bez II linii metra

Ta kategoria poświęcona jest ogólnym tematom o Metrze Warszawskim. Wszystkie wątki tematyczne związane z Metrem w stolicy, zamieszcać proszę tu.

Moderatorzy: Piotr, Czarek

bez II linii metra

Postprzez MeWa » Śr lip 30, 2003 12:02 pm

co raz więcej źródeł wskazuje, że budowa II linii metra zostanie zawieszona... Po publikacji Super Expressu nie wierzyłem w to (to największy brukowiec polski), ale teraz:

PRZYSTANEK napisał(a): M Pod koniec czerwca prezydent Warszawy Lech Kaczyński zdecydował o zaniechaniu budowy drugiej linii metra (mimo prowadzonych właśnie odwiertów geologicznych). Pieniądze pierwotnie na nią przeznaczone mają zostać zainwestowane w szybki tramwaj oraz kolej miejską. Co z tego wyniknie, zobaczymy w przyszłości.


Ach ten głupi Kaczykuper!! Kto na niego głosował??????????
TO katastrofa i moment świadczący o zacofaniu! Czy szybki tramwaj zastąpi metro? Czy PKP racjonalnie wykorzysta środki?
:mur: dla kaczykupra i jego kaczejbandy.

Już znamy plany co do I linii metra (sposobów finansowania):
GAZETA WYBORCZA dodatek STOŁECZNY
Dobra wiadomość dla Warszawy: jest niemal pewne, że 100 mln euro z funduszy unijnych stolica będzie mogła wydać tak, jak chce - w całości na dokończenie budowy metra.

Tak zdecydowano na wczorajszym posiedzeniu rządu. Rozdziałem funduszy unijnych dla Śląska i Warszawy nadal będzie się zajmować Ministerstwo Gospodarki, a nie - jak podejrzewano - Ministerstwo Infrastruktury. Obie aglomeracje dostaną od UE 179 mln euro, z czego Warszawa - 100 mln.

Władze stolicy chcą je wykorzystać na dokończenie pierwszej linii metra, wybudowanie przejść łączących stacje kolejki podziemnej z dworcami PKP Warszawa Gdańska i Śródmieście oraz szybkiej trasy tramwajowej z Bemowa na Młociny. Projekty zostały dobrze ocenione zarówno przez Ministerstwo Gospodarki, jak i Komisję Europejską. Całość ma być gotowa do 2007 r.

Jeszcze przed godz. 15, gdy rozpoczynało się posiedzenie rządu, prezydent Lech Kaczyński był zaniepokojony. - Denerwuję się, że pieniądze zostaną przesunięte do resortu infrastruktury - mówił "Gazecie". Mogło to oznaczać, że z puli na metro minister Marek Pol obetnie ok. 40 mln euro i przeznaczy je na dofinansowanie modernizacji kolei miejskiej.

Tak się jednak nie stanie. - Pieniądze powinny zostać do dyspozycji Ministerstwa Gospodarki. To bardzo dobra wiadomość dla Warszawy. Prawdopodobnie nikt nam nic nie uszczknie z puli dla metra - cieszył się Konstanty Donimirski z biura strategii rozwoju miasta i integracji europejskiej.

Potwierdził nam to wieczorem Marcin Kaszuba, rzecznik rządu. Gdy spytaliśmy, czy rząd nie zabierze z pieniędzy na metro ani jednego euro, odpowiedział: - Nie powinien.

Szczegóły dofinansowania budowy metra ze środków unijnych rząd przedstawi dzisiaj.
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Postprzez Banan » N sie 10, 2003 12:35 am

Gadanie gadanie gadanie a kiedy działanie :?::?:
Banan
 

Postprzez MeWa » Wt sie 12, 2003 10:56 pm

do 2007 muszą zbdować, bo projekt jest zawierdzony przez KE
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Postprzez Lenin » Wt sie 19, 2003 3:23 pm

Szybki tramwaj? A co to? Starym pojazdom szybowym domontuja z tylu rakiety czy co? ;)

P.S.
Kaczynski to idiota...
Tak dla długich składów 81.!
Avatar użytkownika
Lenin
Znawca
Znawca
 
Posty: 123
Dołączył(a): Pt lip 18, 2003 1:04 am
Lokalizacja: Wawa, Stary Mokotow

Postprzez MeWa » Wt sie 19, 2003 3:26 pm

szybki tramwaj tzn. na wydzielonym torowisku, bezkolizyjne skryżowania (tunele, światła priorytetowe)
P.S.
Zgadzam się odnośnie opinii o Kaczyńskim
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Postprzez Lenin » Wt sie 19, 2003 3:38 pm

Nie wiem, czy dobrze mowie, ale czemu sa narzekania, ze nie ma forsy na to, na tamto (metro, obwodnica czy cos), skoro Polska wykorzystuje marny procent jakichs tam 3 funduszy unijnych...
Tak dla długich składów 81.!
Avatar użytkownika
Lenin
Znawca
Znawca
 
Posty: 123
Dołączył(a): Pt lip 18, 2003 1:04 am
Lokalizacja: Wawa, Stary Mokotow

Postprzez MeWa » Wt sie 19, 2003 8:02 pm

nie przesadzajmy...
To nie nasza wina, że nasi urzędnicy nie potrafią napisać dobrego projektu - poza tym też trzeba mieć jakiś procent środków własnych
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Postprzez zły duch » Pn sty 05, 2004 4:25 am

Gdzie będzie przebiegała trasa szybkiego tramwaju?
To będzie zwykły tramwaj(chyba nie) czy coś w stylu szynobusu?
zły duch
 

Postprzez iktoto » Pn sty 05, 2004 10:10 pm

To będzie szybki tramwaj... bo będzie miał szybki z przodu i z tyłu...

A tak serio - nie będzie to tak na prawdę szybki tramwaj (ang. light rapid transit, niem. Stadtbahn), lecz zwykła trasa tramwaju na przyzwoitym europejskim poziomie. Prawdziwy szybki tramwaj jest w Polsce tylko w Poznaniu jak na razie.
W Warszawie ten "szybki" tramwaj poprowadzony zostanie (wyremontowanym, przebudowanym?) torowiskiem wzdłuż ul. W. Pstrowskiego, a nastepnie nowym mostem i za Wisłą na północ, na Tarchomin. Trasa będzie włączona w istniejącą sieć tramwajową i prawdopodobnie pojadą nią niektóre linie, które teraz kończą bieg w hucie. Cały pomysł polega właśnie na kompatybilności z istniejącymi urządzeniami.
Metal motion comes in bursts
But the gas station can quench that thirst
Suspension cracked on an unmade road
The trucker's eyes read "overload!"
And out on the subway...
Avatar użytkownika
iktoto
Znawca
Znawca
 
Posty: 173
Dołączył(a): So paź 04, 2003 8:28 pm

Postprzez zły duch » Pn sty 05, 2004 10:20 pm

Dzieki.
Czyli zwykły tramwaj tyle że odporny na swiatła,korki jak na trasie W-Z.
Szkoda tylko że na tarchominie to na razie wieś jest i mało ludzi tam mieszka(przyszła pętla Winnica)może póżniej coś sie dobuduje.
zły duch
 

Postprzez Gość » Wt sty 06, 2004 7:12 pm

właściwie trudno ocenić, bo jeszcze żaden konkretny projekt w tej sprawie nie powstał!!
Gość
 

Postprzez zły duch » Śr sty 07, 2004 10:34 pm

Fajnie by było żeby zamiast tramwaju puścić tamtędy metro.Metro jechało by nie pod ziemią tylko na powierzchni lub w wykopie.Na Tarchominie jest dużo wolnej przestrzeni i na pewno miejsce by się znalazło,kosztowało by to więcej od szybkiego tramwaju ale chyba niewiele więcej.
zły duch
 

Postprzez irongland » Pt sty 09, 2004 8:08 pm

ostatnio było w gazecie warszawskiej.. ale nie nazywali tego szybkim tramwajem... a metrem naziemnym :) mają wyremontować i dostosować WKD do nowych pociągów i wzorem berlińskiego S-Bahn uruchomić jako takie metro naziemne... mają byc albo szynobusy albo pociągi zbliżone do tych co są w metrze podziemnym... podobno ma to wypalić bo się wzieło za to 3 senatorów :)

inna nazwa tego projektu to SKM
irongland
 

Postprzez iktoto » Pt sty 09, 2004 9:31 pm

Absurd kompletny nazywać to SKM, bo to nie byłaby szybka kolej miejska a tylko kolej miejska. WKD to tak właściwie tramwaj podmiejski (Niemcy powiedzieliby Ueberlandstrassenbahn) - bo ma prawie wyłącznie skrzyżowania kolizyjne i niskie perony. Najrozsądniejszym rozwiązaniem byłoby moim zdaniem włączenie WKD do sieci tramwajowej, bo techniczne różnice są tak naprawdę prawie żadne.

SKM, czyli szybka kolej miejska, wymaga wg definicji: skrzyżowań bezkolizyjnych, własnych torowisk oddzielonych od pozostałego ruchu kolejowego, specjalnych dla ruchu miejskiego pojazdów o dużym przyspieszeniu oraz ruchu w sztywnym takcie (max. 10-minutowym). I tak właściwie to istniejąca sieć regionalna PKP jest już prawie S-Bahnem - tylko że słabo wykorzystanym i w fatalnym stanie technicznym.

Aha: do "złego ducha" - myślę, że metro na powierzchni kosztowałoby około 2-3 razy więcej od tramwaju. Należałoby wzdłuż ulicy Pstrowskiego (aż do Wisły) linię zbudować w tunelu, wszystkie skrzyżowania i dojścia na przystanki bezkolizyjne, wyższe obciążenie torowiska, wreszcie sygnalizacja i wysokie (a do tego dłuuugie) perony. Dochodzi większa szerokość pasa na torowisko. Ale pomysł mimo wszystko sensowny - bo efektywność dużo większa.
Metal motion comes in bursts
But the gas station can quench that thirst
Suspension cracked on an unmade road
The trucker's eyes read "overload!"
And out on the subway...
Avatar użytkownika
iktoto
Znawca
Znawca
 
Posty: 173
Dołączył(a): So paź 04, 2003 8:28 pm

Postprzez mistrz » Pt sty 09, 2004 10:12 pm

To jest wielki obciach,że warszawa nie bęzie miała 2lini metra. :sad:
mistrz
 

Następna strona

Powrót do O metrze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron