Sześć stacji wyłączonych z r ...

W najbliższy weekend, z ruchu zostanie wyłączonych sześć stacji: Świętokrzyska, Centrum, Politechnika, Pole Mokotowskie, Racławicka oraz Wie ...

Grzegorz

Dzisiaj rano nagle zmarł Pan Grzegorz Ledzion Członek Zarządu ,Dyrektor ds. Eksploatacji, wieloletni pracownik Metra Warszawskiego Sp. z o.o ...

Metro na Wolę i na Targówek

Zapadła decyzja odnośnie budowy kolejnych odcinków drugiej linii metra. Jednocześnie dobudowane zostaną po trzy stacje w obu kierunkach.

Wielki kredyt na nowe wagony ...

Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju udzieli kredytu na zakup pociągów dla drugiej linii metra. Według ratusza są jeszcze szanse, że jej budow ...
Content Management Powered by UTF-8 CuteNews
rss

Co słychać pod ziemią

Metro przez 24 godziny? Radni na "tak", ratusz na "nie"

Podróże metrem w ciągu dnia przestały niektórym warszawiakom wystarczać. Rozpoczęła się akcja zbierania podpisów pod petycją o całodobowe kursy. Ratusz mówi pomysłowi "nie", ale większość radnych jest na "tak".

Jak twierdzą jej organizatorzy akcji, chodzi o to, by powrót do domu późną nocą nie musiał ograniczać się do rzadko kursujących autobusów nocnych czy taksówek, na które nie wszystkich stać.

- Myślę, ze odpowiedzią na pytanie, czy jest taka potrzeba są sami mieszkańcy Warszawy. Jeżeli uda nam się zebrać 20 tysięcy podpisów, to decyzja leżeć będzie po stronie pani prezydent – mówi Michał Wiąckiewicz, twórca petycji. - Liczymy, że dostrzeże taką potrzebę - dodaje.

PO podzielona

Na razie akcję poparło ponad 3 tys. osób. Ale jest też już stanowcza opinia władz miasta. Niestety, nie po myśli organizatorów. - To rozwiązanie byłoby trudne do zrealizowania i w zasadzie mało potrzebne – ocenił w programie "Witaj Warszawo!" Andrzej Skwarek, rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego. To zdanie podziela radny PO Maciej Wyszyński. - To jest niepotrzebne obciążenie pracowników i samej linii metra ponieważ w nocy, z tego co wiem, są jakieś kontrole i sprawy techniczne, więc i tak trzeba było zatrzymywać metro – przekonuje

Innego zdania jest jednak jego kolega klubowy Dariusz Dolczewski. - W weekend to jest obowiązkowe. W tygodniu wydaje się zasadne, żeby metro jeździło częściej w nocy, jeżeli tego chcą warszawiacy - zaznacza Dolczewski.

SLD nie ma wątpliwości

Zdecydowane "tak" dla metra przez całą dobę mówią za to radni lewicy. I sami chcą złożyć interpelację do prezydent warszawy. - Metro jest najskuteczniejszym środkiem komunikacji w naszym mieście. Powinniśmy go wykorzystywać i w budżecie powinny się znaleźć pieniądze, żeby metro jeździło całą dobę - przekonuje Sebastian Wierzbicki z SLD. Podpisy pod petycją dla całodobowego metra będą zbierane do 28 lutego przy stacji Centrum.

04 grudnia 2010
Komentarzy: 31
Tomek @ 15.02.2011 21:00
A gdzie podziała się reszta wpisów ????????
Czarek @ 16.02.2011 11:53
Tomku, kilka naszych komentarzy wpisaliśmy tuż po skopiowaniu danych do nowej wersji. Także "reszta" została na starszej stronie :)

Mojego wpisu też nie ma. Żałujesz? Ja nie :)
Piotr @ 16.02.2011 12:31
Dziękuję Czarku za wyjaśnienie za mnie :) Teraz możecie przemyśleć to co napisaliście raz jeszcze :)
irekr @ 16.02.2011 16:08
Jestem bardzo ostrożny w głosowaniu na całodobowe kursowanie metra.
Korzystam z metra codziennie, ile razy stoję na peronie czekając na pociąg to zwracam uwagę na takie drobiazgi na które większość pasażerów ma najczęściej nie zwraca uwagi: namalowane kredą lub farbą napisy na szynach o mniej więcej takiej treści;
Def: 31/01-02-2011.
Fachowcy od techniki torowej wiedzą doskonale co taki napis oznacza. I jestem zdania ze nie wolno ograniczać czasu serwisowania szlaków czy urządzeń od których zależy nasze bezpieczeństwo.
Podobnie trzeba przecież wykonywać przeglądy urządzeń energetycznych i zabezpieczenia ruchu. Jest pewien wymiar "czasu serwisowego" poniżej którego nie można zejść.
Mogę sie tylko domyślac że założenia ruchu pociągów były i są takie a nie inne, mnie jednak brakuje na poszczególnych odcinkach szlaków rozjazdów pozwalających na ominięcie odcinka tunelu w ruchu jednotorowym.
Juz nei raz mieliśmy sytuację że skłąd zatrzymuje się na jednej ze stacji czy wręcz w tunelu. pare tygodni temu wracałem do domu właśnie jak na wysokości komory rozprężnej przy Woronicza stanął skład metra a ruch odbywał się jednym torem od Politechniki do Centrum. System komunikacyjny Warszawy jest taki, jaki jest, i unieruchomienie metra powoduje zapaść na liniach naziemnych.
Przyglądałem się rysunkom drugiej linii metra i uważam że tam brakuje rozjazdów w określonych miejscach
Tomek @ 16.02.2011 18:37
Macie rację, lepiej że niektóre wpisy się nie pojawiły. Jak miałbym znowu czytać o automatach wykonujących naprawy w tunelu to ogarnia mnie przerażenie
Karol @ 18.02.2011 12:32
Kto jezdzi metrem w nocy? W weekendy trzezwych pasażerów można policzyć na palcach jednej dłoni, reszta to alkoholizująca się młodzież której Ratusz zafundował podwózkę na imprezy. Podczas nocnych jazd składy są regularnie mazane i dewastowane przez pijanych wyrostków. Nie będę wspominał o żygowinach które tak często można ''podziwiać'' na podłodze i siedzeniach. Miłej jazdy!
dff @ 24.02.2011 20:32
@Piotr cenzura prewencyjna co ;-) Eh, mialem kiedys nadzieje, ze przy takich portalach nie bedzie stosowana. Ale skoro jeden gosc potrafi udowadniac, ze metro w dubaju bylo drogie, bo koszty automatyki i myslal, ze nie doczytam sobie o luksusach i zatrudnianiu pracownikow tylko po to by obywatele mieli kim rzadzic... Nic, pozostaje tylko glosowac na politykow ktorzy obetna wam pensje i skasuje taki transport publiczny(zabierajac wam chleb), skoro nawet nie macie odwagi polemizowac otwarcie na forum...
Tomek @ 24.02.2011 21:40
A ja nie żałuję że zginęła część wpisów, żałuję jedynie że dałem się wciągnąć w gierki z INTERNETOWYM TROLLEM któremu wydaje się że tylko on ma rację
Reszta jak widać poznała się na tobie dużo wcześniej dlatego nie było polemiki
Jak można polemizować z człowiekiem który nie żadnego pojęcia o funkcjonowaniu metra i standardach bezpieczeństwa
mike @ 26.02.2011 22:58
Czy to ten sam Tomek, ktory tlumaczyl gosciowi, ze w Dubaju pracownikow obslugi, ktorych jedyna rola jest stworzenie miejsc pracy i doradzenie klientowi (bo poza sprzateniem, wiekszosc z nich nie ma co robic) to zatrudnili 'dla bezpieczenstwa'. Bylem w Londynie tez i widzialem jak wyglada strajk 'pracownikow bezpieczenstwa' - czyli tych dwoch gosci za pustym okienkiem, bo nikt nie kupowal biletow w srodku dnia.
Piotr @ 27.02.2011 17:14
Widzę, że dyskusja rozgorzała na nowo. Bardzo dobrze, w związku z tym proponuję przenieść dyskusję na forum dyskusyjne gdzie utworzyłem już odpowiedni wątek wraz z ankietą. Forum znajdziecie w górnym menu lub po prawej stronie na prawo od komentarzy.

Nowsze (1 2 3 4 ) Starsze

Odpowiedz
Imię (wymagane)

Security Image

Wpisz tekst z obrazka (wymagane)
| Wykasuj dane

Komentarze

Departament propozycji: p ...

Obecne linie metra realizowane sa przez kogos na narkotykach kreca sie jak u przedszkolaka szczegolnie druga i na Goclaw.
- paolo

Montaż wizualnych i dotyk ...

cipro 1000 mg infection urinaire
ciprofloxacin drops side effects
ciprofloxacin 500 mg for uti
- CharlesDen

Budowa drugiej linii metr ...

Hello there,

My name is George, and I was wondering if you would like to have your website civ.pl promoted as a resource on my blog georgemartjr.com ?

We are updat ...
- George Martin Jr

Departament propozycji: p ...

Lotnisko Chopina
Kabaty-skrzyżowanie z M1 na stacji imielin
Wilanów, Zerzeń, radość,
Miedzeszyn, falenica
- 12345

Departament propozycji: p ...

III linia metra na Gocław jest dość słabym pomysłem, uważaj że należy z lomianek poprowadzić przez Tarchomin aż do radzymina ta linie, dobudowac można tramwaj podziemny na siekierki oraz roz ...
- Uxuddd

Metro na Wolę i na Targów ...

dobry pomysł na budowę 3 linii tej trasy
oby doszło do porozumienia tych stron.
- KAROL R

Departament propozycji: p ...

Czwarta linia metra w Warszawie z Wilanowa przez Sadybę wzdłuż Sobieskiego, przez Plac Unii Lubelskiej, stacje metra Politechnika, Dworzec Centralny i wzdłuż Alei Jana Pawła, obok Arkadii, p ...
- mateusz

Pies zatrzymał metro

We've arrievd at the end of the line and I have what I need!
- Arsenio

Metro dla niepełnosprawnych

That's a qu-tiiwktced answer to a difficult question
- Craig

Departament propozycji: p ...

Myślę, że na obecną chwilę, budowanie obwodowych linii metra w Warszawie nie ma sensu i nigdy nie będzie miało racji bytu, czyli takich otaczających Centrum i Środmieścia Warszawy.
Le ...
- Tomasz

© 2001-2011 Piotr Pietrzak

Niniejsza strona internetowa jest serwisem informacyjnym na temat Metra Warszawskiego. Jest to najstarsza strona o tematyce "metrowskiej" w polskim internecie, której założenie datuje się na połowę 2001 roku. Nie jest oficjalną stroną firmy Metro Warszawskie Sp. z o.o. Autor strony nie pracuje dla metra w Warszawie. W celu skontaktowania się z władzami Metra Warszawskiego należ udać się na oficjalną stronę spółki.