Przerobiony alstom na torach PKP(pomysł)

Ta kategoria jest poświęcona taborowi Metra Warszawskiego, a więc można tu poruszać tematy wagonów rosyjskich z serii 81 jak i składów Metropolis produkcji Francuskiej.

Moderatorzy: Piotr, Czarek

Czy SKM mogło by jeździć w tunelach metra?

Tak
3
23%
Nie
6
46%
Raczej tak
4
31%
Raczej nie
0
Brak głosów
 
Liczba głosów : 13

Przerobiony alstom na torach PKP(pomysł)

Postprzez siekacz » So lis 18, 2006 4:40 pm

Czy Skm sprawdziłby się w tunelach metra? Odpowiadajcie!!!
siekacz
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 25
Dołączył(a): Wt lis 07, 2006 1:57 am
Lokalizacja: Milicz, 330 km od stolicy

Postprzez Aufhauser » So lis 18, 2006 5:01 pm

Nie
Aufhauser
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 44
Dołączył(a): So wrz 23, 2006 11:05 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez xxl » So lis 18, 2006 11:43 pm

A jak sobie to wyobrażasz????. Inna skrajnia,inne wymiary zupełnie inny sposób zasilania,inne napięcie,inne systemy sterowania łącznosci itp
Najważniejsze pytanie, po co ?????
xxl
Znawca
Znawca
 
Posty: 224
Dołączył(a): Śr gru 15, 2004 8:20 pm

Postprzez siekacz » N lis 19, 2006 12:56 am

Po pierwsze skm przejechało by tylko przez Centrum - świętokrzyską - Ratusz - Muranów -Dw. Gdański i tam by wjechało na tory PKP. Na tyle chyba wystarczą akumulatory. Albo można by dorobić to co w metrze służy do pobierania zasilania z 3 szyny. Ten sam rozstaw torów, a sam pociąg wjeżdżałby prę razy dziennie.

Po drugie. W innych miastach łączy się środki transportu zbiorowego po to by oszczędzić ludziom biegania między stacjami i przystankami.
siekacz
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 25
Dołączył(a): Wt lis 07, 2006 1:57 am
Lokalizacja: Milicz, 330 km od stolicy

Postprzez aessar » N lis 19, 2006 1:06 am

Akumulatory służą tylko do potrzymania zasilania awaryjnego (oświetlenia i systemów (np.: łączności)). Nie zaś do jazdy.

Móc to można wszystko... ale czy warto?
Avatar użytkownika
aessar
Znawca
Znawca
 
Posty: 266
Dołączył(a): Cz lip 17, 2003 11:03 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez MeWa » N lis 19, 2006 6:42 pm

Po co? Metro w szczycie kursuje co 3 minuty, po co umieszczać tutaj SKM? Nie ma wjazdu przecież w Śródmieściu do tuneli metra, pociągi SKM nie są przystosowane do jazdy metrem - inne systemy sterowania, inna skrajnia . Jest to pomysł z gatunku s/f
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Postprzez Wengiel » So kwi 28, 2007 9:33 pm

Kwestia toboru nie byłaby wielkim problemem, pociąg o skrajni metra mógłby poruszać się po torach PKP, zasilanie dwusystemowe to też nie problem.
Jednak nie widzę sensu takiego rozwiązania. Trzeba byłoby wybudować łącznik między metrem, a PKP, co jest bardzo dużym kosztem. Poza tym pociąg ma swój promień skrętu, nie skręci prawie w miejscu jak tramwaj. taki łącznik musiałby albo za stacją metra Dworzec Gdański ostro wykręcać i zawracać spowrotem w stronę torów PKP, albo omijać i stację metra i stację PKP. Cały pomysł nazbyt nierealny, ogromne koszty, a korzyści znikome.
Generalnie Metro, SKM róznią się od tramwajów, które tworzą siatkę i można tworzyć linie z każdego punktu do każdego.
Wengiel
Początkujący
Początkujący
 
Posty: 78
Dołączył(a): Wt sie 30, 2005 1:59 pm


Powrót do Tabor metra

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron