S K M w Wawie

Jeżeli oprócz "naszego" Metra insteresujesz się kolejami podziemnymi w innych krajach i na innych kontynentach, zapraszam do dyskusji na tym forum.

Moderatorzy: Piotr, Czarek

S K M w Wawie

Postprzez diego » So sie 21, 2004 4:35 pm

Ten temat byl juz poruszany częściowo w innych miejscach. a może wart jest szerszego potraktowania. wiele juz było planów, pomysłów i idei na usprawnienie komunikacji w Wawie, ale ze względu na finanse, SKM byłaby znakomitym rozwiązaniem wspierajacym metro. najlepszym przykładem są chyba Niemcy ze swoimi S-Bahn'ami. co wy na to? tylko proszę bez takich jak: tylko metro, tylko metro, tylko metro. albo : tylko pod ziemią, tylko pod ziemią...
Nie ma co roztrzasać. wykorzystanie istniejących linii kolejowcyh to wielka szansa i naprawdę dobry pomysł. A jakie są najnowsze fakty co do planów SKM?
Głowa do góry! Jutro będzie lepiej.
Avatar użytkownika
diego
Donator
Donator
 
Posty: 266
Dołączył(a): Cz sie 28, 2003 8:07 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Postprzez docent » So sie 21, 2004 9:22 pm

Każde rozwiązanie komunikacjne dla Warszawy, usprawniające komunikacje dla mieszkańców jest konieczne w tym też SKM. Metro zawsze będzie na topie i niezastopione ale tylko w pewnym obszarze miasta. Obecne rozwiązania komunikacyjne dla sąsiednich miast, w tym tzw. sypialni Warszawy są niezawodne ale bardzo zaniedbane wręcz zdewastowane. Czas dojazdu do Warsawy z Grodziska czy Otwocka od dziesiątek lat nie zmienił się i nie ma się co łudzić że wraz z SKM skróci się znacząco. (uznanie dla przedwojennych projektantów). Natomiast umiejscowienie czy połączenie Metra z SKM zawsze będzie kosztem Metra. (logistyka, finansowanie, naprawy, technika, przepływ kapitału). Uważam że dwóch przewoźników rozliczanych odzielnie daje większe szanse każdemu z nich.
Ps. Wyrazy uznania dla twórcy tej strony ale dlaczego czarne tło? :brawo:
docent
 

Postprzez MeWa » So sie 28, 2004 11:11 pm

W pierwszej kolejności planowana jest linia Grodzisk - Otwock. Powstała już spółka SKM, ale na razie bez udziału PKP. Województwo Mazowieckie utworzyło spółkę Koleje Mazowieckie, która ma przejąć - w uzgodnieniu z PKP ruch pociągów na terenie województwa w ramach finansowania przewozów regionalnych. Trzeba jednak pamiętać, że obecna infrastruktura PKP służy głównie ruchowi podmiejskiemu i nie zastąpi konieczności budowy metra.
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Postprzez diego » So sie 28, 2004 11:21 pm

oczywiscie ze nie zastapi, ale w sposob znaczny wspomoze komunikacje, i uzupelni siec szybkiej koleji. oby szybko im poszlo z uruchomieniem pierwszej lini skm. jaka data rozruchu jest wymieniana za najbardziej prawdopodobną?
Głowa do góry! Jutro będzie lepiej.
Avatar użytkownika
diego
Donator
Donator
 
Posty: 266
Dołączył(a): Cz sie 28, 2003 8:07 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Postprzez MeWa » So sie 28, 2004 11:44 pm

obiło mi się o uszy 2006 rok. Ale nic nie wiadomo, bo żadnych konkretów nie ma.
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Postprzez iktoto » So paź 30, 2004 10:38 pm

Zdaje sie, ze w Warszawie mozliwa jest struktura sieci zblizona troche do Monachijskiej czy Stuttgarckiej, czyli w tunelu srednicowym co 5-7 minut i rozjezdzajaca sie wiazki 3-4 linii co 20 minut. Mozna sobie jak najbardziej wyobrazic ruch mieszany z dalej kursujacymi pociagami osobowymi - w ten sposob funkcjonuje nowa pseudo-s-bahn w Mannheim/Ludwighafen. Pomysly, zeby osobowe konczyly na Dw. Wschodnim i Zachodnim sa absurdalne, wlasnie o to chodzi, zeby ludzie mieli bezposredni dojazd do centrum.
Glowne zadania inwestycji to moim zdaniem nowy tabor (ew. poczatkowo wyremontowane en57), a ze wzgledow marketingowych renowacja stacji Warszawa Srodmiescie+przejscie do stacji metra i Warszawa Ochota.
Metal motion comes in bursts
But the gas station can quench that thirst
Suspension cracked on an unmade road
The trucker's eyes read "overload!"
And out on the subway...
Avatar użytkownika
iktoto
Znawca
Znawca
 
Posty: 173
Dołączył(a): So paź 04, 2003 8:28 pm

Postprzez diego » So paź 30, 2004 10:56 pm

Myślę, że w Wawie możnaby stworzyć system uzupełniających się pociągów (coś o czym mówisz Iktoto), mam na myśli takie rozwiązanie, że SKM jeżdziłby w aglomeracji, miałaby wiecej przystanków, zaś pociągi czy to osobowe, czy pospieszne miałyby właściwie tylko nieliczne stacje w wawie. np. od zachodniej strony ostatnia osobowa staca w Grodzisku potem tylko w Pruszkowie, dw. Zachodnim, Śódmiejskim i Wschodnim, które byłyby punktami przesiadkowymi do SKM-u, pociągi dalekobieżne pełniłyby funkcje ekspresów aglomeracyjnych, przejeżdzając przez stolice, podczas gdy SKM funkcje pociągów podmiejskich i w obszarze miasta niejako pseudo-metra. byłoby to zatem połączenie paryskiego RERu i niemieckich S-Bahn'ów (albo jak metro w nowym jorku, gdzie są pociągi lokalne i ekspresowe, uzupełniając sie wzajemnie i umożliwiając szybki przejazd między odległymi miejscami)
Głowa do góry! Jutro będzie lepiej.
Avatar użytkownika
diego
Donator
Donator
 
Posty: 266
Dołączył(a): Cz sie 28, 2003 8:07 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Postprzez MeWa » Wt lis 02, 2004 4:11 pm

na razie to pociągi będą się uzupełniać... przebiegiem! Taryfy będą różne mimo takiej samej trasy - choć pomysł diego mi się jak najbardziej podoba
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Postprzez Mario_NY » Śr lis 03, 2004 3:22 am

Paryz, Nowy Jork, a taka SKM jest przeciez w Trojmiescie. Pociagi dalekobiezne zatrzymuja sie tylko na glownych stacjach.
Avatar użytkownika
Mario_NY
Donator
Donator
 
Posty: 86
Dołączył(a): Pn gru 01, 2003 6:21 am
Lokalizacja: Brooklyn

Postprzez diego » Śr lis 03, 2004 10:08 am

nom, wiadomo! Trójmiasto ma tę cechę, że jest dość podłużne, więc jedna linia obsługuje znaczna część jego powierzchni. Myślę, że moznaby tam SKM jeszcze rozbudować, przede wszystkim zwiększyć kursy do Pruszcza czy nawet do Tczewa, dodać stacje na południe od dw. głównego w okolicach Okopowej i Małomiejskiej. w Gdyni zaś przedłużyć SKM aż na Oksywie oraz do wlk Kacka i dalej na południowy zachód do zachodnich dzielnic Gdańska
Głowa do góry! Jutro będzie lepiej.
Avatar użytkownika
diego
Donator
Donator
 
Posty: 266
Dołączył(a): Cz sie 28, 2003 8:07 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Kiedy wystartuje stołeczna SKM?

Postprzez Mario_NY » Cz lis 04, 2004 1:33 am

Avatar użytkownika
Mario_NY
Donator
Donator
 
Posty: 86
Dołączył(a): Pn gru 01, 2003 6:21 am
Lokalizacja: Brooklyn

SKM w Warszawie

Postprzez Mario_NY » N lut 06, 2005 2:48 am

Moze sie i powtarzam, ale nie wiem, czy wszyscy to czytali:
http://www.rynek-kolejowy.pl/news05/0502/0502_007.htm
news jest z lutego 2005.
Avatar użytkownika
Mario_NY
Donator
Donator
 
Posty: 86
Dołączył(a): Pn gru 01, 2003 6:21 am
Lokalizacja: Brooklyn

Postprzez iktoto » N lut 06, 2005 8:41 pm

Bardzo fajna wiadomość. Tunel średnicowy, aby mógł pomieścić SKM z prawdziwego zdarzenia, musiałby mieć jednak co najmniej przepustowość 40 pociągów na godzinę i kierunek. W przeciwnym razie SKM będzie mógł mieć w tym tunelu 1-2 linie, albo będzie tak rzadko jeździł, że będzie tylko nominalnie SKM-em.
Ale przecież zawsze to lepsze niż to co jest, a raczej - czego nie ma. Tylko czy samą marką "SKM" przyciągnie się pasażerów? Potrzebne są rzeczywiście nowe wagony, modernizacja stacji, straszne pieniądze :sad:, ale remont tunelu średnicowego to dobry krok. Punkt drugi to powinien być remont Wawy Śródmieścia wraz z budową pasażu do metra oraz renowacja stacji Ochota i Powiśle.
Ostatnio edytowano N lut 06, 2005 9:44 pm przez iktoto, łącznie edytowano 1 raz
Metal motion comes in bursts
But the gas station can quench that thirst
Suspension cracked on an unmade road
The trucker's eyes read "overload!"
And out on the subway...
Avatar użytkownika
iktoto
Znawca
Znawca
 
Posty: 173
Dołączył(a): So paź 04, 2003 8:28 pm

Postprzez MeWa » N lut 06, 2005 9:03 pm

na razie SKM startuje z jedną linią co 15 minut na trasie Falenica - Zachodni (w grudniu). A remont średnicy ma ruszyć w wakacje. Odnośnie remontu infrastruktury - zajmuje się tym PLK. Zakłada się współudział miasta w finansowaniu remontów. A SKM będzie jeździło wśród innych pociągów - operatora Kolei Mazowieckiej, gdyż wydzielenie tej linii na własność miasta nie jest możliwe, gdyż jest to linia o znaczeniu państwowym.
A pociągi będą nowocześnie zmodernizowane :) od strony pasażera nie do poznania.
A tak naprawdę, pasażerów przyciągnie już wspólny bilet, tak jak już wcześniej przyciągał...
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Postprzez McYack » Śr lut 09, 2005 4:14 pm

Szczerze mówiąc jak zobaczyłem tą strone http://www.skm.warszawa.pl/index_pliki/Page384.htm to spadłem z krzesła.

WOW
Avatar użytkownika
McYack
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 17
Dołączył(a): Cz lip 22, 2004 10:08 am
Lokalizacja: Warszawa

Następna strona

Powrót do Świat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron