Sześć stacji wyłączonych z r ...

W najbliższy weekend, z ruchu zostanie wyłączonych sześć stacji: Świętokrzyska, Centrum, Politechnika, Pole Mokotowskie, Racławicka oraz Wie ...

Grzegorz

Dzisiaj rano nagle zmarł Pan Grzegorz Ledzion Członek Zarządu ,Dyrektor ds. Eksploatacji, wieloletni pracownik Metra Warszawskiego Sp. z o.o ...

Metro na Wolę i na Targówek

Zapadła decyzja odnośnie budowy kolejnych odcinków drugiej linii metra. Jednocześnie dobudowane zostaną po trzy stacje w obu kierunkach.

Wielki kredyt na nowe wagony ...

Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju udzieli kredytu na zakup pociągów dla drugiej linii metra. Według ratusza są jeszcze szanse, że jej budow ...
Content Management Powered by UTF-8 CuteNews
rss

Co słychać pod ziemią

Metro przez 24 godziny? Radni na "tak", ratusz na "nie"

Podróże metrem w ciągu dnia przestały niektórym warszawiakom wystarczać. Rozpoczęła się akcja zbierania podpisów pod petycją o całodobowe kursy. Ratusz mówi pomysłowi "nie", ale większość radnych jest na "tak".

Jak twierdzą jej organizatorzy akcji, chodzi o to, by powrót do domu późną nocą nie musiał ograniczać się do rzadko kursujących autobusów nocnych czy taksówek, na które nie wszystkich stać.

- Myślę, ze odpowiedzią na pytanie, czy jest taka potrzeba są sami mieszkańcy Warszawy. Jeżeli uda nam się zebrać 20 tysięcy podpisów, to decyzja leżeć będzie po stronie pani prezydent – mówi Michał Wiąckiewicz, twórca petycji. - Liczymy, że dostrzeże taką potrzebę - dodaje.

PO podzielona

Na razie akcję poparło ponad 3 tys. osób. Ale jest też już stanowcza opinia władz miasta. Niestety, nie po myśli organizatorów. - To rozwiązanie byłoby trudne do zrealizowania i w zasadzie mało potrzebne – ocenił w programie "Witaj Warszawo!" Andrzej Skwarek, rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego. To zdanie podziela radny PO Maciej Wyszyński. - To jest niepotrzebne obciążenie pracowników i samej linii metra ponieważ w nocy, z tego co wiem, są jakieś kontrole i sprawy techniczne, więc i tak trzeba było zatrzymywać metro – przekonuje

Innego zdania jest jednak jego kolega klubowy Dariusz Dolczewski. - W weekend to jest obowiązkowe. W tygodniu wydaje się zasadne, żeby metro jeździło częściej w nocy, jeżeli tego chcą warszawiacy - zaznacza Dolczewski.

SLD nie ma wątpliwości

Zdecydowane "tak" dla metra przez całą dobę mówią za to radni lewicy. I sami chcą złożyć interpelację do prezydent warszawy. - Metro jest najskuteczniejszym środkiem komunikacji w naszym mieście. Powinniśmy go wykorzystywać i w budżecie powinny się znaleźć pieniądze, żeby metro jeździło całą dobę - przekonuje Sebastian Wierzbicki z SLD. Podpisy pod petycją dla całodobowego metra będą zbierane do 28 lutego przy stacji Centrum.

04 grudnia 2010
Komentarzy: 31
Tome @ 10.01.2011 22:13
Metro przez lata funkcjonowania zamknięto ze 3-4 razy i to jedynie na krótkim odcinku
Człowieku co ty bredzisz, jakie czujniki wykrywające awarie,jakie jadące automaty
Przeglądy robi się po to aby do awarii dochodziło jak najrzadziej,
Każda awaria w szczycie przewozowym powoduje chaos a w rezultacie paraliż metra
Owszem jakiś czujnik zadziała sygnalizując awarię którą trzeba usunąć, wyłączyć napięcie, wejść do tunelu. Efekt opisany powyżej
Po to systemy sprawdza się w nocy aby w dzień działały niezawodnie,
I na koniec w czym pomoże jakiś czujnik kiedy trzeba wymienić zużyte szyny, zrobić przegląd napędu zwrotnicy, uszczelnić tunel
Kiedy robić te prace
xcxc @ 18.01.2011 03:37
Czlowieku, a o czym ty piszesz? Co to sredniowiecze, ze tylko biegnacy czlowiek jest w stanie sprawdzic stan techniczny?! Czujnik sprawdzi duzo szybciej, sprawniej, bezpieczniej niz czlowiek. Nasza percepcja jest mocno ograniczona. Wymiana zuzytych szyn? Przeglad napedu zwrotnicy? Uszczelnienie tunelu? Nie ma sprawy - raz, ze moglby to szybciej robic automat, a z jego braku czlowiek. Wystarczy, ze metro pracujace w tych nocnych godzinach mialoby w rozkladzie ostrzezenie - w przypadku prac konserwacyjnych wymagajacych dluzszych napraw uruchamia sie komunikacje zastepcza autobusowa. I tyle. Takich dluzszych (kilkugodzinnych) napraw codziennie sie nie robi...
Tomek @ 18.01.2011 12:55
Najgorsze w tym wszystkim jest to że laicy którzy nie mają za grosz pojęcia wypisują .
kosmiczne BZDURY.
Dla poparcia swoich IDIOTYZMÓW wymyślają jakieś obdarzone inteligencją czujniki które nie tylko sprawdzają ale i same naprawiają infrastrukturę w tunelu
Automat wymieniający szyny w tunelu czy rozbierający napęd zwrotnicy, he he a to dobre normalne sf.
Muszę się zapytać chłopaków z działu torowego po co sami się męczą wymieniając szyny, przecież mogą puscić do tunelu awtomata
Nie no nie wytrzymam nie wiem tylko czy śmiać się, czy płakać z poziomu umysłowego osobników wypisujących takie posty
Uruchamianie metra w nocy tylko po to aby zaraz je zamknąć z powodu prac konserwacyjnych to super pomysł godny "awtomatów"
Skąd się biorą takie idiotyzmy
Łukasz @ 20.01.2011 22:00
A nie może jeździć wahadłowo?
fddf @ 01.02.2011 14:07
Pewnie nie moze, bo x nie-laikow stracilo by prace, albo musialo by ja ciezej wykonywac. W metrze londynskim ma byc automatyzacja skladow- u nas nawet o czyms takim sie nie sni. Francuzi od dawna nie maja "kierowcow" - motorniczych na najnowszej linii. Anglicy z kolei na zautomatyzowanej linii maja cos w rodzaju zapowiadacza przystankow, bo trzeba bylo uratowac stanowisko pracy 'specjalisty'.

A czujnikow sie nie wymysla na zapas (rzadko kiedy jesli chodzi o najnowsze rozwiazania do panstwowych koleji/metra) tylko sa. Bedzie zapotrzebowanie na bardziej intelignetne- to jest zgloszenie propozycji od wladz to inzynierowie je opracuja. Metro nie jest rzecza, ktora kazdy ma w domu a powstaje na zamowienia rzadowe. konserwacja nie musi trwac xx godzin jak sto lat temu tylko moze szybciej.

Ale musi byc wola polityczna(chocby mniej wydawac na PR HGW), nie mowiac juz o woli 'specjalistow' ktorzy beda kurczowo trzymac sie stolkow, vide wzrost liczby urzednikow po informatyzacji urzedow....
Tomek @ 02.02.2011 00:14
No i znowu kolejny stek bzdur, nawet w zautomatyzowanym metrze jest przerwa technologiczna na przeglądy i konserwacje w tunelu, nawet tam metro nie kursuje w nocy. W takich Włoszech pełnym nocnych turystów metro kursuje do 23.30
Nawet w pełni zautomatyzowanym metrze w Dubaju zatrudniono dużą ilość personelu stacyjnego i pokładowego. Raz aby nie pozbawiać ludzi pracy po drugie aby miał im kto pomóc w przypadku awarii czy wypadku
Po wypadku w zautomatyzowanym metrze w Kopenhadze kiedy to automatyczny system nie zatrzymał się przed człowiekiem na torach i rozsmarował go przez dwie stacje posadzono tam człowieka
No ale w Polsce w myśl poprawności politycznej trzeba rozpieprzyć metro, zniszczyć je techniczne bo OSZOŁOMOWI zachciało się nocnych kursów
Czarek @ 02.02.2011 11:11
Żeby rozwiać wątpliwości, może ktoś napisze jakie prace, wykonywane są w tunelu i ile zajmują czasu? Wtedy będzie mona dyskutować nad częstotliwością i długością.
Tomek @ 02.02.2011 11:49
W tunelu w nocy pracują niemal wszystkie służby, niektóre prace jak np szlifowanie szyn czy wymiana szyn rozłożone są na kilka tygodni bo zajmują tyle czasu. Reszta prac np konserwacja rozjazdów, przegląd urządzeń zabezpieczenia ruchu defektoskopia szyn trwają od gwizdka do gwizdka czyli równo 3 godziny tyle czasu jest na robienie przeglądu
Doliczyć do tego należy prace innych służb sprawdzanie urządzeń wodociągowych przepompowni, wentylatorów, przeglądy i wyłączenia urządzeń energetycznych
Tomek @ 02.02.2011 12:21
Doszedłem do wniosku że przedstawianie harmonogramu prac w tunelu mija się z celem, do zacietrzewionego oszołoma i tak nic nie dotrze
Lepsze są godziny otwarcia metra w innych krajach
Londyn 5.30-0.30 w święta od 6.30-0.00 ale tego nie mogę potwierdzić
Paryż 5.30-1.15 swięto 2.15
Rzym 5.00-23.30
I teraz pytanie za 100% dlaczego w Anglii, Francji, Włoszech metro NIE KURSUJE w nocy, dlaczego godziny otwarcia ma bardzo podobne jak w Warszawie
Czy anglikom, francuzom, włochom nie chce się pracować, czy powód jest zgoła inny ????
Nikt mi nie wmówi że w Warszawie jest więcej turystów zwiedzających w nocy Warszawę niż np we Włoszech czy Paryżu
Czarek @ 03.02.2011 10:10
Tomku, trochę przesadzasz. Nie jestem specjalistą z tej tematyki, ale rozsądne argumenty do mnie trafiają. Rozsądne znaczy w tym wypadku albo harmonogram serwisu, albo rachunek ekonomiczny. Powoływanie się na inne sieci nie wystarczy. Zawsze ktoś jest pierwszy.

Nowsze (1 2 3 4 ) Starsze

Odpowiedz
Imię (wymagane)

Security Image

Wpisz tekst z obrazka (wymagane)
| Wykasuj dane

Komentarze

Departament propozycji: p ...

Obecne linie metra realizowane sa przez kogos na narkotykach kreca sie jak u przedszkolaka szczegolnie druga i na Goclaw.
- paolo

Montaż wizualnych i dotyk ...

cipro 1000 mg infection urinaire
ciprofloxacin drops side effects
ciprofloxacin 500 mg for uti
- CharlesDen

Budowa drugiej linii metr ...

Hello there,

My name is George, and I was wondering if you would like to have your website civ.pl promoted as a resource on my blog georgemartjr.com ?

We are updat ...
- George Martin Jr

Departament propozycji: p ...

Lotnisko Chopina
Kabaty-skrzyżowanie z M1 na stacji imielin
Wilanów, Zerzeń, radość,
Miedzeszyn, falenica
- 12345

Departament propozycji: p ...

III linia metra na Gocław jest dość słabym pomysłem, uważaj że należy z lomianek poprowadzić przez Tarchomin aż do radzymina ta linie, dobudowac można tramwaj podziemny na siekierki oraz roz ...
- Uxuddd

Metro na Wolę i na Targów ...

dobry pomysł na budowę 3 linii tej trasy
oby doszło do porozumienia tych stron.
- KAROL R

Departament propozycji: p ...

Czwarta linia metra w Warszawie z Wilanowa przez Sadybę wzdłuż Sobieskiego, przez Plac Unii Lubelskiej, stacje metra Politechnika, Dworzec Centralny i wzdłuż Alei Jana Pawła, obok Arkadii, p ...
- mateusz

Pies zatrzymał metro

We've arrievd at the end of the line and I have what I need!
- Arsenio

Metro dla niepełnosprawnych

That's a qu-tiiwktced answer to a difficult question
- Craig

Departament propozycji: p ...

Myślę, że na obecną chwilę, budowanie obwodowych linii metra w Warszawie nie ma sensu i nigdy nie będzie miało racji bytu, czyli takich otaczających Centrum i Środmieścia Warszawy.
Le ...
- Tomasz

© 2001-2011 Piotr Pietrzak

Niniejsza strona internetowa jest serwisem informacyjnym na temat Metra Warszawskiego. Jest to najstarsza strona o tematyce "metrowskiej" w polskim internecie, której założenie datuje się na połowę 2001 roku. Nie jest oficjalną stroną firmy Metro Warszawskie Sp. z o.o. Autor strony nie pracuje dla metra w Warszawie. W celu skontaktowania się z władzami Metra Warszawskiego należ udać się na oficjalną stronę spółki.