III linia

Ta kategoria poświęcona jest ogólnym tematom o Metrze Warszawskim. Wszystkie wątki tematyczne związane z Metrem w stolicy, zamieszcać proszę tu.

Moderatorzy: Piotr, Czarek

Postprzez Wengiel » N mar 09, 2008 8:47 pm

Odys napisał(a):Nasze kochane S2 nie wykorzystuje nawet 50% swoich możliwości.
Przestarzały tabor bardzo ogranicza SKM . :eee:
Raczej nie tyle przestarzały tabor, co jego mała ilość. Ledwo parę jednostek, kursy SKM co pół godziny, tylko 1 linia, to stanowczo za mało, jak na system transportowy w typie SKMki w dwumilionowym mieście. Problem w postaci ograniczonej przepustowości średnicówki po remoncie znikł, najwyższy czas, go wykorzystać.
Wracając do tematu III linii, jaki tabor byście proponowali?
Ja osobiście odrzuciłbym i Metropolisy i serię '81. W zamian zamontowałbym tory i linię trakcyjną w standardzie PKP PR i zakupił jakieś sensowne składy EZT tudzież wagoniki metra które mogłyby przemieszczać się po zwykłych liniach trakcyjnych.
Rozwiązanie bardziej uniwersalne niż obecna 3 szyna.
Byłbym ostrożny z łączeniem metra i kolei. Inne systemy sterowania ruchem, nawet gdyby były maksymalnie zunifikowane, to i tak jeden należałby do metra, drugi do PLK. Mogłoby to skutkować postojami składów między stacjami na punkcie ich styków w oczekiwaniu na wolny tor
Warszawa ma według mnie unikalny układ linii kolejowych ze swoją linią średnicową przechodzącą przez samiuśki środek miasta. Nie wydaje mi się, żeby pociągi docierające z Ursusa, Falenicy itd odbijające w bok omijające ścisłe Centrum były dobrym rozwiązaniem. Łączenie metra i kolei byłoby sensowne, gdybyśmy nie mieli średnicówki i trzeba byłoby się przesiadać z pociągu, aby dotrzeć do Centrum.
Wengiel
Początkujący
Początkujący
 
Posty: 78
Dołączył(a): Wt sie 30, 2005 1:59 pm

Postprzez SbKuTbg » N mar 09, 2008 9:33 pm

Odys napisał(a):03. Jeżeli już mówisz o rozwiązaniach światowych to proponuję żebyś zwrócił/ła uwagę na fakt że metro w wielu miastach świata porusza się po lub nad powierzchnią gruntu.

Nie przecze. Wiem że w innych miastach metro jeździ na powierzchni np Paryż, sam tam byłem. Chodzi mi o to że metro jeżdżące na powierzchni szybko niszczeje i metro wydaje dużo hałasu(w Paryżu jest to rozwiązane gumowymi oponami na kołach).
KaŻdY bEzSeNs Ma SwÓj SeNs Bo BeZsEnSu NiE bYłO bY sEnSu :>
Avatar użytkownika
SbKuTbg
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 47
Dołączył(a): N lis 26, 2006 8:56 pm
Lokalizacja: Tarnobrzeg

co nowego z III Linią?

Postprzez bazylM » Śr maja 07, 2008 8:32 pm

Czy są jakieś nowe informacje dotyczące III linii czy też od podlinkowanego w tym temacie artykułu Wyborczej nic nowego się nie stało. "Oficjalne stanowisko władz i radnych dzielnicy na temat przebiegu trzeciej linii metra będzie znane na przełomie marca i kwietnia." - brzmiał jego [artykułu] fragment, jednak chyba nic w tej sprawie dotąd nie ustalono?
"Przed dwudziestką myśli się tylko o kochaniu, potem kocha się myśleć." - Albert Einstein
Avatar użytkownika
bazylM
Początkujący
Początkujący
 
Posty: 99
Dołączył(a): Pn maja 16, 2005 2:52 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: III linia

Postprzez Czarek » N mar 06, 2011 4:54 pm

Co dalej z trzecią linią metra? Będzie tylko ze Stadionu na Gocław? Znalazłem tutaj link do schematu SISKOM.
Czarek
Znawca
Znawca
 
Posty: 215
Dołączył(a): N lis 11, 2007 9:54 pm

Re: III linia

Postprzez xxl » Śr mar 09, 2011 1:28 pm

Przysłuchuję się tej dyskusji i wcale nie dziwię się że miasto nie za bardzo garnie się do współpracy z koleją.
Wczoraj przeczytałem że SKM będzie płacić nowo powstałej spółce Dworce Kolejowe kilkanascie milionów rocznie tylko za to że pociągi SKM zatrzymają się na kolejowych dworcach
Wystarczy popatrzeć na BURDEL panujący w kolejowych spółkach, nawet wprowadzenie nowego rozkładu kończy się wojną, totalnym paraliżem w którym cierpią także pasażerowie SKM
To wszystko, totalny bałagan,brak organizacji, syf powoduje że miasto woli wybudować swoją infrastrukturę niż płacić coraz więcej i więcej za coś na czego działanie nie ma absolutnie wpływu
xxl
Znawca
Znawca
 
Posty: 224
Dołączył(a): Śr gru 15, 2004 8:20 pm

Re: III linia

Postprzez Piwoslaw » Pt mar 11, 2011 9:32 pm

No właśnie, a tory i przystanki nie mogą przejść we władanie miasta/gminy, bo przecież ucierpieliby wszyscy na ciepłych, państwowych posadach.
"Pociąg do Tłuszcza, przez Mielonkę, Wołowin..."
Avatar użytkownika
Piwoslaw
Donator
Donator
 
Posty: 305
Dołączył(a): So mar 24, 2007 4:20 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: III linia

Postprzez Czarek » N lis 02, 2014 1:18 pm

Nie wiem czy nie lepszym rozwiązaniem byłoby przekazanie gminom dworców kolejowych. Jak to jest w innych krajach? Efektem mogłoby być lepsze skomunikowanie lokalnego transportu z koleją i budowa węzłów przesiadkowych. W temacie III linii brakuje tego na stacji stadion (peron - peron jak na Świętokrzyskiej).
Czarek
Znawca
Znawca
 
Posty: 215
Dołączył(a): N lis 11, 2007 9:54 pm

Poprzednia strona

Powrót do O metrze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

cron