Emigrant napisał(a):Przecież równolegle przebiega linia kolejowa i to przy stadionie.
W dodatku będzie modernizowana linia tramwajowa na trasie WZ, a na Alejach Jer. już jest. Za te pieniądze można przebudować i dobudować dworce dla SKM i kupić tabor z najwyższej półki i pewnie by jeszcze zostało na - np. dobre wyszkolenie pracowników i ich pensje.
bazylM napisał(a):spełnia wymogi transportowe dla Euro 2012, ale pod warunkiem, że druga linia metra powstanie.
bazylM napisał(a):Co do remontów stacji - tym chyba powinny zająć się PKP, czyż nie?
bazylM napisał(a):spójrzmy, jak jesteśmy w tyle za innymi sieciami podziemnej kolejki w Europie.
bazylM napisał(a):Te same błędy - anulowanie przetargu, rezygnacja z czegoś ze względu na "zbyt wysoki" koszt inwestycji - popełniały przecież poprzednie ekipy rządzące (patrz np. budowa mostu Północnego), przez co obiekt ten kosztuje obecnie o wiele więcej od pierwotnego planu.
bazylM napisał(a):Nie zapowiada się, aby ceny materiałów budowlanych miały w najbliższym czasie spadać, nie mówiąc już o kosztach samej robocizny, które będą rosły na sto procent.
bazylM napisał(a):Ponadto - w najbliższych latach - powstanie odnoga na Okęcie - to zawsze coś.
bazylM napisał(a):i tu użyję bardzo populistycznego argumentu - spójrzmy, jak jesteśmy w tyle za innymi sieciami podziemnej kolejki w Europie.
bazylM napisał(a):jednak śmiem sądzić iż wszystko w swoim czasie.
Piwoslaw napisał(a):Dziś (30.09.2008) władze Warszawy ogłosiły, że przetarg na budowę centralnego odcinka II linii metra zostaje unieważniony z powodu zbyt wygórowanych cen. Nowy przetarg zostanie rozpisany za dwa miesiące.
Emigrant napisał(a):Piwoslaw napisał(a):Dziś (30.09.2008) władze Warszawy ogłosiły, że przetarg na budowę centralnego odcinka II linii metra zostaje unieważniony z powodu zbyt wygórowanych cen. Nowy przetarg zostanie rozpisany za dwa miesiące.
No i będą pieniążki na pozostałe inwestycje
Rozwój linii SKM jest oczywiście konieczny - jako uzupełnienie sieci podziemnej kolejki, ale nie ulega wątpliwości, że do magicznej daty 2012 nie zdążymy zaprojektować+roztrzygnąć przetarg+zbudować nowej nitki Szybkiej Kolei. Ponadto - w najbliższych latach - powstanie odnoga na Okęcie - to zawsze coś.
Co do remontów stacji - tym chyba powinny zająć się PKP, czyż nie?
pamiętajmy, że wraz z budową dwóch nowych mostów - Północnego (który raczej w najbliższych latach powstanie) i Krasińskiego (tu mały znak zapytania) - powstaną również dwie nowe linie tramwajowe.
jednak - i tu użyję bardzo populistycznego argumentu - spójrzmy, jak jesteśmy w tyle za innymi sieciami podziemnej kolejki w Europie. Powstrzymując budowę drugiej linii zostaniemy jeszcze bardziej zdystansowani przez takie systemy jak metro praskie czy budapesztańskie, nie wspominam oczywiście, jako że to bez sensu, o zachodnich kolejkach.
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości