otaczających Centrum i Środmieścia Warszawy.
Le ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

Kolejna np. piąta linia metra, powinna być poprowadzona Alejami Krakowskimi, ulicą Grójecką, Alejami Jerozolimskimi do Ronda Waszyngtona, dalej Alejami Jerzego Waszyngtona do Ronda Wiatraczn ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

W przyszłości kolejna linia metra (np. czwarta w kolejności) powinna powstać z Ursynowa, dalej ul.Poleczki, przy Lotnisku Okęcie, dalej wzdłuż ul.Żwirki i Wigury, dalej do Placu Zbawiciela, ...
- Tomasz

Wielki kredyt na nowe wag ...

jeden właśnie się spalił....
- kkkknjnj

Yackoo proponuje: wstawci ...

Niestety, mf3j przyjaciel, metro nie jdieze do Westchester County, w związku z tym, jedynym sposobem, aby dostać się do i od Grand Central jest na Metro-North, ktf3ry jest kolej podmiejska.J ...
- Victoria

Nie! Dla 24h metra

Niestety, prawa strona Warszawy jest sycmetatysznie odcinana od miasta przez ZTM. Z pętli na Targf3wku Mieszkaniowym w kierunku Centrum kursowały linie 160, 460, 162, 462, 410, 517, a ich tr ...
- Ecem

© 2001-2011 Piotr Pietrzak

Niniejsza strona internetowa jest serwisem informacyjnym na temat Metra Warszawskiego. Jest to najstarsza strona o tematyce "metrowskiej" w polskim internecie, której założenie datuje się na połowę 2001 roku. Nie jest oficjalną stroną firmy Metro Warszawskie Sp. z o.o. Autor strony nie pracuje dla metra w Warszawie. W celu skontaktowania się z władzami Metra Warszawskiego należ udać się na oficjalną stronę spółki.