Nowa trasa Szybkiej Kolei Miejskiej

Kategoria bardzo obszerna, można tu dyskutować na wiele tematów od PKP do TGV :)

Moderatorzy: Piotr, Czarek

Nowa trasa Szybkiej Kolei Miejskiej

Postprzez Ryflak » Wt mar 28, 2006 7:26 pm

Z Pruszkowa do Rembertowa - nowa trasa Szybkiej Kolei Miejskiej

Czy pociągi Szybkiej Kolei Miejskiej zamiast do Falenicy zaczną jeździć do Pruszkowa? Taką roszadę planują władze stolicy. Chcą jednak dopłat od gmin podwarszawskich.

- Pociągi SKM na linii do Falenicy są za mało wykorzystywane. Dlatego chcemy je skierować przez Ursus do Pruszkowa, bo na tej trasie są ogromne problemy komuni-
kacyjne, głównie z powodu remontu Al. Jerozolimskich - ujawnił "Gazecie" Mirosław Kochalski, komisarz Warszawy. Liczy, że miejskie pociągi mogłaby dojeżdżać do Prusz-
kowa już w czerwcu tego roku. Teraz rzeczywiście na trasie z Falenicy do Dworca Zach-odniego wiele pociągów SKM wozi powietrze. Wagony zapełniają się tylko podczas kilku kursów w godzinach szczytu. Zaś na trasie z Grodziska przez Ursus do centrum w pocią-gach niemal przez cały dzień panuje ogromny ścisk. Na razie jeżdżą tam jedynie składy Kolei Mazowieckich, a zatem gdyby dodatkowo pojawiły się pociągi SKM, komunikacja z centrum znacznie by się poprawiła.

- To wspaniały pomysł. Teraz w pociągach czujemy się jak sardynki w puszkach. W dod -atku wagony często są zdewastowane. Może wreszcie podróż do centrum odbywałaby się
w przyzwoitych warunkach - mówi Aneta Zawieja z Ursusa.

Na razie padła wstępna propozycja, żeby pociągi jeździły z Pruszkowa przez Śródmieście do Rembertowa. Zyskaliby zatem także mieszkańcy tej ostatniej dzielnicy. - Rzeczywiście, na zeszłotygodniowym spotkaniu z przewoźnikami szefowie SKM zaproponowali taką trasę. Czekamy jednak na oficjalny wniosek w tej sprawie - mówi Ryszard Bandosz, rzecznik mazowieckiego oddziału spółki PKP Polskie Linie Kolejowe. Spółka ta ustala rozkład jazdy
i przydziela kursy przewoźnikom. Jerzy Obrębski, prezes Szybkiej Kolei Miejskiej, powie -dział "Gazecie", że zgłosi się z oficjalnym wnioskiem do kolejarzy o rezerwacje kursów dopiero wtedy, gdy ostateczną decyzję w sprawie nowej trasy podejmie Zarząd Transportu Miejskiego. Jak się dowiedzieliśmy, ZTM dopiero rozpoczął rozmowy z władzami Pruszkowa i Piastowa na temat dofinansowania kursów Szybkiej Kolei Miejskiej. Ratusz tłumaczy, że nie da się wozić pasażerów gmin podwarszawskich, jeśli ich władze nie dorzucą się do tego przedsięwzięcia. Pruszków nie wyklucza, że będzie płacił.

- Oczywiście bardzo byśmy chcieli, żeby pociągi SKM dojeżdżały do naszego miasta. Będz-iemy dopłacać do nich, o ile kwoty nie będą zbyt wygórowane - zastrzega wiceprezydent Pruszkowa, Andrzej Kurzela.

W Piastowie też nie mówią "nie", choć przyznają, że raczej woleliby dać pieniądze na remont stacji.

Czy czerwcowy termin zmiany trasy SKM jest realny? Nie wiadomo. Na razie jest pewne, że latem szykuje się ogromne zamieszanie na torach. Remontowany będzie tunel średni -cowy. Przynajmniej przez dwa miesiące pociągi podmiejskie będą omijały Dworzec Śród -
mieście. Część z nich ma jeździć przez Dworzec Centralny i Gdański. Tamtędy mogłyby także jeździć pociągi miejskie.

------ http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34862,3240922.html
Ryflak
Początkujący
Początkujący
 
Posty: 73
Dołączył(a): Śr sie 17, 2005 5:28 pm
Lokalizacja: WARSZAWA

Postprzez Wengiel » Cz mar 30, 2006 7:28 pm

Do Ursusa SKM niewątpliwie by się przydała.
Ale do całej tej sprawy mam mieszane uczucia. Zamówił kaczor "nowiutkie" pociągi, żeby przed wyborami lsniły, a teraz władze Warszawy nie wiedzą, co z nimi zrobić. Żeby nie było- samą ideę SKM jak najbardziej popieram.
Wengiel
Początkujący
Początkujący
 
Posty: 78
Dołączył(a): Wt sie 30, 2005 1:59 pm

Postprzez Miki » Wt lis 07, 2006 5:33 pm

hmm... teoretycznie jak by spojrzeć na transport kołowy(korki, korki, korki!) to powiedzenie, że z Falenicy pociągi wiozą powietrze wydaje się dziwne, ale nie wiem, nigdy nie jechałem :oczko:
natomiast nie mogę narzekać na trasę do Rembertowa(obecnie trochę dalej a zdaje się, że Wola Grzybowska leży nawet w obrębie karty miejskiej:)) bo dzięki temu mam jak dojechać na lektoraty zamiast tłuc się godzinę 519/408/143... :D

słyszałem, że po remoncie tunelu trasa i tak zostanie taka jaka jest. na dwie trasy nie ma co liczyć(mamy tylko 6 składów SKM)
Ostatnio edytowano N lis 19, 2006 11:06 pm przez Miki, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Miki
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 14
Dołączył(a): Pn lis 06, 2006 11:16 pm
Lokalizacja: Miasto Stołeczne

Postprzez WSW » Śr lis 08, 2006 12:02 pm

teraz juz 7 - po przedluzeni linii do Wesolej, SKM pozyczylo (pozyczy?) jeden sklad od trojmiasta, zeby trasę moglo obslugiwac 6 zespołów na raz
WSW
Znawca
Znawca
 
Posty: 160
Dołączył(a): Wt paź 04, 2005 12:08 am

Postprzez Miki » Śr lis 08, 2006 6:59 pm

z tego co zrozumiałem z doniesień prasowych to my wysłaliśmy jeden skład na jakieś targi do trójmiasta i... pożyczyliśmy(oczywiście za kasę) jeden... z Gdańska :brawo:
da... :mur:

PS nawet nie wiedziałem, że w Trójmieście już jeżdżą takie pociągi, przyzwyczaiłem się, ze ich SKM-ki mają wygląd "żółtków"
Avatar użytkownika
Miki
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 14
Dołączył(a): Pn lis 06, 2006 11:16 pm
Lokalizacja: Miasto Stołeczne

Postprzez MeWa » So lis 11, 2006 2:18 am

Miki napisał(a):z tego co zrozumiałem z doniesień prasowych to my wysłaliśmy jeden skład na jakieś targi do trójmiasta i... pożyczyliśmy(oczywiście za kasę) jeden... z Gdańska :brawo:
da... :mur:
ale już daaawno wróćił.

Do obsługi SKM potrzeba obecnie 5 składów, jeden skład jest na przeglądach w Nowym Sączu i skład rezerwowy wypożyczony został z Trójmiasta.

Miki napisał(a):PS nawet nie wiedziałem, że w Trójmieście już jeżdżą takie pociągi, przyzwyczaiłem się, ze ich SKM-ki mają wygląd "żółtków"
bo tam jeżdżą tylko żółtki, a co najwyżej zmodernizowane :)

teoretycznie jak by spojrzeć na transport kołowy to powiedzenie, że z Falenicy pociągi wiozą powietrze wydaje się dziwne,
jak spojrzy się na ówczesny czas przejazdu i częstotliwość kursowania, to wcale nie wydaje się to takie dziwne.
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Postprzez Krzysztof Szymanik » So lis 11, 2006 4:13 am

MeWa napisał(a):
Miki napisał(a):z tego co zrozumiałem z doniesień prasowych to my wysłaliśmy jeden skład na jakieś targi do trójmiasta i... pożyczyliśmy(oczywiście za kasę) jeden... z Gdańska :brawo:
da... :mur:
ale już daaawno wróćił.

Do obsługi SKM potrzeba obecnie 5 składów, jeden skład jest na przeglądach w Nowym Sączu i skład rezerwowy wypożyczony został z Trójmiasta.
Dwa: :niewolno: EN71-46 i EW58-11 (jeszcze nie przybył).

MeWa napisał(a):
Miki napisał(a):PS nawet nie wiedziałem, że w Trójmieście już jeżdżą takie pociągi, przyzwyczaiłem się, ze ich SKM-ki mają wygląd "żółtków"
bo tam jeżdżą tylko żółtki, a co najwyżej zmodernizowane :)
Nie tylko, aczkolwiek w większości żółtki. SKM Trójmiasto eksploatuje obecnie ezt EN57, EN71 i EW58 (który, w przeciwieństwie do dwóch poprzednich typów, bynajmniej "żółtkiem" vel "kiblem" nie jest"). :oczko:
Avatar użytkownika
Krzysztof Szymanik
Znawca
Znawca
 
Posty: 356
Dołączył(a): N kwi 17, 2005 9:43 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez MeWa » N lis 19, 2006 6:55 pm

Krzysztof Szymanik napisał(a):
MeWa napisał(a):
Miki napisał(a):z tego co zrozumiałem z doniesień prasowych to my wysłaliśmy jeden skład na jakieś targi do trójmiasta i... pożyczyliśmy(oczywiście za kasę) jeden... z Gdańska :brawo:
da... :mur:
ale już daaawno wróćił.

Do obsługi SKM potrzeba obecnie 5 składów, jeden skład jest na przeglądach w Nowym Sączu i skład rezerwowy wypożyczony został z Trójmiasta.
Dwa: :niewolno: EN71-46 i EW58-11 (jeszcze nie przybył).
i nigdy nie przybędzie. Jamnik pod koniec listopada wraca do Trójmiasta i przyjeżdżają dwa zwykłe kible

MeWa napisał(a):SKM Trójmiasto eksploatuje obecnie ezt EN57, EN71 i EW58 (który, w przeciwieństwie do dwóch poprzednich typów, bynajmniej "żółtkiem" vel "kiblem" nie jest"). :oczko:
ZTCW to EW58 nie kursują już - są odstawione.
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Postprzez Miki » N lis 19, 2006 10:47 pm

A powiedzcie mi proszę taką rzecz. SKM dojeżdża do Woli Grzyboskiej, ale nawraca dopiero w Sulejówku(Sulejówku Miłosnej jak przeczytałem w Wiki). To spory kawał drogi i są stacje po drodze. Dlaczego kolejka nie zatrzymuje się po drodze? Czy to jak zwykle niedogadanie się urzędasów a'la MZA gdzie autobusy przejeżdżają przez miasteczka, ale się nie zatrzymują bo urzędnicy z zajezdni i z samorządu się nie dogadali?

Druga sprawa. Na planie Warszawy nie widziałem gdzie pociągi mogą tam nawrócić, zobaczyłem dopiero na Google earth jakąś najzwyklejszą zwrotnicę w Sulejówku(zdecydowanie nie zanm tych terenów, nigdy tam nie byłem). To tam zmieniają kierunek?
Swoją drogą mimo śmiesznie małego ruchu to tam wcale nie wydaje się bezpiecznie. Raz, może dwa na godzinę przejedzie towarowy, do tego dochodzą osobówki, nawracająca SKM-ka i od czasu do czasu jakiś dalekobieżny do bratnich narodów(w tym słynny Ost-West). Hmm :khem:


Na koniec mam ciekawostkę. Wsidając na Woli kasownik pokazał mi drugą strefę. Potem urządzenie kanarinios także(chociaż zdaje się, że te dwie rzeczy mają akurat wspólną bazę danych). Pojedyńczy wypadek czy norma? Jest ktoś z Wesołej?


A co do składów to powinno być ze dwa razy więcej. W Rembridż trzeba czekać 0,5h żeby się stamtąd wydostać o Woli już nie wspomnę bo naprawdę nie wiem po co puszczać SKM co 2h i w dodatku zabierać składy z Rembertów-Pruszków.
Tym razem już naprawdę kończę :lol:
Ostatnio edytowano N lis 19, 2006 11:04 pm przez Miki, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Miki
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 14
Dołączył(a): Pn lis 06, 2006 11:16 pm
Lokalizacja: Miasto Stołeczne

Postprzez xxl » N lis 19, 2006 11:02 pm

SKM dojeżdza tylko do Woli Grzybowskiej tylko dlatego że szanowny Pan burmistrz Sulejówka nie jest w żaden sposób zainteresowany dopłatą do SKM jak czynią to inne gminy.
Z tego co czytałem to mieszkańcy skarzą się że burmistrzowi szkoda nawet pieniędzy aby dopłacić do większej ilosći autobusów na terenie Sulejówka
A pociągi muszą z przyczyn technicznych zawracać w Sulejówku,ale jest to liczone jako podsył
xxl
Znawca
Znawca
 
Posty: 224
Dołączył(a): Śr gru 15, 2004 8:20 pm

Postprzez MeWa » Cz lis 23, 2006 5:07 pm

Miki napisał(a):ruga sprawa. Na planie Warszawy nie widziałem gdzie pociągi mogą tam nawrócić, zobaczyłem dopiero na Google earth jakąś najzwyklejszą zwrotnicę w Sulejówku(zdecydowanie nie zanm tych terenów, nigdy tam nie byłem). To tam zmieniają kierunek?
Swoją drogą mimo śmiesznie małego ruchu to tam wcale nie wydaje się bezpiecznie. Raz, może dwa na godzinę przejedzie towarowy, do tego dochodzą osobówki, nawracająca SKM-ka i od czasu do czasu jakiś dalekobieżny do bratnich narodów(w tym słynny Ost-West). Hmm :khem:
po to są systemy sterowania, by było bezpiecznie! Tak,pociągi zawracają w Sulejówku Miłośnie - jest tam dodatkowa krawędź peronowa.

A pociągi to trzeba kupić, ich produkcja trochę potrwa... Zresztą zbyt często SKM nie będzie jeździło, bo są też inne pociągi
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Postprzez Odys » Pt lut 22, 2008 3:58 pm

Dziś znów powróciła do mnie sprawa SKM Białółęka. Mam nadzieję że miasto coś wreszcie w tej sprawie zrobi bo krew człowieka zalewa gdy musi stać w korkach na Modlińskiej. Byłoby pół biedy gdyby nie było tego ścisku w busach, ale na Modlińskiej jak nie stoisz w korku to stoisz na przystanku...
Jak pomyślę o perspektywie równie "ekspresowego" powrotu to po prostu chce się wyć :_:

Puszczenie SKM tylko CHoszczówka- Gdański i stworzenie infrastruktury przy stacjach W. Płudy, W. Choszczówka to chyba zbyt wiele jak na możliwości miasta które ma możliwość wykorzystania 50% zasobów budżetowych tylko z powodu braku infrastruktury komunikacyjnej... :shock:
Odys
Znawca
Znawca
 
Posty: 350
Dołączył(a): Śr mar 02, 2005 3:40 pm

Postprzez Wengiel » So mar 01, 2008 3:21 am

Odys napisał(a):Dziś znów powróciła do mnie sprawa SKM Białółęka. Mam nadzieję że miasto coś wreszcie w tej sprawie zrobi bo krew człowieka zalewa gdy musi stać w korkach na Modlińskiej. Byłoby pół biedy gdyby nie było tego ścisku w busach, ale na Modlińskiej jak nie stoisz w korku to stoisz na przystanku...
Jak pomyślę o perspektywie równie "ekspresowego" powrotu to po prostu chce się wyć :_:
Przede wszystkim miasto miasto mogłoby w końcu przeznaczyć kawałek budżetu na zakup kolejnych składów dla SKM, skoro są pieniądze na nowe autobusy i tramwaje. Już obecna linia SKM nie wyrabia z braku składów, a tymczasem mogły by powstać kolejne.
Puszczenie SKM tylko CHoszczówka- Gdański i stworzenie infrastruktury przy stacjach W. Płudy, W. Choszczówka to chyba zbyt wiele jak na możliwości miasta które ma możliwość wykorzystania 50% zasobów budżetowych tylko z powodu braku infrastruktury komunikacyjnej... :shock:
Puszczenie SKMki tylko do Choszczówki bez Legionowa to trochę jak pośpieszny Poznań- Pruszków, Białystok- Wołomin, albo Kraków- Piaseczno. Dojazd z Legionowa do Warszawy to też niezły sajgon i gruzja, a w szczycie jest stamtąd 14 autobusów na godzinę. Ze już nie wspomnę o tym, że na Choszczówce nie ma torów odstawczych i składy i tak siłą rzeczy musiałyby obracać w Legionowie.
Wengiel
Początkujący
Początkujący
 
Posty: 78
Dołączył(a): Wt sie 30, 2005 1:59 pm

Postprzez Piwoslaw » So mar 01, 2008 8:10 am

Wengiel napisał(a):Przede wszystkim miasto miasto mogłoby w końcu przeznaczyć kawałek budżetu na zakup kolejnych składów dla SKM, skoro są pieniądze na nowe autobusy i tramwaje. Już obecna linia SKM nie wyrabia z braku składów, a tymczasem mogły by powstać kolejne.

Wczoraj przeczytałem w "Rz", że SKM pożyczyła dwa składy EN57 od Przewozów Regionalnych i od jutra trzy z ośmiu pociągów będą podwójne.
Avatar użytkownika
Piwoslaw
Donator
Donator
 
Posty: 305
Dołączył(a): So mar 24, 2007 4:20 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Czarek » So mar 01, 2008 8:27 am

Piwoslaw napisał(a):
Wengiel napisał(a):Przede wszystkim miasto miasto mogłoby w końcu przeznaczyć kawałek budżetu na zakup kolejnych składów dla SKM, skoro są pieniądze na nowe autobusy i tramwaje. Już obecna linia SKM nie wyrabia z braku składów, a tymczasem mogły by powstać kolejne.

Wczoraj przeczytałem w "Rz", że SKM pożyczyła dwa składy EN57 od Przewozów Regionalnych i od jutra trzy z ośmiu pociągów będą podwójne.


Fajnie, teraz znowu będę mógł trafić na stare "kible". Wybieram SKM bo jest wygodniej. Płacę za bilet do ZTM a tu stary EN57...

Ale ok... jeśli częstotliwość miałaby się zwiększyć... A tu proszę - długość składów. Jak uciekał mi SKM ze Śródmieścia i musiałem czekać 30 min tak czekał będę...

No i te KM będą teraz jeszcze bardziej puste. Takie "pociągi ziemia powietrze" - jeżdżą po ziemi, wożą powietrze...
Czarek
Znawca
Znawca
 
Posty: 215
Dołączył(a): N lis 11, 2007 9:54 pm

Następna strona

Powrót do Pociągi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron