Wypadek na A-13

Ta kategoria poświęcona jest ogólnym tematom o Metrze Warszawskim. Wszystkie wątki tematyczne związane z Metrem w stolicy, zamieszcać proszę tu.

Moderatorzy: Piotr, Czarek

Wypadek na A-13

Postprzez adam15159 » Pt wrz 19, 2008 5:01 pm

Dnia 17.09 około godziny 13 na stacji Centrum doszło do wypadku. Niewidomy wpadł pod pociąg. Potwierdziła się jednak informacja, że poszkodowany przeżył. Czy wiadomo coś więcej na ten temat?

http://www.mmwarszawa.pl/2110/2008/9/17/wypadek-w-metrze-mezczyzna-wpadl-pod-pociag?category=news
WYPRZEDAŻ NA ALLEGRO!

Podręczniki za 5 zł!
Naklejki autobusowe!

http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=7196929
Avatar użytkownika
adam15159
Znawca
Znawca
 
Posty: 110
Dołączył(a): N lip 29, 2007 6:37 pm
Lokalizacja: Stolica

Postprzez irekr » Śr wrz 24, 2008 4:57 pm

Wiadomo tylko tyle że nie przeżył. Zmarł w szpitalu. Dziś jest pogrzeb.
irekr
Donator
Donator
 
Posty: 81
Dołączył(a): Wt wrz 11, 2007 9:24 am

Postprzez xxl » Pt wrz 26, 2008 1:26 am

irekr napisał(a):Wiadomo tylko tyle że nie przeżył. Zmarł w szpitalu. Dziś jest pogrzeb.




Chyba doznajesz erekcji pisząc te bzdury
xxl
Znawca
Znawca
 
Posty: 224
Dołączył(a): Śr gru 15, 2004 8:20 pm

Postprzez irekr » Pt wrz 26, 2008 7:19 am

Taka informacje dostałem od kolegi który miał z nim zajęcia na UW. Oficjalne potwierdzenie też mile widziane...
Odpytam jak spotkam....
irekr
Donator
Donator
 
Posty: 81
Dołączył(a): Wt wrz 11, 2007 9:24 am

Postprzez Czarek » Pt wrz 26, 2008 12:33 pm

www.onet.pl 26.09.2008 http://wiadomosci.onet.pl/2682,1832295, ... kalne.html

Warszawa: tragedia w metrze - stan Filipa nadal ciężki
"Życie Warszawy": po wypadku na stacji metra Centrum ratusz obiecuje, że na peronach pojawią się pasy bezpieczeństwa dla niewidomych. Filipa - ofiarę wypadku - czekają kolejne operacje.
Stan niewidomego studenta dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego 23-letniego Filipa, który 17 września wpadł pod pociąg metra, nadal jest ciężki. Skład zmiażdżył mu obie nogi, chłopak stracił dużo krwi. Lekarze wyprowadzili go już ze stanu śpiączki farmakologicznej, ale rehabilitacja potrwa jeszcze wiele miesięcy.

Policjanci obejrzeli film z kamer monitoringu na stacji. Widać na nim, że tuż przed wypadkiem Filip rozpaczliwie próbował wyczuć nogą krawędź peronu. Po chwili wpadł pod nadjeżdżający skład.

Więcej w dzisiejszym "Życiu Warszawy".
Czarek
Znawca
Znawca
 
Posty: 215
Dołączył(a): N lis 11, 2007 9:54 pm

Postprzez Odys » N wrz 28, 2008 11:14 am

"Życie Warszawy": po wypadku na stacji metra Centrum ratusz obiecuje, że na peronach pojawią się pasy bezpieczeństwa dla niewidomych.


Rozumiem że ratusz po raz kolejny chce montowac prowizorkę...
Może by wziąć przykład ze świata i po prostu - na wzór metra azjatyckiego - zamontować na stacjach system bramek bezpieczeństwa?
Odys
Znawca
Znawca
 
Posty: 350
Dołączył(a): Śr mar 02, 2005 3:40 pm

Postprzez Czarek » N wrz 28, 2008 11:21 am

Odys napisał(a):Może by wziąć przykład ze świata i po prostu - na wzór metra azjatyckiego - zamontować na stacjach system bramek bezpieczeństwa?


Bramki czy drzwi jak windzie? Są podwójne - jedne na klatce, drugie w windzie. Można by drugie zrobić na peronach i całość zabudować. Ale myślę, że na drugiej linii metra. Ograniczyłoby to hałas w metrze i zwiększyło bezpieczeństwo.
Czarek
Znawca
Znawca
 
Posty: 215
Dołączył(a): N lis 11, 2007 9:54 pm

Postprzez Odys » N wrz 28, 2008 1:34 pm

Bramki czy drzwi jak windzie? Są podwójne - jedne na klatce, drugie w windzie. Można by drugie zrobić na peronach i całość zabudować. Ale myślę, że na drugiej linii metra. Ograniczyłoby to hałas w metrze i zwiększyło bezpieczeństwo.



Rozwiązania są różne, ale mają na celu jedno, utrzymanie pasażera z dala od krawędzi peronu.
Można zastosować ścianki niskie z ruchomymi bramkami:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Grafika:Nakano-fujimicho_Station_(platform).jpg

Można też zastosować rozwiązania nowocześniejsze - całkowite ścianki zabezpieczające z automatycznymi drzwiami:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Grafika:Oji_Kamiya-eki-Nanboku-Line.jpg

Wszystko zależy od funduszy i tego jaki chcemy osiągnąć efekt, osobiście jestem za pełnymi ściankami bo są bardziej estetyczne i bądź co bądź bezpieczniejsze :).

Jest tylko jedno ale. Wprowadzenie ścianek bezpieczeństwa niesie ze sobą konsekwencje, tabor musi być ujednolicyny dl całej linii, nie ma mowy o wprowadzeniu pociągów z innymi parametrami bez poważnych zmian konstrukcyjnych systemu bezpieczeństwa - rozstaw drzwi w składzie musi być kompatybilny z rozstawem drzwi w ściankach bezpieczeństwa.
Dodatkowe komplikacje to wymóg perfekcyjnego szkolenia motorniczych/maszynistów którzy muszą zatrzymać pociąg dokładnie w wyznaczonym miejscu - tutaj nie ma miejsca na +- metr różnicy.
Odys
Znawca
Znawca
 
Posty: 350
Dołączył(a): Śr mar 02, 2005 3:40 pm

Postprzez xxl » N wrz 28, 2008 10:15 pm

Po pierwsze o ile się orientuję to takie bramki montuje się jedynie na zautomatyzowanych liniach gdzie nie ma maszynisty
Po drugie szkolenie maszynisty nic nie da bo zawsze może nastąpic awaria automatyki czy samego hamulca
xxl
Znawca
Znawca
 
Posty: 224
Dołączył(a): Śr gru 15, 2004 8:20 pm

Postprzez zarembus » N wrz 28, 2008 11:05 pm

Dochodzi do tego jeszcze różnica w rozstawie drzwi w pociagach Alstomu a rosjanami.
zarembus
Donator
Donator
 
Posty: 158
Dołączył(a): N mar 25, 2007 11:14 pm
Lokalizacja: W-wa Gocław

Postprzez adam15159 » Pn wrz 29, 2008 8:56 am

xxl napisał(a):Po pierwsze o ile się orientuję to takie bramki montuje się jedynie na zautomatyzowanych liniach gdzie nie ma maszynisty
Po drugie szkolenie maszynisty nic nie da bo zawsze może nastąpic awaria automatyki czy samego hamulca


zarembus napisał(a):Dochodzi do tego jeszcze różnica w rozstawie drzwi w pociagach Alstomu a rosjanami.



I właśnie dlatego ja też jestem przeciw bramkom, nawet na drugiej linii.
WYPRZEDAŻ NA ALLEGRO!

Podręczniki za 5 zł!
Naklejki autobusowe!

http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=7196929
Avatar użytkownika
adam15159
Znawca
Znawca
 
Posty: 110
Dołączył(a): N lip 29, 2007 6:37 pm
Lokalizacja: Stolica

Postprzez Czarek » Pn wrz 29, 2008 10:29 am

zarembus napisał(a):Dochodzi do tego jeszcze różnica w rozstawie drzwi w pociagach Alstomu a rosjanami.


To ja widzę takie rozwiązanie: 1) Na drugiej linii puścić tylko Alstomy. 2) Zmierzyć rozstaw drzwi w Alstomach i do przetargu na nowe wagony wstawić takie parametry. Wtedy inni producenci będą mogli startować w przetargach.
Czarek
Znawca
Znawca
 
Posty: 215
Dołączył(a): N lis 11, 2007 9:54 pm

Postprzez mikimouse » Pn wrz 29, 2008 10:49 am

Żadnego Alstomu. Ludzie o czym wy piszecie. Dość złomu na linii. Ale wracając do tematu. Tak naprawdę za cały ten wypadek to ponosi winę nie Metro a właśnie ten poszkodowany i Jego towarzyszka. Jestem w posiadaniu filmu nagranego przypadkiem na komórkę przez jednego ze stojących. Tam wyraźnie widać co się stało. Chłopak pomylił stojący pociąg po drugiej stronie stacji. Dziewczyna trzymała go za rękę i to Ona miała laskę wyciągniętą przed siebie, mimo iż szła tak naprawdę za chłopakiem. On laskę trzymał pionowo i wcale nie macał przed sobą drogi. Ta para poszła bardzo szybko w kierunku krawędzi peronu.
mikimouse
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 13
Dołączył(a): Pt cze 13, 2008 9:14 pm

Postprzez fitman » Pn wrz 29, 2008 10:58 am

mikimouse napisał(a):Jestem w posiadaniu filmu nagranego przypadkiem na komórkę przez jednego ze stojących.


Udostepnij to podyskutujemy.
fitman
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 15
Dołączył(a): N wrz 14, 2008 6:03 pm

Postprzez Odys » Pn wrz 29, 2008 11:21 am

Po pierwsze o ile się orientuję to takie bramki montuje się jedynie na zautomatyzowanych liniach gdzie nie ma maszynisty


Z tego co mi wiadomo, to jak najbardziej stacje z systemem ścianek są obsługiwane przez zwykłych maszynistów - nie komputer :)
Widzisz w Tokio nawet jak wejdziesz na stację na której nie ma ścianek bezpieczeństwa to pociąg i tak ma wyznaczone miejsce w którym musi sie zatrzymać - dla wygody i porządku wśród pasażerów na peronie oznaczono miejsca gdzie po zatrzymaniu składu bedą drzwi - bramki są więc niczym innym jak rozwinięciem tej koncepcji.
Być może odrobinę przegiąłem kiedy napisałem z tym +- 1m. Bramki mają szerokość trochę większą niż drzwi - tak kilkadziesiąt cm w każdą stronę więc pewien margines błędu istnieje :P


Po drugie szkolenie maszynisty nic nie da bo zawsze może nastąpic awaria automatyki czy samego hamulca


Właśnie na wypadek takiej awarii maszynista musi posiadać odpobiednie wyszkolenie. W systemie ścianek bezpieczeństwa nie ma opcji żebyś zatrzymał się "gdzieś na peronie", musisz zatrzymać pociąg w taki sposób żeby ludzie mogli wysiąść - a przecież nie wysiądą przez pleksiglass :)
Ostatnio edytowano Pn wrz 29, 2008 11:41 am przez Odys, łącznie edytowano 1 raz
Odys
Znawca
Znawca
 
Posty: 350
Dołączył(a): Śr mar 02, 2005 3:40 pm

Następna strona

Powrót do O metrze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron