Pytanie odnośnie zawracania pociągów

Ta kategoria poświęcona jest ogólnym tematom o Metrze Warszawskim. Wszystkie wątki tematyczne związane z Metrem w stolicy, zamieszcać proszę tu.

Moderatorzy: Piotr, Czarek

Re: Pytanie odnośnie zawracania pociągów

Postprzez Piwoslaw » Pn sty 26, 2009 4:10 pm

Czy chodzi Ci o zwykłą zmianę kierunku, czy o fizyczne obrócenie pociągu?
W pierwszym przypadku, maszynista zjeżdża na odpowiednią bocznicę, wyciąga kluczyki, wysiada i idzie na drugi koniec pociągu. W międzyczasie za (teraz już przed) pociągiem zostaje przełożona zwrotnica, aby skład mógł wjechać na drugi tor.
Do fizycznego obrócenia pociągu służą: obrotnica, trójkąt, pętla. Obrotnice były popularne w dawnych parowozowniach. Dziś większość lokomotyw elektrycznych, spalinowych i EZT są przystosowane do jazdy w obu kierunkach, więc mało ich zostało. Poza tym, obrotnice nie są zbyt długie, więc nie zmieściłyby się na niej więcej niż 1 lokomotywa lub 1 wagon. Trójkąty nieraz wystepują "w naturze" na szlaku, jednak zawracanie na nich wymaga dwukrotnej zmiany kierunku. Jedyne ograniczenia w pętli to jej promień. Pociąg zawraca jadąc cały czas "do przodu".
Metro Warszawskie okresowo obraca całe składy i ma do tego pętlę (wokół elektrowozowni).
mts napisał(a):Chyba nie sprawdzaja dokladnie czy wszyscy wysiedli na ostatniej stacji (przykladem pewnie sa menelki zasypiajace w metrze, oni by pewnie wiedzieli najlepiej ;)

Ale nie licz na to, że cos by z tego pamiętali.
Avatar użytkownika
Piwoslaw
Donator
Donator
 
Posty: 305
Dołączył(a): So mar 24, 2007 4:20 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez peterpz » Wt sty 27, 2009 5:49 pm

Tak jak mówi przedmówca, składy nie obracają się nigdy na trasie, tylko na terenie STP Kabaty, a tam jest dużo torowisk. Zaś na trasie wystarczy zjechać na sąsiedni tor. Wiedz też, że takie "zawrotki" są za wieloma stacjami, także pociągi nie muszą jechać do końca. Można też parkować pociąg na tzw torach odstawczych, które najdłuższe są pomiędzy stacją Służew i Wilanowską - zastanawiam się, czy zmieszczą się tam dwa pociągi? Co do zobaczenia tego wszystkiego, to nie wiem jak jest teraz, ponieważ nie byłem jeszcze na stacji Młociny (jeżdżę zazwyczaj tylko od południa w kierunku Centrum) - brak czasu, ale gdy metro jeździło do stacji Słodowiec to można było to wszystko bardzo ładnie zobaczyć z zewnątrz, na stacji wszystko było widać, ponieważ "zawrotka" była cała pięknie oświetlona. Także pobyt w środku zapewne nie dostarczyłby jakichś ważnych informacji :)
Adorator pociągów Alstom :)
peterpz
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 24
Dołączył(a): Wt kwi 08, 2008 6:19 pm

Postprzez Pedros » Śr sty 28, 2009 8:58 pm

Tory odstawcze przed stacją Wilanowska są jedynymi, na których mogą na jednym torze zatrzymać się dwa pociągi. Oprócz tego, że są najdłuższe, to mniej więcej w połowie są zainstalowane semafory wydzielające miejsce pomiędzy jednym i drugim pociągiem. Wystarczy przez szybę spoglądać w tunel i widać podczas mijania torów odstawczych migoczące semafory z czerwonym światłem w tunelu :)

A co do nawrotki, mam nadzieję, że nie uznacie tego za spam, ale w filmie z poniższego linku można zobaczyć, jak to dokładnie wygląda :)
http://www.tvpw.pl/videos/39/Podrozowan ... na_kolejka

Pozdrawiam!
http://tvpw.pl/videos/233 - NEW! film o bezpieczeństwie w Metrze Warszawskim
Avatar użytkownika
Pedros
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 45
Dołączył(a): Pn gru 24, 2007 11:42 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pytanie odnośnie zawracania pociągów

Postprzez ammorekss » Wt lut 17, 2015 10:45 am

Ale co miło dyskucji? Nie bardzo rozumiem Twój post.
ammorekss
Obserwator
Obserwator
 
Posty: 3
Dołączył(a): Pt lut 13, 2015 11:26 am


Powrót do O metrze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron