przez MaDzik » Pt lis 24, 2006 9:23 pm
Ludziska!!! O czym Wy wogóle mówicie??? Nie wiecie jak sytuacja wygląda a tłumaczycie jak byście wiedzieli. Jest tak:
W tunelu na stacji A01, A07, A11, A18 są specjalne perony technologiczne po których przechodzą maszyniści przy zawracaniu pociągów (zmianie kabiny). Jeśli jakiś delikwent (pasażer) wyjedzie w perony technologiczne to się za bardzo nic nie stanie. Szczególnie, jeśli pociągiem ALSTOM, bo ten nie otwiera drzwi przy zawracaniu. Pasażer poprost nie wyjdzie z pociągu. Gorzej przy pociągach ruskich, bo w nich nie ma drzwi z kabiny maszynisty po dwóch stronach i trzeba przechodzić przez skład, żeby wyjść z kabiny, dlatego trzeba otworzyć drzwi. Dlatego pociągi ruskie są bardziej sprawdzane przy wjeździe w tory odstawcze. W sumie jak maszynista idzie na drugą stronę peronem to zwróci uwagę, że ktoś jest w pociągu.
Co do przechodzenia maszynistów po torach to raczej żadko do takich wytuacji dochodzi. Najczęściej maszynista na peron technologiczny dostaje się innym pociągiem. Jeśli już trzeba przejść po torach to są tam wyrysowane specjalne ścieżki bezpieczeństwa. Omijają one szynę prądową. Inna sprawa, że sama szyna prądowa jest pod osłoną dielektryczną.
Co do stwierdzenia:
"Gdzie Ty masz trzecią szynę na rozjeździe w tunelu?"
muszę powiedzieć, że przy rozjazdach występuje też szyna prądowa, z tym, że z drugiej strony.
Najlepsze jest to:
"na terenie stp kabaty 3szyna konczy sie za wyjazdem z tunelu i prad jest dostarczany jakos "pałąkami" (ja nigdy nie pamietam ja to sie nazywa)"
Osobie, któa to napisała polecam przejechanie się na Kabaty i zobaczenie Live jak to wygląda. Przez ogrodzenie STP widać, że jest dokładnie tak samo jak w tunelu. Żadnych pałąków czy jak to się tam nazywa!!!
PozdrawiaM!!!