Wypadek na A-13

Ta kategoria poświęcona jest ogólnym tematom o Metrze Warszawskim. Wszystkie wątki tematyczne związane z Metrem w stolicy, zamieszcać proszę tu.

Moderatorzy: Piotr, Czarek

Postprzez mikimouse » Pn wrz 29, 2008 11:38 am

Sorry za słowa (bez urazy - nie chcę nikogo obrażać)ale powiem to tak: Jesteście bezdennie głupi. Nie znacie realiów pracy w metrze a już napewno nie znacie na stanowisku maszynisty. Zgłoście się do pracy na kurs. Może Was przyjmą, pojeździcie i sami się przekonacie, że to nie jest lekko, łatwo i przyjemnie. Odys - uważasz że teraz maszyniści nie są dobrze wyszkoleni? Każdy pociąg inaczej hamuje i nie da się stanąć idealnie. U nas nie jest potrzebna dwuosobowa obsada pociągów. Dwie osoby jeżdża tylko wtedy gdy wystąpi awaria SOP-u. Fitman podaj adres to Ci go wyślę
mikimouse
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 13
Dołączył(a): Pt cze 13, 2008 9:14 pm

Postprzez Odys » Pn wrz 29, 2008 12:04 pm

Sorry za słowa (bez urazy - nie chcę nikogo obrażać)ale powiem to tak: Jesteście bezdennie głupi. Nie znacie realiów pracy w metrze a już napewno nie znacie na stanowisku maszynisty. Zgłoście się do pracy na kurs. Może Was przyjmą, pojeździcie i sami się przekonacie, że to nie jest lekko, łatwo i przyjemnie. Odys - uważasz że teraz maszyniści nie są dobrze wyszkoleni? Każdy pociąg inaczej hamuje i nie da się stanąć idealnie.



Oczywiście że zdaję sobie sprawę z faktu że każdy pociąg inaczej hamuje co więcej proponuję ci zwrócić uwagę na fakt ze w takim tokio jest trochę więcej typów składów metra (dodaj do tego typy składów podmiejskich zatrzymujących się na stacjach metra) niż w Warszawie więc na ten aspekt oni muszą zwracać więcej uwagi.
Jeżeli chodzi o bramki to po raz drugi (wcześniej to już zrobiłem) biję się w pierś i przepraszam za drobną przesadę - istnieje tam oczywiście pewien margines błędu (kilkadziesiąt cm w przód lub w tył bo tyle rezerwy buduje się w wypadku bramki).


Bynajmniej nie zarzucam warszawskim maszynistom braku wyszkolenia, po prostu uważam że w wypadku niektórych kwestii ustępują japońskim - co z resztą nie dziwi biorąc pod uwagę fakt ogromnej dysproporcji w rozwoju transportu kolejowego i odmiennych warunków(przykładowo maszynista w Japonii odbywa spercjalne szkolenie w zakresie działań przewidzianych podczas trzęsienia ziemi) :P .


U nas nie jest potrzebna dwuosobowa obsada pociągów. Dwie osoby jeżdża tylko wtedy gdy wystąpi awaria SOP-u. Fitman podaj adres to Ci go wyślę


Tam wymagają tego przepisy bezpieczeństwa, niezależnie od stosowanego systemu zabezpieczeń ruchu, pomimo więc faktu że większosć linii może spokojnie obsługiwać pojedyńczy maszynista, konduktor zawsze musi być na końcu składu - na wypadek jakiejkolwiek awarii - przepisy są przepisami (a zważywszy na fakt że pociągi metra niejednokrotnie dłuuuuuggggieeeeee i przewożą nieporównywalnie większą ilość pasażerów to trudno ich za to winić).
Odys
Znawca
Znawca
 
Posty: 350
Dołączył(a): Śr mar 02, 2005 3:40 pm

Postprzez Piwoslaw » Pn wrz 29, 2008 12:57 pm

Gdy bramki są zamknięte, to przestrzeń tunelu jest niemal hermetycznie oddzielona od przestrzeni ulicy (czyli stacji). W razie awarii pociągu pasażerowie mogą wysiąść ze składu i pieszo dojść do stacji, jednak w jaki sposób wejdą na peron? Przypuszczam, że są drzwiczki otwierane od strony tunelu.
Avatar użytkownika
Piwoslaw
Donator
Donator
 
Posty: 305
Dołączył(a): So mar 24, 2007 4:20 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Odys » Pn wrz 29, 2008 1:38 pm

Gdy bramki są zamknięte, to przestrzeń tunelu jest niemal hermetycznie oddzielona od przestrzeni ulicy (czyli stacji). W razie awarii pociągu pasażerowie mogą wysiąść ze składu i pieszo dojść do stacji, jednak w jaki sposób wejdą na peron? Przypuszczam, że są drzwiczki otwierane od strony tunelu.


Dokładnie tego nie badałem ale obsługa stacji może w razie potrzeby otworzyć ściankę (w sensie drzwi do ścianki) za pomocą systemu komputerowego, poza tym po wewnętrznych stronach ścianek niekiedy montowane śą uchwyty do otwierania ręcznego, w tunelach są też szyby awaryjne (żeby nie trzeba było drałować do stacji) a jakieś wejście dodatkowe z torowiska na peron też musi być - nie szukałem :P



Specjalnie dla XXL wrzucam linka do youtube, tak odnośnie dokładności zatrzymywania się maszynistów :)

http://pl.youtube.com/watch?v=s8lPtGJZ4mQ&NR=1
Odys
Znawca
Znawca
 
Posty: 350
Dołączył(a): Śr mar 02, 2005 3:40 pm

Postprzez Emigrant » Pn wrz 29, 2008 5:33 pm

to wszystko jest super, ale my jeszcze nie jesteśmy na etapie takich ścianek :sad:
Choć z drugiej strony... mamy okazję do budowania najlepszych rozwiązań w tym zakresie. Jednak rzeczywistoś jest taka że władze szukają oszczędności na czym się da. Nie interesuje ich bezpieczeństwo pasażerów tylko paragrafy w prawie, które pozwolą im oddać do użytku kolejne linie metra :P
Emigrant
Znawca
Znawca
 
Posty: 101
Dołączył(a): Pn kwi 14, 2008 12:14 am

Postprzez Czarek » Pn wrz 29, 2008 6:25 pm

Bramki / ścianki w metrze to oszczędność. Perony mogą być węższe, co obniży koszty budowy (na mniej uczęszczanych stacjach).
Czarek
Znawca
Znawca
 
Posty: 215
Dołączył(a): N lis 11, 2007 9:54 pm

Postprzez Odys » Pn wrz 29, 2008 9:11 pm

Czarku perony to i bez bramek mogą być węższe :P

Ścianki bezpieczeństwa są inwestycją ale opłacalną choćby z tego powodu że nie ląduje ci niedowidzący na torach, nie musisz się martwić o nietypowych klientów "biegnących do dziewczyny", czy innych rzeczy które mogą zakłócić pracę metra a ludziom uratować życie.
Ponadto wprowadzają swoisty porządek na stacji, ludzie nie stoją jak te cielaki (przepraszam za określenie) na całej długości żółtej linii wypatrując gdzie tu bliżej będzie do drzwi.
Warto też wspomnieć że ogranicza to hałas na stacji.
To poważne ułatwienie pracy służbom porządkowym i usprawnienie systemu komunikacji.

W Warszawie jednak za szybko tego nie zobaczymy bo oznaczałoby to kasację części powierzchni reklamowych oraz poważnie podważyłoby to sens tworzenia fikuśności na stacjach bo jak np w taki projekt PL. Wilsona wkomponować ściankę bezpieczeństwa? Przecież cały "wspaniały" projekt szlag by trafił, ściany od strony torowisk by zasłoniło...
Inna sprawa to fakt że te rozwiązania nie przyjęły się jeszcze w Europie - a przecież Polacy patrzą ślepo na zachód - więc o tym że szybko do nas dotrą możemy pomarzyć (niestety pod względem rozwoju transportu kolejowego Zachód jest daleko za Azją...).
Odys
Znawca
Znawca
 
Posty: 350
Dołączył(a): Śr mar 02, 2005 3:40 pm

Postprzez Piwoslaw » Pn wrz 29, 2008 10:18 pm

Odys napisał(a):W Warszawie jednak za szybko tego nie zobaczymy bo oznaczałoby to kasację części powierzchni reklamowych oraz poważnie podważyłoby to sens tworzenia fikuśności na stacjach bo jak np w taki projekt PL. Wilsona wkomponować ściankę bezpieczeństwa? Przecież cały "wspaniały" projekt szlag by trafił, ściany od strony torowisk by zasłoniło...

Powierzchnią reklamową może też być sama ścianka. Ma tę zaletę, że pociąg jej nie zasłania oraz każdy wchodzący do wagonu przechodzi obok niej. Ważne jednak, aby reklamy nie przesłoniły zbyt dużej powierzchni i nie wprowadzały zamieszania i dezorientacji.
Poza tym ścianek nie trzeba by robić na każdej stacji, na początek może w Centrum, może też Świętokrzyska i Arsenał. Poza tym, jeżeli ścianki będą z dobrej jakości materiału i regularnie czyszczone, to będą prawie przezroczyste i nadal można będzie podziwiać boczne ściany niektórych stacji.

Odys napisał(a):Specjalnie dla XXL wrzucam linka do youtube, tak odnośnie dokładności zatrzymywania się maszynistów Smile

http://pl.youtube.com/watch?v=s8lPtGJZ4mQ&NR=1

To rozwiązanie nie pasuje do Metra w Warszawie: Dwa rodzaje pociągów w filmiku różniły się liczbą drzwi. Dwa typy warszawskich wagonów mają tylko różną odległość między drzwiami. Jednak nie wszystko stracone: można zrobić w ściance szersze drzwi, i dla jednego typu wagonu szerzej otwierałoby się np. lewe skrzydło, a dla drugiego prawe.
Avatar użytkownika
Piwoslaw
Donator
Donator
 
Posty: 305
Dołączył(a): So mar 24, 2007 4:20 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez xxl » Pn wrz 29, 2008 10:54 pm

Przecież w peronach jest wskaznik zatrzymania czoła pociągu. 99,9% czoło pociągu hamuje właśnie w tym miejscu. Ewentualne nieliczne przypadki hamowania w innym miejscu zdarzają się praktycznie z winy taboru. Czasami potrafi się załączyć hamowanie awaryjne, efekt skład zatrzymuje się w połowie peronu, lub tez wysiada hamowanie elektrodynamiczne zanim maszynista uruchomi pneumatykę zanim to zadziała minie chwilka która jednak wystarczy aby skład jednymi czy dwoma drzwiami znalazł się poza peronem
Czy to jest też wina maszynisty ????
Jestem bardzo ciekawy czy w japońskim metrze takie przypadki się nie zdarzają, jestem pewien że tak
Zgadzam się jednak że oddzielenie pasażerów od torowiska gdy nie ma tam pociągu jest dobrą rzeczą. Komfort także dla pracowników jest ogromny
xxl
Znawca
Znawca
 
Posty: 224
Dołączył(a): Śr gru 15, 2004 8:20 pm

Postprzez Odys » Pn wrz 29, 2008 11:39 pm

To rozwiązanie nie pasuje do Metra w Warszawie: Dwa rodzaje pociągów w filmiku różniły się liczbą drzwi. Dwa typy warszawskich wagonów mają tylko różną odległość między drzwiami. Jednak nie wszystko stracone: można zrobić w ściance szersze drzwi, i dla jednego typu wagonu szerzej otwierałoby się np. lewe skrzydło, a dla drugiego prawe.


Akurat filmik był wklejony z myslą o xxl i jego wypowiedzi że te systemy stosuje się tylko w liniach zautomatyzowanych.
Miło jednak że zwróciłeś uwagę na fakt na ten system ścianek bezpieczeństwa.
W wypadku ścianek zawsze buduje się je pod konkretną linię, jeżeli tak jak w Warszawie zamierza się użytkować 2 typy odmiennego taboru - lub jak to ma miejsce w Tokio nawet więcej - to jak zauważyłeś na filmiku ścianki bezpieczeństwa buduje się tak by pasowały do konkretnej stacji i obsługiwanego przez nią taboru.
Problem jest innej natury, w momencie gdy po wybudowaniu systemu ścianek chcesz wprowadzić nowy tabor to musisz przy zakupie patrzeć na ilość i rozstaw drzwi - inaczej może być kłopot. Generalnie wszystko sprowadza się do wprowadzenia i utrzymania pewnego standardu taboru.


Powierzchnią reklamową może też być sama ścianka. Ma tę zaletę, że pociąg jej nie zasłania oraz każdy wchodzący do wagonu przechodzi obok niej. Ważne jednak, aby reklamy nie przesłoniły zbyt dużej powierzchni i nie wprowadzały zamieszania i dezorientacji.



Dlatego powiedziałem że powierzchnia reklamowa zostałaby ograniczona. W wypadku pełnych scianek bezpieczeństwa masz tylko wąskie kawałki obudowy na których możesz coś wkleić (tak z metr szerokości) pleksiglas musi być odkryty bo nie rozpoznasz nadjeżdżającego pociągu więc tam reklam nie zamieścisz albo będzie to coś w skali mikro, natomiast raczej nie ma większego sensu montować banerów za bramkami bo ludzie nie zwracają na nie szczególnej uwagi.
Trochę powierzchni reklamowej dałoby się zawsze uzyskać dzięki ewentualnym wyświetlaczom LCD montowanym na słupach informacyjnych i innych elementach stacji, ale wraz byłoby tej przestrzeni niewiele.


Poza tym ścianek nie trzeba by robić na każdej stacji, na początek może w Centrum, może też Świętokrzyska i Arsenał. Poza tym, jeżeli ścianki będą z dobrej jakości materiału i regularnie czyszczone, to będą prawie przezroczyste i nadal można będzie podziwiać boczne ściany niektórych stacji.


Hmmmm wymieniłeś stacje na których znajdują się rzutniki :D
Widzę też że marzą się tobie tak jak mi pełnej wielkości ścianki, marzenia tak dobrze je mieć.
Faktem jest że taki system bezpieczeństwa wywarłby na turystach z zachodu większe wrażenie niż nieszczęsny Pl. Wilsona :P
Odys
Znawca
Znawca
 
Posty: 350
Dołączył(a): Śr mar 02, 2005 3:40 pm

Postprzez Piwoslaw » Wt wrz 30, 2008 7:34 am

Odys napisał(a):Hmmmm wymieniłeś stacje na których znajdują się rzutniki :D

Nie myślałem o rzutnikach, lecz o bezpieczeństwie. Te stacje są w ścisłym centrum i mają największe potoki pasażerów. Dlatego też tam najbardziej opłacają się rzutniki, jednak dla mnie bezpieczeństwo jest ważniejsze. Wiele lat minęło zanim rzutniki się pojawiły i Metro z tego powodu nie miało problemów.
Avatar użytkownika
Piwoslaw
Donator
Donator
 
Posty: 305
Dołączył(a): So mar 24, 2007 4:20 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Czarek » Wt wrz 30, 2008 7:50 am

Nałożyłem schematy obu typów wagonów (serii 81 i Metropolisów) na siebie. Mniej więcej układ drzwi jest podobny. Różni się szerokość samych drzwi. Z grubsza wszystko wygląda podobnie. Różnice mogą zniwelować szersze bramki. Nie ma takiego problemu jak w Japonii, gdzie składy różnią się od siebie układem drzwi.
Czarek
Znawca
Znawca
 
Posty: 215
Dołączył(a): N lis 11, 2007 9:54 pm

Postprzez Emigrant » Wt wrz 30, 2008 9:25 am

Czarek napisał(a): Nie ma takiego problemu jak w Japonii, gdzie składy różnią się od siebie układem drzwi.
No to pięknie :D Tylko czy wiedzą o tym zarządcy jaki z tego pożytek może być... wątpie :sad:
Emigrant
Znawca
Znawca
 
Posty: 101
Dołączył(a): Pn kwi 14, 2008 12:14 am

Postprzez Odys » Wt wrz 30, 2008 11:12 am

No to pięknie Tylko czy wiedzą o tym zarządcy jaki z tego pożytek może być... wątpie


Zważywszy na fakt że w Polsce z reguły ślepo robi się wszystko tak jak na zachodzie (a tam jeszcze coś takiego jak ścianka bezpieczeństwa nie dotarło) śmiem podejrzewać że nasi zarządcy nie mają o tym zielonego pojęcia :)
Odys
Znawca
Znawca
 
Posty: 350
Dołączył(a): Śr mar 02, 2005 3:40 pm

Postprzez Czarek » Wt wrz 30, 2008 12:40 pm

Odys napisał(a): Zważywszy na fakt że w Polsce z reguły ślepo robi się wszystko tak jak na zachodzie (a tam jeszcze coś takiego jak ścianka bezpieczeństwa nie dotarło) śmiem podejrzewać że nasi zarządcy nie mają o tym zielonego pojęcia :)


Przepraszam, za poprawki... U nas tylko próbuje się robić tak ja na zachodzie :D Wychodzi jak zwykle, po naszemu :oczko:
Czarek
Znawca
Znawca
 
Posty: 215
Dołączył(a): N lis 11, 2007 9:54 pm

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do O metrze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron