Wyjscia awaryjne

Ta kategoria poświęcona jest ogólnym tematom o Metrze Warszawskim. Wszystkie wątki tematyczne związane z Metrem w stolicy, zamieszcać proszę tu.

Moderatorzy: Piotr, Czarek

Wyjscia awaryjne

Postprzez subway_fan » Pt wrz 05, 2003 2:24 pm

Nie wiem czy mieliscie okazje jezdzic metrem w innych krajach,ale ja np.bedac w Niemczech,w Berlinie zauwazylem pewna rzecz-ze pomiedzy kazda stacja w tunelu sa conajmniej 2 wyjscia ewakuacyjne,bardzo latwe do zobaczenia-oswietlone niebieskim swiatlem co ulatwia i pozwala szybka ucieczke z tunelu metra pasazerom w razie jakiejkolwiek awarii...katastrofy.Mysle ze to wazna kwestia bezpieczenstwa w metrze,takie o to wyjscia,jednak jezdzac metrem w naszej stolicy nie zobaczylem ani jednego takiego wyjscia,albo poprostu nie bylo ono tak oswietlone i widoczne dla pasazerow jak np.w Berlinie.Powiedzcie co myslicie o tej kwestii(bezpieczenstwie) i czy w Warszawie wogole sa takie wyjscia ewakuacyjne ktorymi moga uciec pasazerowie w razie katastrofy?!!?!?!
subway_fan
 

Postprzez Gość » N wrz 07, 2003 7:52 pm

a w jakim celu takie wyjściazym merze?? W razie awarii pasażerowie idą pod kontrolą obsługi do najbliższ stacji. Zastoson takie rozwiązania techniczne, że wyjścia w środku tunelu nie są potrzebne
Gość
 

Postprzez subway_fan » Cz wrz 11, 2003 8:08 pm

no nie wiem...moze i masz racje,ja nie jestem zadnym ekspertem od bezpieczenstwa a ten temat zalozylem dlatego ze widzialem jak to wyglada w innych krajach.Bylo w tym temacie kilka ciekawych wiadomosci ale nie wiem czemu sie skasowaly i dyskusja zamarla...
subway_fan
 

Postprzez Gość » Pt wrz 12, 2003 5:17 pm

no właśnie... Są oddzielne procedury postępowania w przy. wypadków i dodatkowe zabezbieczenia nie są potrzebne!!
Gość
 

Postprzez aessar » So wrz 13, 2003 9:53 pm

Hmmm... o ile się nie mylę jednak w długich tunelach stosuje się 3 tunel, ewakuacyjno-techniczny. Moim skromnym zdnaiem dużo bezpieczniej i sprawniej byłaby przeprowadzona akcja (ratownicza), gdyby był oddzielny tunel przeznaczony do ewakuacji.

Tak jest w tunelach kolejowych i samochodowych przecież!
Avatar użytkownika
aessar
Znawca
Znawca
 
Posty: 266
Dołączył(a): Cz lip 17, 2003 11:03 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Lenin » N wrz 14, 2003 2:02 am

Najpierw trzeba na to dac kase :)
Ale musi byc bezpiecznie, skoro metro jezdzi i nikt z uzedasow nie czepia sie, ze normy nie zostaly wypelnione czy cos...
Tak dla długich składów 81.!
Avatar użytkownika
Lenin
Znawca
Znawca
 
Posty: 123
Dołączył(a): Pt lip 18, 2003 1:04 am
Lokalizacja: Wawa, Stary Mokotow

Postprzez MeWa » N wrz 14, 2003 4:23 pm

dolby napisał(a):Hmmm... o ile się nie mylę jednak w długich tunelach stosuje się 3 tunel, ewakuacyjno-techniczny. Moim skromnym zdnaiem dużo bezpieczniej i sprawniej byłaby przeprowadzona akcja (ratownicza), gdyby był oddzielny tunel przeznaczony do ewakuacji.

Tak jest w tunelach kolejowych i samochodowych przecież!

nie masz przecie u nas takich długich tunelów!! Poza tym w samochodowym może dojść do wypadku (zderzenia pojazdów) - w wyniku czego może wyniknąć pożar. Kolejowe tunele bez stacji są dłuższe!! Jak już pisałem - takie są zabezpieczenia, że nic dodatkowego nie trzeba.
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota


Powrót do O metrze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron