Symulator Metra

Ta kategoria poświęcona jest ogólnym tematom o Metrze Warszawskim. Wszystkie wątki tematyczne związane z Metrem w stolicy, zamieszcać proszę tu.

Moderatorzy: Piotr, Czarek

Symulator Metra

Postprzez pio11 » Cz sie 23, 2007 12:37 am

Witam, jestem tu nowy więc przepraszam jak coś będzie nie tak. Odx pewnego czasu tworzę Symulator metra warszawskiego. Zrobiłem już wiele zdjęć i mam wiele pomysłów jak zrobić stacje Wierzbno i jej podobne. Symulator ma być robiony w programie Blender (Ewentualnie może nastąpić zmiana np. na c++). Jednak szukam szczegółowych informacji na temat naszego metra. Mam więc do was wielką proźbę Zamieszczajcie w tym temacie wszystkie Plany naszego metra wymiary stacji, szczególnie przydał by się plan położenia metra w osi z (Ile jest metrów pod powierzchnią gruntu). Na warsztacie mam Stację Wierzbno. Proszę o pomoc. Z góry dziękuje.
pio11
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 14
Dołączył(a): Cz sie 23, 2007 12:27 am

Postprzez zarembus » Cz sie 23, 2007 1:06 pm

No no. Zawsze marzyłem o tym by w jakimś symulatorze "Warszawską Kolejką" pojeździć. Oby ten projekt wypalił. Czekam na wersje beta ,którą mam nadzieje ,ze ujrzę oby jak najszybciej (za rok :D ) .

A ten plan może Ci się przyda:
Obrazek
zarembus
Donator
Donator
 
Posty: 158
Dołączył(a): N mar 25, 2007 11:14 pm
Lokalizacja: W-wa Gocław

Postprzez pio11 » Pt sie 24, 2007 12:27 am

Bardzo zarembus ci dziękuje. Dzisiaj wieczorem w dwie godziny wystrugałem to :
Obrazek
Obrazek
Pudło wagonu Środkowego M serii 81. Środek już prawie skończyłem. Tekstury nałożę w najbliższym czasie. No i jak?
pio11
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 14
Dołączył(a): Cz sie 23, 2007 12:27 am

Postprzez WSW » Pt sie 24, 2007 1:17 am

piszesz od zera, czy bazujesz na czymś, co już jest dostępne w tej czy innej wersji, np. symek eu07?
WSW
Znawca
Znawca
 
Posty: 160
Dołączył(a): Wt paź 04, 2005 12:08 am

Postprzez pio11 » Pt sie 24, 2007 1:30 am

Na stronie Kółka Miłośników Metra są zamieszczone obrazki taboru MW w trzech perspektywach. Program blender ma opcję że w tle okna 3d można zaimportować fotografię pół przeźroczystą widoczną tylko w podglądzie. Dzięki temu mogę z łatwością obrysować model z trzech stron i po kilku kliknięciach z trzech fotografii powstaje obiekt 3d.

Przykład :
Obrazek
Aby nie naruszać prwaw autorskich w tle widać poprzednią fotografię. Wystarczy teraz obrysować taki obiekt 3 razy (Z góry, przodu i boku)

Jeśli chodzi o program, Blender ma ułatwienia dzięki którym silnik gry już mamy. Możemy przypisywać Jaki klawisz jaką czynnośm ma wykonywać. Program jest na tyle prosty w obsłudze i szybko stworzyć w nim można grę że nieopłaca się pisać wszystkiego od nowa.
pio11
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 14
Dołączył(a): Cz sie 23, 2007 12:27 am

Postprzez WSW » Pt sie 24, 2007 11:55 am

Z chęcią przetestuję Twój symek :]
WSW
Znawca
Znawca
 
Posty: 160
Dołączył(a): Wt paź 04, 2005 12:08 am

Postprzez pio11 » Pt sie 24, 2007 3:14 pm

Godzina pracy i mamy podwozie :
Obrazek
Zostało jeszcze wnętrze i mamy cały skład serii 81.
pio11
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 14
Dołączył(a): Cz sie 23, 2007 12:27 am

Postprzez zarembus » Pt sie 24, 2007 4:23 pm

Coraz fajniej to wygląda. Przy następnym screnie może pokaz z teksturami od zewnątrz? To taka moja mała prośba.

Także z chęcią przetestuje Twój symulator
zarembus
Donator
Donator
 
Posty: 158
Dołączył(a): N mar 25, 2007 11:14 pm
Lokalizacja: W-wa Gocław

Postprzez pio11 » N sie 26, 2007 12:12 pm

W pierwszej wersji symulatora znajdzie się pierwszy odcinek metra (Kabaty-Politechnika). Gracz będzie obsługiwał :
-Prędkość pociągu
-Klakson
-Dźwi
Ograniczę równiesz system SOP. Będzie się tylko wyświetlało ograniczenie prędkości. Jeśli się je przekroczy będą odejmowane ptk. Narazie przez tydzień mnie niebędzie ale jak wróce powinienem zamieścić oteksturowany wagon.
pio11
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 14
Dołączył(a): Cz sie 23, 2007 12:27 am

Postprzez aessar » Wt sie 28, 2007 11:47 pm

No, no, no :) Wygląda całkiem, całkiem :)

A jak z modelem fizycznym w grze? Masz jakiś opracowany?
Avatar użytkownika
aessar
Znawca
Znawca
 
Posty: 266
Dołączył(a): Cz lip 17, 2003 11:03 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Jura » Pt sie 31, 2007 10:07 pm

Z tego co widzę zapomniałeś o dwuch okienkach i jednych drzwiach na kązdym końcu wagonu:-)
Avatar użytkownika
Jura
Początkujący
Początkujący
 
Posty: 52
Dołączył(a): Pn maja 14, 2007 8:39 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez pio11 » N wrz 02, 2007 11:06 pm

Proszę bardzo, szykuję teraz model z teksturami.
Obrazek
pio11
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 14
Dołączył(a): Cz sie 23, 2007 12:27 am

Postprzez WSW » Pn wrz 03, 2007 6:11 pm

Wózki nie będą ruchome? ;p
WSW
Znawca
Znawca
 
Posty: 160
Dołączył(a): Wt paź 04, 2005 12:08 am

Postprzez pio11 » Pn wrz 10, 2007 11:42 pm

Pewnie że będą, a jak by pocącg skręcał ? :D Stacja Wierzbno, tylko kontury. Może dawać dziwne złudzenie ale jest wszystko O.K. :
Obrazek
Prosiłbym was jeszcze o jedną rzecz. Szkoła się zaczęła, więc prace zwolniły. Więc jak ktoś jeździ metrem na dalszych stacjach w zakresie:; Kabaty - Ursynów, Politechnika- Marymont czy mógłłby mi pomóc w zbieraniu tekstór ? Są potrzebne zdjęca : podłogi, ściany, suftu i innych widocznych mejsc typu kioski, sklepy. Chodzi o to aby był widać z góry (boku) wymienione rzeczy. Tekstury mogą być w różnych rozdzielczościach. Proszę wysyłać je na adres pio11@o2.pl
pio11
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 14
Dołączył(a): Cz sie 23, 2007 12:27 am

Postprzez McYack » N wrz 16, 2007 8:13 am

bardzo dobre pytanie, zwlaszcza ze nie posiadam pc:)
Avatar użytkownika
McYack
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 17
Dołączył(a): Cz lip 22, 2004 10:08 am
Lokalizacja: Warszawa

Następna strona

Powrót do O metrze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron