MADRYT-plany TO TRZEBA ZOBACZYĆ uwaga duza fota

Jeżeli oprócz "naszego" Metra insteresujesz się kolejami podziemnymi w innych krajach i na innych kontynentach, zapraszam do dyskusji na tym forum.

Moderatorzy: Piotr, Czarek

MADRYT-plany TO TRZEBA ZOBACZYĆ uwaga duza fota

Postprzez diego » Pn lis 15, 2004 12:05 am

Sorrki za wielkość to jedyne takie wielkie jakie zamieszcze kiedykolwiek ale to jest po prostu MUS to kazdy musi zobaczyc!!!!
admin, mam nadzieje ze nie zdejmiesz tego (?) i prosze o to.

MADRYT zamierza rozbudowac swoją sieć o kolejne kilkadziesiąt kilometrów - do tego ma powstac takze kilka linii szybkiego tramwaju na obrzezach metropolii no i nowy tunel SKM (cercanias) w poprzek miasta

az serce zal sciska ze HISZPANIE (tu z wielkich liter i czola przed nimi chyle) mogą, a my niee. w Polsce w tym samym czasie ledwo dokonczy sie (OBY) kilka zaledwie kilometrow pierwszej linii.

M*A*D*R*Y*T
<brawo>

http://www.reed.edu/~reyn/plano_metro_c ... adri.G.gif
Głowa do góry! Jutro będzie lepiej.
Avatar użytkownika
diego
Donator
Donator
 
Posty: 266
Dołączył(a): Cz sie 28, 2003 8:07 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Postprzez MeWa » Pn lis 15, 2004 8:30 pm

my też możemy, wystarczy chcieć. Budowa metra może być finansowana z budżetu unijnego nawet w 60%, tylko Warszawa raczej sama nie wyłoży pozostałych 40% i dlatego też, tak jak w Madrycie konieczne jest wsparcie budżetu państwa.
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Postprzez iktoto » Pt lis 19, 2004 11:42 pm

Ale szczerze powiedziawszy dziwi mnie to, że jedyne w miarę prosperujące miejsce w Polsce potrzebuje wsparcia finansowego biedniejszych z prowincji. :???:
Metal motion comes in bursts
But the gas station can quench that thirst
Suspension cracked on an unmade road
The trucker's eyes read "overload!"
And out on the subway...
Avatar użytkownika
iktoto
Znawca
Znawca
 
Posty: 173
Dołączył(a): So paź 04, 2003 8:28 pm

Postprzez MeWa » So lis 20, 2004 10:46 pm

jakiego wsparcia prowincji?? Wiesz ile Warszawa płaci do budżetu i z niego otrzymuje?? A opłaty janosikowe - ok. 500 mln zł rocznie na rzecz biedniejszych samorządów??
Poza tym nawet Londyn otrzymywał wsparcie budżetu centralnego.
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Postprzez diego » Pn lis 22, 2004 11:48 am

ten temat pojawia sie na kazdym forum. faktem jest ze udzwigdzięcie tak wielkiego ciezaru, jakim jest budowa metra, przez jedno miasto, nie jest rzecza prosta, z drugiej jednak strony nie jest sprawiedliwe, ze z budzetu panstwa mialoby sie finansowac inwestycje tylko w jednym miescie (ok1,8mln) czemu cala reszta Polaków (ok36mln) nie moze liczyc tez na takie ekstra dofinansowanie.
i jeszcze jedno:
Warszawa daje tak duzo do budzetu bo tam sa wszystklie siedziby firm, urzedow, instytucji, itp., tam placi sie podatki, momo ze faktyczna dzialalnosc odbywa sie w calym kraju (NIECH ZYJE CENTRALIZACJA!!!). jakby wszystkie firmy mialy swe siedziby w Mielcu albo w Kanapkowie Dolnym, to wlasnie tam wnoszono by najwiecej podatkow. pytania retoryczne [pod rozwage]:
Czy to sprawiedliwe, ze wszystko jest w Wawie i dalej tam wszystko bedzie (łącznie z pieniedzmi, praca i inwestycjami)?
Czy to moralne, rzadac wiecej, od tych co maja mnej i jeszcze do tego narzekac?

...

jakby ktos chcial polemizowac na ten temat jeszcze to polecam forum skyscrapercity.com tam juz wszystko powiedziano na ten temat, a nawet az za duzo:

http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 210&page=3
oraz
http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... ge=6&pp=20
Głowa do góry! Jutro będzie lepiej.
Avatar użytkownika
diego
Donator
Donator
 
Posty: 266
Dołączył(a): Cz sie 28, 2003 8:07 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Postprzez MeWa » Pn lis 22, 2004 11:40 pm

po pierwsze - firmy wybierają Warszawę, bo to atrakcyjne miasto, po drugie Warszawa dostaje kilkanaście procent z budżetu tego, co wpłaca, ponadto płaci janosikowe, więc chyba naturalne, że chce, żeby więcej zostawało u nas, poza tym jakie miasto jest samo w stanie udźwignąc budowę metra?
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Postprzez diego » N sty 30, 2005 11:57 pm

oto dokładne plany dla kazdej linii, zawarte w planie w linku na samej górze.

strefa północna
L1/L4
Obrazek

L10b - metro ligero - lekkie metro
Obrazek

L10b c.d.
Obrazek

nowa linia tramwajowa A łacząca przyszłe stacje koncowe L1 i L4 z całkiem nową L10b
Obrazek
Głowa do góry! Jutro będzie lepiej.
Avatar użytkownika
diego
Donator
Donator
 
Posty: 266
Dołączył(a): Cz sie 28, 2003 8:07 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Postprzez diego » Pn sty 31, 2005 12:02 am

strefa południowa

L1
Obrazek

L3 i nowa stacja na L6 i poniżej c.d do L3
Obrazek
Obrazek

L11 (ta wyjątkowo krótka linia wreszcie wyciąfgnoie sie do 6stacji)
Obrazek
Głowa do góry! Jutro będzie lepiej.
Avatar użytkownika
diego
Donator
Donator
 
Posty: 266
Dołączył(a): Cz sie 28, 2003 8:07 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Postprzez diego » Pn sty 31, 2005 12:12 am

Strefa wschodnia

L7 i L7b (metro ligero = lekkie metro tak jak L11 w Barcelonie w obszarach miasta generujacych mniejsze potoki pasażerów)
Obrazek

L7b c.d.
Obrazek

L2
Obrazek

L5
Obrazek

L9 - nowa stacja Rivas Futura
Obrazek
Głowa do góry! Jutro będzie lepiej.
Avatar użytkownika
diego
Donator
Donator
 
Posty: 266
Dołączył(a): Cz sie 28, 2003 8:07 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Postprzez diego » Pn sty 31, 2005 12:20 am

strefa zachodnia

L10 - nowa stacja - Aviacion Espagnola
Obrazek

nowy tramwaj linii D zapewniający dojazd do L12 (metro sur)
Obrazek
c.d. Tram D
Obrazek
c.d. Tram D
Obrazek
tram C i B
Obrazek
c.d. tram B
Obrazek
c.d. tram C
Obrazek
Głowa do góry! Jutro będzie lepiej.
Avatar użytkownika
diego
Donator
Donator
 
Posty: 266
Dołączył(a): Cz sie 28, 2003 8:07 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Postprzez diego » Pn sty 31, 2005 4:19 pm

Madryt te same plany co powyżej, tyle że nie w naturze (naniesione na zdjęcia lotnicze) lecz na planie metra (tak, jak będzie to wyglądało juz na schemacie)

L2
Obrazek
Ostatnio edytowano Śr lut 09, 2005 11:57 pm przez diego, łącznie edytowano 1 raz
Głowa do góry! Jutro będzie lepiej.
Avatar użytkownika
diego
Donator
Donator
 
Posty: 266
Dołączył(a): Cz sie 28, 2003 8:07 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Postprzez diego » Pn sty 31, 2005 4:25 pm

c.d.:

L1
Obrazek
L1 pólnoc i L4 oraz L10, L10b i tram A
Obrazek
L9
Obrazek
L7 i L7b
Obrazek
tram C
Obrazek
L5
Obrazek
tram D
Obrazek
L3 i L11
Obrazek
tram B
Obrazek
L10b
Obrazek
Ostatnio edytowano Cz lut 10, 2005 1:52 am przez diego, łącznie edytowano 2 razy
Głowa do góry! Jutro będzie lepiej.
Avatar użytkownika
diego
Donator
Donator
 
Posty: 266
Dołączył(a): Cz sie 28, 2003 8:07 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Postprzez diego » Pn lut 07, 2005 11:40 pm

tu zdjecie jak przygotowano tunel do budowy nowej stacji podczas normalnego funkcjonowania metra. na linii L10 bedzie wybudowana dodatkowa stacja AVIACION-ESPAGNOLA, bez przerw w ruchu, będzie to "operacja na zywym organiźmie".

Obrazek
Głowa do góry! Jutro będzie lepiej.
Avatar użytkownika
diego
Donator
Donator
 
Posty: 266
Dołączył(a): Cz sie 28, 2003 8:07 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Postprzez diego » Cz lut 10, 2005 12:06 am

Hiszpanie rozbudowę swego 226,9km długiego metra zaczęli ponownie z grubej rury. pierwsze prace rozpoczęły sie we wrześniu ubiegłego roku i do roku 2007 planuje sie wybudować 72,7 km nowych linii metra wraz z 81 stacjami (z czego 5 będzie stacjami przesiadkowymi).
przy konstrukci nowych tuneli pracować ma 6 maszyn wiercących (tuneleradores), na pozostałych odcinkach rozrastającego sie systemu kolei podziemnej prace mają byc prowadzone metoda odkrywkową.
wraz z premetrem/szybkim tramwajem wzrost systemy szybkiej kolei ma osiągnąć ponad 90km. do tego dla madryckiego SKMu (cercanias) budowany jest drugi tunel śródmiejski o długości 8,3km (z trzema stacjami pośrednimi), który ma odciążyć istniejący już tunel oraz polepszyć skomunikowanie z najstarszą częścią miasta odległych przedmieść.
dokładniejsze opisy na stronie:
http://www.madrid.org/comun/transportes ... 02,00.html
Głowa do góry! Jutro będzie lepiej.
Avatar użytkownika
diego
Donator
Donator
 
Posty: 266
Dołączył(a): Cz sie 28, 2003 8:07 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Postprzez diego » Pt mar 04, 2005 4:58 pm

oprócz budowy całego stada nowych stacji metra oraz szybkiego tramwaju Madryt rwitalizuje także swoje najstarsze stacje metra, wyposażając je m.in. w windy tudzież inne udogodnienia dla niepełnosprawych.
tu linek do mapki rewitalizowanej linii nr 4

http://www.reed.edu/~reyn/Diapositiva9.S.jpg
Głowa do góry! Jutro będzie lepiej.
Avatar użytkownika
diego
Donator
Donator
 
Posty: 266
Dołączył(a): Cz sie 28, 2003 8:07 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Następna strona

Powrót do Świat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron