III linia

Ta kategoria poświęcona jest ogólnym tematom o Metrze Warszawskim. Wszystkie wątki tematyczne związane z Metrem w stolicy, zamieszcać proszę tu.

Moderatorzy: Piotr, Czarek

III linia

Postprzez Piwoslaw » Wt lut 12, 2008 11:22 pm

Dziś pojawiły się informacje o planach centralnego odcinka III linii Metra. Wschodni odcinek to planowany "wąs" przy II linii, łączący Stadion przez Wiatraczną z Gocławiem, zaś zachodni odcinek to na razie wielka niewiadoma.
Proponowany przebieg III linii to: Dworzec Zachodni - ul.Grójecka - Koszykowa/al.Niepodległości - Wilcza/Marszałkowska - pl. Trzech Krzyży - Solec - rondo Waszyngtona - Stadion.
Oto moje uwagi:
- Stacja Grójecka może być (w zależności od wariantu) albo na odcinku Niemcewicza-Daleka (bliżej Urzędu Dzielnicy) albo bliżej pl. Narutowicza. Moim zdaniem stacja powinna być pod samym placem, aby ułatwić przesiadanie się do tramwajów, zamiast bliżej pl. Zawiszy.
- Przystanek Wilcza podobno ma być położony aż 200 metrów od planowanej stacji I linii na pl. Konstytucji. Poza tym miejsca jest tak mało, że stacja musiałaby powstać pod budynkami, co jest bardzo trudne i kosztowne. Stacja powinna powstać bliżej samego placu tak, aby I i III linia krzyżowały się na jednej, wspólnej stacji.
- Patrząc na komunikację szynową w centrum na osi E-W za kilka lat będą: tramwaje na mostach Północnym i Krasińskiego, kolejowa linia gdańska, wyremontowane tramwajowisko na trasie W-Z, II linia Metra, kolejowa linia średnicowa, wyremontowane (hehehe ;) tramwajowisko w al. Jerozolimskich, proponowana III linia Metra i tramwaj na moście Na Zaporze. W osi N-S są tylko niewyremontowane tramwaje na Towarowej i al. Niepodległości/Jana Pawła II, I linia Metra oraz dublujący ją tramwaj. Po praskiej stronie Wisły nie ma w planach np. bezpośredniego połączenia Metrem Gocławia z Targówkiem, bez przesiadki na Stadionie. W związku z tym uważam, że kolejne połączenie E-W, jakim jest III linia, jest na razie niepotrzebne. Za pieniądze na jej budowę, ok. 2,2 mld złotych, można wyremontować wszystkie stacje kolejowe w Warszawie i w okolicy, wybudować kilka nowych przystanków oraz kupić pociągi do kilku linii SKM. Taka inwestycja przyniosłaby dziś nieporównywalnie większe korzyści mieszkańcom, a III linię można będzie wybudować później. Dziś można jedynie się do niej przygotowywać, np. pamiętając o niej budując stację pod pl. Konstytucji bądź pętlę tramwajową przy dworcu Zachodnim.
Avatar użytkownika
Piwoslaw
Donator
Donator
 
Posty: 305
Dołączył(a): So mar 24, 2007 4:20 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Odys » Śr lut 20, 2008 1:15 pm

Tutaj mam coś dla zainteresowanych III Linią.
Jakoś nie bardzo mi ona odpowiada ale co zrobić...

http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,87891,4919225.html
Odys
Znawca
Znawca
 
Posty: 350
Dołączył(a): Śr mar 02, 2005 3:40 pm

Postprzez Marduk » Śr lut 20, 2008 5:56 pm

Jakoś nie bardzo mi ona odpowiada ale co zrobić...

Mi też jakoś nie odpowiada... "Ratusz rysuje trzecią linię metra" - chyba chłopaki machnęli sobie coś na mapie jakieś kreski, a że im metro wyszło... I teraz mamy dyskusję czy to dobrze czy źle... Ona jest dla mnie z blisko linii kolejowej :sad:
Avatar użytkownika
Marduk
Znawca
Znawca
 
Posty: 269
Dołączył(a): Śr cze 01, 2005 6:38 pm
Lokalizacja: Targowek [WAWA]

Postprzez Tunnelbanan » Cz lut 21, 2008 8:43 am

Marduk napisał(a):[ Ona jest dla mnie z blisko linii kolejowej :sad:


a weź z taką linią kolejową... brud, smród i śmierdzi moczem. choćby puścili tam rakietę, to ja z koleji nie mam zamiaru korzystać.
a przede wszystkim stacje kolejowe nie są w startegicznych punktach miasta, tak jak np. stacje metra, i dlatego nawet po remontach to NIGDY zbyt wiele osób nie będzie korzystało z linii kolejowej.

bo powiedzcie mi po co np. wysiadać na dworcu wschodnim, zachodnim... przecież tam za bardzo nic nie ma. nawet mieszkań jest mało... pojadę tam i i co? dokąd? na dworzec PKS? zkorzystam z niego raz na 15 lat i mogę tam jechać autobusem. a na dworzec wschodni po co? zeby jechac pociagiem czy zeby przesiąść sie do 13-nastki? bez sensu...

lepiej kolej zostawić do transportu dalekobieżnego, a do lokalnego zostawić ją w spokoju i wybudować coś nowego, co będzie lepiej przystosowane do tego celu. np. metro, tramwaje, buspasy i czego tam dusza zapragnie.

kończenie III linii metra na dworcu zachodnim tez jest bez sensu... albo pociągnąć linię dalej albo można darować sobie tę ostatnią stację..
Tunnelbanan
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 34
Dołączył(a): So gru 30, 2006 2:51 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Odys » Cz lut 21, 2008 10:22 pm

a weź z taką linią kolejową... brud, smród i śmierdzi moczem. choćby puścili tam rakietę, to ja z koleji nie mam zamiaru korzystać.
a przede wszystkim stacje kolejowe nie są w startegicznych punktach miasta, tak jak np. stacje metra, i dlatego nawet po remontach to NIGDY zbyt wiele osób nie będzie korzystało z linii kolejowej.



Z tego co mówią codzienne sytuacje to kolej raczej na brak chętnych nie narzeka a choć lokalizacja niektórych stacji pozostawia wiele do życzenia to inne położone są w miejscach idealnych.

bo powiedzcie mi po co np. wysiadać na dworcu wschodnim, zachodnim... przecież tam za bardzo nic nie ma. nawet mieszkań jest mało... pojadę tam i i co? dokąd? na dworzec PKS? zkorzystam z niego raz na 15 lat i mogę tam jechać autobusem. a na dworzec wschodni po co? zeby jechac pociagiem czy zeby przesiąść sie do 13-nastki? bez sensu...


Być może pojedziesz z Zachodniego na Wschodni żeby tam przesiąść się w SKM innej linii docierający na Falenicę i oszczędzisz w ten sposób w godzinach szczytu jakieś 30 min.
A być może wsiądziesz na Wschodnim żeby dojechać w okolice Prymasa Tysiąclecia nie stojąc w korku wspomnianą 13 lub jedną z wielu innych linii autobusowych jadących przez centrum.
Jeżeli już mowa o pociągach to wyobraź sobie że sporo osób dojeżdża do Warszawy właśnie pociągami.


lepiej kolej zostawić do transportu dalekobieżnego, a do lokalnego zostawić ją w spokoju i wybudować coś nowego, co będzie lepiej przystosowane do tego celu. np. metro, tramwaje, buspasy i czego tam dusza zapragnie.


01. Metro to nic innego jak jedna z form kolei.
02. Budowa metra to nieporównywalnie większy koszt niż przystosowanie linii kolejowych do obsługi ruchu miejskiego.
Nawet jeśli musiałbyś wybudować stacje wewnątrz miasta od początku to koszt budowy linii kolejowej będzie niewspółmiernie niższy niż drążenie 30 km tunelu.
03. Na Buspasy i torowiska tramwajowe musisz mieć tak samo infrastrukturę a w centrum miasta raczej z tym krucho, tam nie ma jak rozładować ruchu ulicznego a ty byś chciał żeby tworzyć buspasy czy tramwaje.
Odys
Znawca
Znawca
 
Posty: 350
Dołączył(a): Śr mar 02, 2005 3:40 pm

Postprzez Wengiel » So mar 01, 2008 2:53 am

Tunnelbanan napisał(a):a przede wszystkim stacje kolejowe nie są w startegicznych punktach miasta, tak jak np. stacje metra, i dlatego nawet po remontach to NIGDY zbyt wiele osób nie będzie korzystało z linii kolejowej
Rozumiem, że dworce Sródmieście i Ochota nie są w miejscach strategicznych, a z Ursusa, Włoch i Falenicy nikt do Centrum nie jeździ? To zlikwidujmy niepotrzebne linie autobusowe takie, jak 517, czy 521.
lepiej kolej zostawić do transportu dalekobieżnego, a do lokalnego zostawić ją w spokoju i wybudować coś nowego, co będzie lepiej przystosowane do tego celu. np. metro...
To niestety baaardzo słono kosztuje
...tramwaje...
Polemizowałbym, czy powolny, powiązany z ruchem ulicznym (a więc i z korkami) tramwaj jest bardziej przystosowany do dużych potoków pasażerskich na duże odległości, jak to ma miejsce w dwumilionowej metropolii.
i czego tam dusza zapragnie.
Zapragnąć sobie można wielu rzeczy i rozrysować na mapie kilkadziesiąt linii metra, realizacja to juz całkiem inna bajka.
Wengiel
Początkujący
Początkujący
 
Posty: 78
Dołączył(a): Wt sie 30, 2005 1:59 pm

Postprzez Tunnelbanan » So mar 01, 2008 9:05 pm

[quote="Wengiel"][]Rozumiem, że dworce Sródmieście i Ochota nie są w miejscach strategicznych, a z Ursusa, Włoch i Falenicy nikt do Centrum nie jeździ? To zlikwidujmy niepotrzebne linie autobusowe takie, jak 517, czy 521.
[quote]

no dokładnie. nie są w startegicznych miejscach. mam znajomych w walenicy i w ursusie. nikt nie jezdzi PKP, tylko autobusami, z Falenicy takze brywatnymi burakowozami, a PKP uzywaja 2 razy w roku jak mają ochote przejechac sie pociagiem heh heh
Tunnelbanan
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 34
Dołączył(a): So gru 30, 2006 2:51 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Tunnelbanan » So mar 01, 2008 9:08 pm

[quote="Wengiel"][]Polemizowałbym, czy powolny, powiązany z ruchem ulicznym (a więc i z korkami) tramwaj jest bardziej przystosowany do dużych potoków pasażerskich na duże odległości, jak to ma miejsce w dwumilionowej metropolii.
[quote]

prosze bardzo pomelizuj. raczej malo jest miejsc w wawie, gdzie tramwaj stoi w korku, po zlikwidowaniu wspolnego torowiska na trasie WZ to chyba nigdzie tramwaj nie stoi w korku, wiec to co piszesz to nieprawda.
Tunnelbanan
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 34
Dołączył(a): So gru 30, 2006 2:51 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Odys » So mar 01, 2008 10:43 pm

Tutaj raczej chodzi nie o samo stanie w korkach ale o fakt że muszą wraz z ruchem ulicznym stać na miejskich światłach.

Jeżeli chodzi o prędkość to bezspornie kolej ma przewagę nad tramwajem czy autobusem ponieważ nie jeździ w ruchu miejskim (nie ma całej sieci świateł na trasie) ma lepsze parametry techniczne (pojemność, przyspieszenie, prędkość operacyjna).
W chwili obecnej nowoczesne EZT mają większe możliwości od warszawskiego metra więc trudno tu móić o jakikolwiek przyrównywaniu ich do zwykłego ruchu miejskiego.
Ostatnio edytowano N mar 02, 2008 1:39 pm przez Odys, łącznie edytowano 1 raz
Odys
Znawca
Znawca
 
Posty: 350
Dołączył(a): Śr mar 02, 2005 3:40 pm

Postprzez Piwoslaw » N mar 02, 2008 10:05 am

Tunnelbanan napisał(a):no dokładnie. nie są w startegicznych miejscach. mam znajomych w walenicy i w ursusie. nikt nie jezdzi PKP, tylko autobusami, z Falenicy takze brywatnymi burakowozami, a PKP uzywaja 2 razy w roku jak mają ochote przejechac sie pociagiem heh heh

To może Twoi znajomi nie wiedzą że na Kartę Miejską można swobodnie jeździć po Warszawie pociągiem? Okazuje się, że po kilkunastu miesiącach wiele osób o tym albo nie wie albo nie ma przekonania do kolei. Pamiętają stare, śmierdządze kible, a nowowyremontowane jednostki widziały najwyżej czekając na przejeździe. Mnie się osobiście udało powiadomić/namówić kilka osób, które definitywnie przesiadły się do pociągu. Problem był jedynie w tym, żeby ich namówić na pierwszy raz.

Autobusem mogą jechać gdzieś, gdzie nie dojeżdża pociąg, np. z Falenicy do ronda Wiatraczna, ale do Centrum to nie wiem jak można zamienić miejsce siedzące w KM na stojące w starym Ikarusie. Chyba że Ci się nie spieszy:
521 z Falenicy PKP do Centrum jedzie 36-47 minut, a pociąg 35. 517 z Ursusa do Centrum jedzie 30-40 minut wg rozkładu (albo i dłużej w zalezności od korków), pociąg zaledwie 15 (niezaleznie od korków). Z 517 korzystają zapewne mieszkańcy Niedźwiadka, który jest oddalony od stacji, ale nie od torów. Po wybudowaniu tam nowego przystanku można będzie się spodziewać sporego wzrostu zainteresowania koleją.

Zgodzę się, że przystanki Powiśle i Stadion nie są dobrze skomunikowane, ale Ochota wychodzi wprost na plac Zawiszy, a Śródmieście - jest w samym środku miasta. Przyznaję, że ze Śródmieścia trzeba kawałek przejść metra i innych przystanków, ale nie dalej niż odległość przesiadkami na niektórych ogromnych skrzyżowaniach.
Avatar użytkownika
Piwoslaw
Donator
Donator
 
Posty: 305
Dołączył(a): So mar 24, 2007 4:20 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Tunnelbanan » N mar 02, 2008 1:45 pm

Piwoslaw napisał(a):[
To może Twoi znajomi nie wiedzą że na Kartę Miejską można swobodnie jeździć po Warszawie pociągiem?
skrzyżowaniach.


muszę cię rozczarwoać.... wiedzą.
Tunnelbanan
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 34
Dołączył(a): So gru 30, 2006 2:51 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Tunnelbanan » N mar 02, 2008 1:57 pm

[quote="Piwoslaw"][

ale do Centrum to nie wiem jak można zamienić miejsce siedzące w KM na stojące w starym Ikarusie. Chyba że Ci się nie spieszy:
521 z Falenicy PKP do Centrum jedzie 36-47 minut, a pociąg 35. 517 z Ursusa do Centrum jedzie 30-40 minut wg rozkładu (albo i dłużej w zalezności od korków), pociąg zaledwie 15 (niezaleznie od korków). .[/qunp.

mp. w falenicy jest poczatek trasy i jest duzo miwjsc siedzacych przez nastepne kilka kilometrow trasy nawet, a starych ikarusów jeździ na szczescie coraz mniej z roku na rok.

a te wyliczenia twoje to maja sens tylko wtedy jezeli mieszkasz przy stacji kolejowej, a wiekszosc osob musi tam podjechac autobusem, wiec szkoda marnowac czas na przesiadke na kolej ktora jezdzi z czestotliwoscia co godzine albo rzadzie, tylko lepiej juz zostac w autobusie, bo wyjdzie krócej, a nawet jak bedzie 10-15 min dluzej, to wiekszosc osob woli troche dluzej jechac nic sie przesiadac.

a nasze metro z predkoscia komunikacyjna 35km/h to obciach powiedzmy sobie szczerze :???: robi tyle hałasu, co samolot odrzutowy, ze ludzie muszą w sśrodku krzyczeć do siebie, a jezdzi z predkoscia spacerową. jeżdzilem innymi systaemami metra na świecie, ale tylko w warszawie muszę krzyczeć rozmówcy do ucha.
Tunnelbanan
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 34
Dołączył(a): So gru 30, 2006 2:51 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Odys » N mar 02, 2008 6:36 pm

a te wyliczenia twoje to maja sens tylko wtedy jezeli mieszkasz przy stacji kolejowej, a wiekszosc osob musi tam podjechac autobusem, wiec szkoda marnowac czas na przesiadke na kolej ktora jezdzi z czestotliwoscia co godzine albo rzadzie



I tutaj trafiłeś w sedno. Z pociągów w Falenicy korzysta niewiele osób jadących do centrum bo rzadko kursują nie zaś dlatego że są gorsze od autobusu od którego poruszają się szybciej...
Sytuacja wygląda trochę inaczej w Rembertowie gdzie SKM cieszy się znacznym powodzeniem.



lepiej juz zostac w autobusie, bo wyjdzie krócej, a nawet jak bedzie 10-15 min dluzej, to wiekszosc osob woli troche dluzej jechac nic sie przesiadac


Te piętnaście minut robi dużą różnicę.
Odys
Znawca
Znawca
 
Posty: 350
Dołączył(a): Śr mar 02, 2005 3:40 pm

Postprzez Wengiel » Śr mar 05, 2008 12:02 am

Tunnelbanan napisał(a):prosze bardzo pomelizuj. raczej malo jest miejsc w wawie, gdzie tramwaj stoi w korku, po zlikwidowaniu wspolnego torowiska na trasie WZ to chyba nigdzie tramwaj nie stoi w korku, wiec to co piszesz to nieprawda.
No to przeanalizujmy taką, nierzadką sytuację. Skrzyżowanie al. Solidarności/al. Jana Pawła. Na al. JP korek. Po zapaleniu się zielonego samochody wjeżdżaja na skrzyzowanie i na nim zostają, bo za skrzyzowaniem jest zapchana. Światło się zmienia, zielone dostaje Solidarności, ale tramwaje stoją zablokowane przez samochody na JP.
Ci, co chcą skręcić z JP w solidarności w lewo wjeżdżają na pas między jezdniami, czyli tory tramwajowe, blokują ich stojący jadący z naprzeciwka. I tak mamy zablokowane również tramwaje w ciągu JP. Tym sposobem zdarzyło mi się parę razy jechać z ronda ONZ do Feminy tramwajem ponad 10 minut.
Pomijając korki, to mamy w Warszawie parę miejsc, gdzie oprócz tego, że tramwaj krzyżuje się z ulicą prostopadłą, to jeszcze przejeżdża z pasa między jezdniami na którąś stronę ulicy: najciekawiej jest na Broniewskiego/Armii Krajowej. Tam tramwaj najpierw przejeżdża na pas między jezdniami (światła), potem skrzyzowanie (drugie światła), i wraca na stronę ulicy (i znów światła). Czas przejazdu składa się głównie z czasu postoju.
Wengiel
Początkujący
Początkujący
 
Posty: 78
Dołączył(a): Wt sie 30, 2005 1:59 pm

Postprzez Piwoslaw » Śr mar 05, 2008 2:07 pm

Wengiel ma rację: nici z wydzielonego torowiska jeśli krzyżuje się z drogami. Inaczej: jesli krzyżuje się z drogą i nie są egzekwowane odpowiednie przepisy. Głównie chodzi mi o dwa:
- że nie wolno wjeżdżać na skrzyżowanie jeśli nie ma możliwości jego opuszczenia,
- że tramwajowi należy ustąpić pierwszeństwo.
Samochód stojący w poprzek torowiska łamie obydwa, ale rzadko jest karany za który kolwiek z nich. A jeśli już to najwyżej za jeden. W przypadku Polaków (i nie tylko) nie można wymagać przestrzegania prawa jeśli się go nie egzekwuje.
Avatar użytkownika
Piwoslaw
Donator
Donator
 
Posty: 305
Dołączył(a): So mar 24, 2007 4:20 pm
Lokalizacja: Warszawa

Następna strona

Powrót do O metrze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron