Nowy Jork

Jeżeli oprócz "naszego" Metra insteresujesz się kolejami podziemnymi w innych krajach i na innych kontynentach, zapraszam do dyskusji na tym forum.

Moderatorzy: Piotr, Czarek

Nowy Jork

Postprzez diego » N mar 21, 2004 12:18 am

Jak zapewnie wielu wiadomo, system metra w Nowym Jorku niezbyt jest dogodny do przesiadek. wynika to głównie z faktu, ze metro bylo kiedys obslugiwane przez dwoch różnych operatorów, zanim linie przejęło obecne MTA. moje pytanie jest nastepujące, (przewaznie do Mariusza, bo on jest na miejscu wiec sie najlepiej chyba orientuje) czy MTA planuje inwestycje majace na celu zapewnic lepsze mozliwosci przesiadki miedzy poszczegolnymi liniami???? bo jak wynika z obecnego schematu, niekiedy jest to bardzo utrudnione. wiele lini krzyżuje sie ze sobą a mimo to nie jest mozliwa bezposrednia zmiania lini. Przykladem jest chocby brooklin i stacje Atlantic Av, Fulton St. Lafayete Av. oraz Queensboro Plaza i Quens Plaza.
Głowa do góry! Jutro będzie lepiej.
Avatar użytkownika
diego
Donator
Donator
 
Posty: 266
Dołączył(a): Cz sie 28, 2003 8:07 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Postprzez Mario_NY » Pn mar 22, 2004 5:52 am

Zanim miasto przejelo tych dwoch operatorow (IRT i BMT), to wybudowalo sporo linii jako IND, czyli bylo ich trzech, chociaz wtedy jeszcze sie MTA nie nazywalo.
Z przesiadkami nie jest tak zle, bo glowne kierunki to z Manhattanu poza Manhattan, a rano odwrotnie. Z Atlantic Av na Pacific St nie jest tak daleko, to dosc krotki korytarz - odnowiony nawiasem mowiac. Poza tym na Atlantic Av jest tez stacja LIRR ze swoimi torami, to ogolnie ciasno tam jest. A i G to wlasnie miejskie IND, czyli "independent" - niezalezne linie od innych. Nie wiem czy jest koniecznosc przesiadek na te linie. Na G kursuja tylko 4 wagonowe sklady i to niezbyt czesto. A na "A" najlepiej przesiasc sie na Manhattanie. Na oficjalnej stronie nic o takim przejsciu nie ma.
Jest za to o Fulton St. na Manhattanie, gdzie jest nieciekawie. Jest tam korytarz, ktorym sie idzie dosc dlugo i troche ciezko trafic zwlaszcza na linie brazowa, bo trzeba potem przejsc na dol peronem linii niebieskiej. Tam MTA planuje przebudowac to wszystko, wydajac ok $2 mld. ($750 mln na stronie oficjalnej- http://www.mta.info/capconstr/fstc/ ) Budowa ma zaczac sie pod koniec tego roku.
Co do Queensu, to i tak najlepiej przesiadac sie na Manhattanie.
Avatar użytkownika
Mario_NY
Donator
Donator
 
Posty: 86
Dołączył(a): Pn gru 01, 2003 6:21 am
Lokalizacja: Brooklyn


Powrót do Świat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron